לאחר שגרם לסערה, תחליף קמח ללא גלוטן מבוסבד יצא שוב השבוע לחנויות

תחליף הקמח המסובסד החדש ללא גלוטן יגיע השבוע לחנויות (לאחר סערת הצליאקים)

חדשות טובות לצליאקים: תחליף הקמח המסובסד החדש ללא גלוטן יגיע לחנויות השבוע - הפעם לא יכלול קמח שיבולת שועל

תחליף הקמח המסובסד החדש ללא גלוטן יגיע לחנויות כבר השבוע: ארבעה חודשים לאחר שהשיקה חברת אשבל תחליף קמח ללא גלוטן ומסובסד על ידי משרד הבריאות, הודיעה החברה ביום חמישי האחרון כי היא משיקה גרסה חדשה של תחליף הקמח – הפעם ללא שיבולת שועל.

תערובת תחליף קמח ללא גלוטן החדש תחת המותג Barili צפוי להגיע בימים הקרובים לרשתות השיווק, חנויות ללא גלוטן וחנויות ונקודות הפצה נוספות.

כזכור, חברת אשבל, שגם מייצרת את תחליף הקמח ״קונדיטור״ הוותיק זכתה במכרז משרד הבריאות לייצור תחליף קמח במטרה מוצהרת שיהיה איכותי ובריא יותר מ״קונדיטור״ אולם איש לא ציפה שבתחליף הקמח החדש יהיה קמח שיבולת שועל שכידוע גורם לחלק קטן מצרכניו לסימפטומים הדומים לאלו של צריכת גלוטן (בשל חלבון האבנין המצוי בו, ד.ב.)

בלחץ של משרד הבריאות ושל קהילת הצליאקים ובראשה ארגון זכויות הצליאק, הבינו בחברת אשבל כי למרות ש״באו לברך – יצאו מקללים״ ומיד עם צאתו של תחליף הקמח הבעייתי, הודיעו כי הם יפעלו להחליפו בתחליף קמח שלא יכלול קמח שיבולת שועל.

יש לציין כי במכרז המקורי ולמרות ניסיונות שונים של משרד הבריאות, למכרז לא ניגשו חברות נוספות פרט לחברת אשבל בשל גובה סבסוד שלא התאים למרבית החברות שפועלות כיום בישראל ומוכרות תערובות קמחים במחירים שנעים בין 14.90 ל-23 ש״ח לצרכן (לחצי קילו).

לרכישת רב המכר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן

הקמח המסובסד החדש ללא הגלוטן של אשבל. צילום: אתר אשבל
הקמח המסובסד החדש ללא הגלוטן של אשבל. צילום: אתר אשבל

אז במה שונה הקמח החדש ללא הגלוטן במתכונתו החדשה מהגרסה הקודמת שהכילה קמח שיבולת שועל? ובכן, את קמח שיבולת השועל החליף קמח אורז וכעת כולל תחליף הקמח החדש ללא גלוטן את המרכיבים הבאים: עמילנים (49%), קמחים מלאים (40%) (תירס, סויה אורז, טף), סיבי במבוק, חלבון מהצומח, מייצב (קסנטן גאם), תערובת ויטמינים ומינרלים (ניקוטינאמיד (ויטמין B3), סידן D פנטונט (ויטמין B5), אבץ אוקסיד, פרידוקסין הידרוכלוריד (ויטמין B6), תיאמין מונוניטראט (ויטמין B1), ריבופלאבין (ויטמין B2), חומצה פולית, ביוטין (ויטמין B7), נתרן סלניט (סלניום), ציאנוקובלמין (ויטמין B12)), חומר משמר (סולפיט)(פחות מ-0.005%).

באשר למחירו של הקמח החדש: באתר אשבל ניתן כבר לרכוש את הקמח החדש במחיר 11.90 ש״ח לקילו, מחיר המגלם עליה של למעלה מ-100 אחוזים לעומת מחירו של הקמח המסובסד הקודם. 

 

תחליף קמח קונדיטור. צילום: יח״צ
קמח קונדיטור. מחירו זינק במאות אחוזים

יש לי הרגשה שתרצו לקרוא גם את הפוסטים האלה

מסעדות ללא גלוטן בברצלונה. צילום: יח״צ
המלצות חו״ל

ברצלונה ללא גלוטן

טסים לספרד? קבלו את רשימת מסעדות ללא גלוטן בברצלונה, ושתהיה טיסה נעימה. ברצלונה ללא גלוטן

קרא עוד »

לפוסט הזה יש 5 תגובות

  1. green

    חחח
    המחיר שלו כמסובסד, הוא כמו המחיר של הקונדיטור כלא מסובסד
    אנשים שיש להם בעיה עם שיבולת שועל – יכולים במחיר זהה לרכוש את הקונדיטור

  2. גל

    שאלה כללית:
    כאשר אני אופה משהו מתוק עם קמח ללא גלוטן, אני נוהג להוסיף תמצית וניל או סוכר וניל שבין היתר ינטרל את ריחו וטעמו הבולט של קמח התירס או קמח עיקרי אחר שמרכיב את הקמח ללא גלוטן. גם לקמח חיטה ללא גלוטן (מולינו\קפוטו) יש ריח וטעם שאני מעדיף לנטרל וזה עובד מצויין.
    השאלה שלי: מה אפשר להוסיף למרכיבי הבצק כאשר מכינים בצק למאפים *לא מתוקים* כגון: לחם, חלה, פיתה, פוקצ'ה, על-מנת לנטרל את הטעם האמור של הקמח?

    1. Avatar photo
      דביר בר

      היי. מתנצל אבל לא מכיר ״מטשטש טעמים״ שכזה (:

  3. אני

    איפה אפשר להשיג מתכונים של הקמח החדש?

    1. Avatar photo
      דביר בר

      בדברים האלה תמיד מציע להסתכל בגוגל לראות איפה המוצר נמכר הכי קרוב למקום מגוריך

כתיבת תגובה

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן