מסעדות ללא גלוטן בברלין >>> דביר בר ממליץ >> הכנסו לרשימה המלאה

מסעדות ללא גלוטן בברלין

לחם מהאגדות, המבורגר, טורטיות, גלידת כוסברה, אוכל ויאטנמי, פיצות, ארוחת בוקר ישראלית וגם ארוחת שף 29 המלצות עבור מסעדות ללא גלוטן בברלין

רגע לפני שתצללו לרשימה ובה 28 מסעדות ללא גלוטן בברלין חשוב לומר את המתבקש: הנתונים נאספו על סמך מידע מהתקופה האחרונה אולם דברים עלולים תמיד להשתנות ולכן חשוב לשאול ולוודא כשאתם מגיעים לאחת המסעדות שהמנה שאתם מזמינים היא אכן ללא גלוטן כי בסופו של דבר, האחריות היא שלכם ושל בעלי המסעדות. טיסה נעימה

איפה לישון בברלין? רגע לפני הטיסה שלכם, קבלו את רשימת המלונות המומלצים שלי

עם כזה מבחר ללא גלוטן בברלין, לא פחות חשוב זה למצוא מלון נהדר להשלמת החוויה הקולינרית. קבלו את 3 המלונות המומלצים לשהות בברלין:

מלון Romy by Amano הוא מלון נהדר, עם מיקום נהדר לא הרחק מכמה מההמלצות שתמצאו כאן ברשימה. גם השייכות שלו לרשת Amano הנהדרת הופכת אותו לבחירה שווה מאד. תוכלו להתרשם ממנו ואפילו להזמין כאן בלינק.

מלון מומלץ נוסף הוא מלון Schulzשנחשב מלון לצעירים. מה שאני אוהב בו: חדרים פרקטים שמתאימים לזוג או לזוג עם עד 2 ילדים שאוהבים גם מיטת קומותיים סופר מגניבה (ראו תמונות בלינק). המיקום שלו ממש קרוב לתחנת רכבת / אוטובוסים וקל להתנייד ממנו לרוב חלקי העיר. תוכלו להתרשם מהמלון ואפילו להזמין כאן בלינק.

 

המלון המומלץ השלישי הוא מלון Scandic Berlin Potsdamer Platz, מלון פשוט, חמוד, עם ארוחת בוקר ללא גלוטן, קרבה למקומות חשובים בברלין (כמו אנדרטת השואה ועוד). אפשר להתרשם מהמלון וגם להזמין כאן בלינק,

1. מאפיית Aera bread

את רשימת מסעדות ללא גלוטן בברלין פותחת ׳ארה ברד׳, מאפיה שאליה הגעתי דרך האינסטגרם. העמוד שלה, השאיר אותי פעור פה. בכל  שנותיי כצליאקי, מעולם לא ראיתי לחם ללא גלוטן כה יפה שנראה בול, כמו לחם ארטיזן עם גלוטן. 

באתר המאפיה, הממוקמת בשכונת שרלוטנבורג, נכתב ״החלטנו לפתוח מאפיה משלנו כי נמאס לנו לקנות לחם עם טעם של כלום״. 

מחירים: מחירי כיכרות הלחם נעים בין 7.50 ל-10.50 יורו. מחיר ג׳בטה 3.60 יורו. מחירי גרנולה: 7.20 לחבילה. מחיר חבילת עוגיות בין 4.50 ל-5.50 יורו, 

כתובת: Fasanenstraße 74

שעות פתיחה: מדי יום 8:30-19:00, ראשון: 10:00-15:00, שני: סגור

אטרקציות נוספות באיזור: קו-דאם (רחוב הקניות של המערב), גן החיות של ברלין, האקווריום ולא הרחק גם סניף של יוניקלו.

 

2. מאפיה וקונדיטוריה - Jute backeri

מאחורי ׳מאפיית יוטה׳ שבברלין עומד פרידריך גילסה שבמשך זמן רב חיפש מאפים טריים ואורגנים ללא גלוטן עבור עצמו וכשלא מצא מוצר לשביעות רצונו, החליט ב-2014 לפתוח את המאפיה / קונדיטוריה המתוקה הזו.

במאפיית יוטה, תמצאו מגוון לחמים מקמחי מקור איכותיים כמו קמח ערמונים, קמח אורז מלא, קמח כוסמת (ללחמים שמות של דמויות ידועות כמו יורגן, פליקס, מוריץ, מקס וווילהלם ועוד).

עוד תמצאו במאפייה המקסימה: עוגות, עוגיות, לחמניות, בייגלס, באגטים, בראוני אורגני, עוגת זרעי פרג, טארט שמנת אורגנית, חטיפי בריאות והכל תלוי ביום ובשעה בה תגיעו ובכמה נשאר, ממש כמו בכל מאפיה.

כתובת: Schönhauser Allee 52a

שעות פעילות: שלישי-שבת 8:30-19:00,
ראשון 10:00-15:00
שני – סגור.
המלצה שלי: לא להגיע בראשון עקב מלאי מוצרים מצומצם ביחסית לשאר ימות השבוע וכמו כן, לא להגיע מוקדם מדי, כי חלק מהמאפים מוכנים רק בשעות הבוקר הלא מוקדמות.

אטרקציות נוספות באיזור: פלנטריום, מוזיאון הילדים, מאוארפארק.

3. Schnitzelei Mitte - שניצל חלום

אי אפשר לבקר בברלין ולא לאכול שניצל גרמני אמיתי! אז מה עושה אותו לגרמני ולא לישראלי? שילוב של גודל, עסיסיות, טיפול, תיבול ותוספות שמנות ולא מתנצלות.

ב״שניצל מיטה״ תוכלו לקבל גרסה ללא גלוטן לשניצל הגרמני המפורסם שנמכר כאן בכמה צורות: ובהן שניצל וינאי (עגל חלב עם סלט תפוחי אדמה פושרים או תפוחי אדמה מטוגנים) 26.5 יורו.

טבעונים צליאקים יוכלו ליהנות כאן ממנת שניצל פטריות בתירס עם סלט תפוחי אדמה פושרים או תפוחי אדמה מטוגנים (19.5 יורו) ויש גם סלטים עם בשר ובלעדיו וטאפאסים חמודים.

כאמור גודל השניצלים הוא עצום ובמקום גם תוכלו ליהנות מסיידר תפוחים אלכוהולי ללא גלוטן.

המלצה חמה: הזמינו מקומות מראש מאחר ובמקום יתכן עומס לקוחות וזמן המתנה ממושך.

כתובת: Chausseestraße 8

שעות פתיחה: מדי יום 16:00-23:00

אטרקציות באיזור: Mitte (איזור בילויים וקניות)

4. פיצה - Simela

סימלה היא מסעדה שכונתית שמגישה פיצה ללא גלוטן, כמו גם פיצות טבעוניות ועוד וזאת לצד פסטות, בהן גם פסטה ללא גלוטן.

האגדה מספרת שניקולאוס, הבעלים, חטף קריז אחרי שנדרש לשלם מחיר מופקע עבור פוקצ׳ה במקום כלשהו ומיד לאחר מכן החליט לפתוח מקום משל עצמו בו לא יתפשר על איכות המוצר וכך נולדה סימלה.

למסעדה שני סניפים, האחד בשכונת Mitte היוקרתית והשני בשרלוטנבורג ובשניהם תמצאו פיצה נהדרת ללא גלוטן מבוססת כוסמת.

התוספות על הפיצות של סימלה רבות ומגוונות ובהן טונה, גבינת פטה, האם, סלמי חם, פרמז׳ן, אנשובי וכן, יש גם אופציות מתוקות כמו פיצת נוטלה ובננות. מחירי הפיצות נעים בין 16 ל-25 יורו.

כתובת: Kantstraße 146 וסניף נוסף בכתובת Koppenpl 1

שעות פתיחה: מדי יום מהשעה 12:00 ועד 23:00 

אטרקציות נוספות באיזור: מוזיאון אמנות מודרנית קונסט ורקה, מוזיאון הקסמים של ברלין.

5. Vapiano - פסטה ופיצה

ופיאנו היא אחת האופציות הפופולריות על תיירים בכלל, ועל צליאקים בפרט משתי סיבות: האחת, לרשת יש חמישה (!) סניפים ברחבי ברלין, כך שהרבה פעמים, להורים שבחבורה שאין להם כח לחפש שוב היכן להאכיל את הילדים, ופיאנו היא אופציה נוחה וכשמקבלים סוף סוף את האוכל – גם טעימה.

עם זאת, יש לציין כי משך ההמתנה לקבלת המנות בופיאנו יכולה להיות ארוכה ומורטת עצבים והיא לא מתאימה לכולם. אופן הזמנת המנות בואפיאנו היא עמידה בתור בקופות וישנה קופה לכל סוג של מנה כלומר שעל מנת לקבל במקביל גם פסטה וגם פיצה, תצטרכו להתפצל לשני תורים ולהמתין ולא מעט. הסניפים של ופיאנו עמוסים ברוב שעות היום וההמתנה ארוכה ומייגעת. מחירי המנות נעים בין 9 ל-17 יורו בממוצע.

השורה התחתונה שלי לגבי ופיאנו: האם מדובר בחוויה קולינרית בלתי נשכחת? ממש לא. האם המנות טעימות וסוגרות פינה כשאין כח לחפש? בהחלט. האם הייתי עומד שוב בתור שבו עמדתי במשך חצי שעה ואז ממתין במשך חצי שעה נוספת עד שקיבלתי את האוכל? בשום פנים ואופן לא.

לרשימת הסניפים והכתובות בברלין.

6. EasyPeasy - טבעוני וללא גלוטן

איזי פיזי הוא בית קפה קטן ומתוק שכולו ללא גלוטן, טבעוני הממוקם באזור פרידריכסהיין.

איזי פיזי מתמחה בארוחות בוקר, ארוחות בקערות, ארוחות צהריים ועוגות וככזה, הוא פתוח רק בשעות הבוקר והצהריים וגם זה – מחצית מימות השבוע בלבד.

בתפריט של איזי פיזי תמצאו פנקייקים (שלישיה ב-8.90 יורו), ארוחת חביתות חומוס (7.90 יורו), קערות אסאי (8.90 יורו), עוגות נהדרות, קרואסונים (2 ב-2.20 יורו), חביתת טופו (6.40 יורו) כריכים וקערות עם מנות מגוונות על טהרת המזון הבריא.

כתובת: Niederbarnimstraße 16

שעות פתיחה: בשישי ועד שני 10:00-16:30. בשבת עד ראשון – סגור

אטרקציות באזור: גלריית איסטסייד, מוזיאון השטאזי

7. קונדיטוריה וגלידריה ללא גלוטן - Glutenfreie Bäckerei Konditorei Eis Voh

המאפיה והגלידריה הקטנטנים והחמודים האלה קיימים כבר משנת 2014.

במקום, תוכלו ליהנות מלחמי מחמצת, לחמניות, עוגות, עוגיות, טארטים, מאפים מבצקי עלים, גלידות וגם מוצרי מדף ללא גלוטן שתוכלו לקחת איתכם הביתה. חלק מהמנות והמוצרים גם ללא לקטוז וטבעוניים, יש לשאול במקום.

כתובת: Bundesallee 118

שעות פעילות: מדי יום 10:00-17:00. בימים שני ושלישי – סגור.

8. Love birds - פיצה

אין כמו פיצה כדי להגיד אני אוהב אותך ולכן אך טבעי לקרוא לפיצריה בשם הכה טבעי ״ציפורי אהבה״.

בפיצריה הברלינאית האלה, יש שטוענים שמוגשת הפיצה ללא גלוטן הכי טעימה בגרמניה. הפיצריה מגדירה עצמה כפיצת אמן.

מחירי מגשי הפיצות ללא גלוטן נעים בין 13 ל-16.5 יורו ותוכלו ליהנות במקום מפיצה מרגריטה ועוד.

היתרון של הפיצריה הזו – מיקומה בלב שכונת המיטה אשר במרכז ברלין.

כתובת: Rosenthaler Str. 3

שעות פעילות: מדי יום 16:00-23:00. ביום שני – סגור

אטרקציות נוספות באזור:  שכונת המיטה, אתר הנצחת חומת ברלין, מוזיאון הקסמים

9. oshione - מאפיה ללא גלוטן

במאפיית אושיונה מצהירים על מאפים ללא גלוטן שיהיו בריאים ככל הניתן ובעבודת יד. 

במקום, תוכלו למצוא לחמי מחמצת, לחמניות פיצה וקנמון, מאפים עונתיים, עוגות, גרנולות ועוד.

אורין, בעלת המקום, אובחנה עם רגישות לגלוטן בשנת 2015 ויחד עם העובדה כי היא בת לשושלת של אופים וטבחים וידע מאפיה ובישול במטבחים תאגידיים, החליטה לפתוח מקום שמוקדש כולו למזון ללא גלוטן.

פרט לחנות, מפעילה ארין גם דוכן חמוד בשוק kollwotzplats בימי חמישי 

כתובת: Katzbachstraße 25

שעות פעילות: מדי יום 8:00-18:00. בשבת וראשון מהשעה 9:00. בימים שני ושלישי – סגור.

בנוסף, לחנות גם דוכן בשוק kollwotzplats שפעיל בימי חמישי מהשעה 12:00-18:00

10. Burgerie - המבורגר שף

בבורגרי שבברלין מתגאים שהכל אצלהם נעשה בעבודת יד קפדנית תוך שימוש בחומרי גלם איכותיים, החל מקציצות ההמבורגר ועד לצ׳יפס והרטבים, משהו שאגב אינו חריג בנוף הברלינאי.

בתפריט של הבורגרי יותר מ-18! סוגי המבורגרים ובהתאמה, 18 סוגי מתבלים מיוחדים וכמובן גם קליפות תפוחי אדמה פריכות, גם אם כבר גרמניה אז עד הסוף.

מחירי ההמבורגרים נקבעים לפי גודלם (קיימים 3 גדלים, 100 גרם, 160 גרם ו-230 גרם) סוגי הבשר והתוספות ולפיכך המחירים נעים החל מ-5.70 יורו למה שתקראו לו המבורגר ילדים ועד 25 יורו!! להמבורגר שף 230 גרם אולם רוב המנות יעלו בממוצע בין 10 ל-12 יורו. מנות תפוחי האדמה יעלו החל מ-3.60 יורו ועד 7.10 יורו לתפוחי אדמה פרמז׳ן.

במקום גם אופציה להמבורגר עוף, המבורגר צמחוני וכמובן לחמניות ללא גלוטן.

מרבית הרטבים במקום ללא גלוטן אך במקום תפריט ומקרא עם סימון מדויק של אלו ללא הגלוטן

כתובת: Schönhauser Allee 50

שעות פעילות: מדי יום 13:00-20:00, בשני: סגור

אטרקציות באזור: פארק הספורט פרידריך, מאואר פארק

11. caffe e gelato - גלידה וופל ללא גלוטן

גלידריית קפה א ג׳לטו הממוקמת בתוך קניון, היא המלצה שקיבלתי מאחד הגולשים שממש כמוכם, קרא את ההמלצות שלי כאן בבלוג וביקש להוסיף המלצה משלו שבה הוא וביתו נתקלו (תודה מיקי).

בגלידריה הזו כל הטעמים מסומנים כללא גלוטן ותוכלו ליהנות גם מגביע ללא גלוטן אם רק תבקשו. שימו לב שלא כל המוצרים במקום הם ללא גלוטן אך רבים מהם כן כמו למשל הקראמבל והביסקוויט שמונחים על הגלידות. לעומתם, עוגת התפוחים והטירמיסו – מכילים גלוטן.

עוד במקום תוכלו ליהנות מקינוחי כוסות נהדרים בגרסה ללא גלוטן בטעמים עונתיים מתחלפים ולעיתים גם מקסטה בגרסה לל״גית, שאלו את הצוות במקום להמלצות שלהם למנות נהדרות ללא גלוטן.

כתובת:  Maaßenstraße 6 (בתוך קניון)

שעות פתיחה: מדי יום 12:00:22:00

אטרקציות נוספות באיזור: כיכר פוטסדאם, אנדרטה לזכר יהודי אירופה שנספו, הגלריה הלאומית החדשה

12. Suzette - קרפ

מאחורי סוזט קרפרי שבברלין, עומדים אוליביה ודמיין, שמייצרים קרפים הורסים שמבוססים על כוסמת על כל סגולותיה הבריאותיות, ויש לא מעט כאלה.

במקום הטרנדי שלהם, מוגשים קרפים מתוקים לצד קרפים מלוחים עם מגוון מילויים ותוספות היסטרי ככה שהמנה מתאימה גם כארוחה כייפית באמצע היום, וגם לסגור פינה לפני או אחרי יציאה לבילוי. מחירי המנות נעים בין 6 ל-9 יורו למנה. 

בין המנות שתוכלו למצוא: החל מקרפ מתוק עם גלידה וסירופ שוקולד ועד קרפ מושחת עם נקניקים, גבינות, עשבי תיבול, ביצים ועוד. התפריט של סוזט מציע גם תפריט יינות ואלכוהול לא מבוטל.

כתובת: Pappelallee 15.

שעות פתיחה: רביעי עד שישי  12:00-15:30 ואז שוב מ-18:00-22:00.
בשבת 12:00-22:00
בראשון: 12:00-21:30. בשני ושלישי – סגור.

אטרקציות נוספות באיזור: פלניטריום, מוזיאון לילדים, מאופארק.

13. El carrito - ארפה

אין כמו מנת ארפה ונצוליאנית כדי לסמן לצליאקים שהם יכולים לאכול כאן בבטחה.

דוכן הארפה של אל קאריטו הוא על גלגלים ונמצא על גדות נהר השפרה החוצה את ברלין. 

מחיר מנת ארפה עומד על כ-6 יורו ואין כמו מנת ארפה כדי להמשיך את היום.

כתובת: Pappelallee 15.

שעות פתיחה: רביעי וחמישי 17:00-19:30, שישי מהשעה 16:00. שבת וראשון: 13:00-17:00 שני ושלישי – סגור

אטרקציות נוספות באיזור: פארק טרפאוור, נהר השפרה, פארק שפרה

14. Chutnify - הודית נהדרת

רשת ׳צ׳אטניפי׳ הצליחה להנגיש באופן כיף ומודרני את המטבח הדרום הודי הכה טעים, שידוע בעיקר בזכות מנות הדוסה שלו. עם שני סניפים בגרמניה ונוספים בליסבון, לצד שירות קייטרינג ושירות משלוחים, צ׳אטניפי הוא סיפור הצלחה.

אז מה אוכלים בצ׳אטניפי? פפאד בסקט, או אידלי, דוסה מסאלה, טאלי צמחוני, קארי עוף, וסלט מלפפונים קטן הן רק מקצת מהמנות ללא הגלוטן בתפריט של צ׳אטניפי. Sredzkistrasse

כתובות: Sredzkistrasse 43 וגם: Pflugerstrasse 25

שעות פתיחה: שבת וראשון: 12:00-22:00, שני: סגור, שלישי עד שישי: 12:00-15:00 ואז שוב בין 18:00-22:00

אטרקציות באיזור: תעלת לנדוור.

15. Witty's Currywurst - קארי וורסט

אם יש מנת דגל בגרמניה בכלל ובברלין בפרט הרי שזו הקארי וורסט – נקניקיה בקוטב קארי מתקתק, סוג של אוכל רחוב מסורתי, זול, טעים ופשוט שנועד באופן כללי, לספוג את כמויות האלכוהול האדירות ששותים הגרמנים.

למנה הזו יש היסטוריה הקשורה למלחמות הגרמנים (מומלץ לקרוא על ההיסטוריה של המנה הזו, היא מרתקת).

הנקניקיות בוויטיס והמנה בכללותה הן ללא גלוטן מאחר והנקניקיות שהם עושים הן בעבודת יד ומחלקים מובחרים של הבשר (חזיר אם תהיתם). תפוחי האדמה לצ׳יפס בוויטיס הם אורגנים ולקינוח תמצאו במקום גם ארטיק בעבודת יד משמנת ובשילוב פירות שונים.

לווויטיס 3 סניפים בברלין ואפילו סניף אחד בשדה התעופה שונפלד לאלו מכם שנוחתים או ממריאים ממנו, בטרמינל 1.

מחיר מנה ממוצעת 3.30 יורו ועל צ׳יפס תשלמו עוד 2.70 יורו. אל תוותרו!

כתובות: Friedrichstraße 141

שעות פתיחה: מדי יום 11:00-0:00, ראשון 12:00-23:00

אטרקציות באיזור: שער ברנדנבורג, מוזיאון פרגמון

16. Cielo di berlino - פיצריה

מה שהתחיל ב-2006 כפאב קטן שמוכר גם מנות פיצה, עבר לפני מספר שנים מהפך כשבעלי המקום התחלפו, ולבעלים החדשים, היו חברים שלביתם היה צליאק. מהר מאד, נכנסו לתפריט של המקום מנות חדשות ובהן גם פיצה ללא גלוטן עם בסיס העשוי כוסמת ומכיל גם קמח אורז וקורנפלור.

על פיצה ללא גלוטן, תשלמו בסיילו די ברלינו תוספת של 2.6 יורו בנוסף למחירי המנות כמו למשל פיצה מרגריטה (7.8 יורו), פיצה המכונה ״סוף״ ומכילה פלפל חריף, קנופי, זיתים ומוצרלה (7.9 יורו), פיצה ארטישוק (6.4 יורו) ועוד.

כתובת: Monumentenstraße 31

שעות פתיחה: מדי יום 16:00-22:00. בראשון מהשעה 14:00

אטרקציות באיזור: פארק ויקטוריה, המוזיאון הגרמני לטכנולוגיה.

17. Qua phe - ויאטנמית

קואה פי הינה מסעדה ויאטנמית חמודה, אחת מתוך מאות מסעדות ויאטנמיות הפועלות בגרמניה בכלל ובברלין בפרט. המטבח הויאטנמי הוא אחד הידידותיים לצליאקים מאחר שהוא מורכב משימוש רב בירק, אורז, בשר ופירות ים ולרוב אינו עושה שימוש בסויה. בכמה מסעדות ויאטנמיות בהן ביקרתי בברלין היו מנות שסומנו בתפריט ככאלו שאינן מכילות גלוטן אך עם זאת, לא יזיק לשאול לגבי זיהום משני במנות מטוגנות ולגבי מרכיבי הרטבים.

קואה פי נפתחה ב-2014 ומציעה מגוון מנות כמו למשל מרק פו נהדר, מרק קונג׳י (מרק אורז עם עוף), או מנות הארד קור יותר כמו בטן חזיר מקורמלת.

כתובת: Schendelgasse 9

שעות פתיחה: מדי יום: 12:00-20:30. בראשון: סגור

אטרקציות באיזור: פארק leise

18. Chipi chipi bombon - גלידה נהדרת

למרות שברלין היא לא בדיוק יעד שמגיעים אליו בשביל גלידה, עדיין, ההמלצה הבאה היא למען אלו שחייבים גלידה טובה בכל טיול: בגלידריית צ׳יפי צ׳יפי בומבון שנפתחה ב-2017 תמצאו מודעות לא מבוטלת לנושא הצליאק ויחד עם זאת, אין במקום וופל או גביע ללא גלוטן. לדברי הבעלים, ארגנטינאי שעשה בעבר עליה לישראל ולאחר מספר שנים היגר לברלין, הגביעים שהם מצאו היו יקרים מדי עבורם. נו, שוין. לפחות הגלידה מצוינת ומגיעה בשלל טעמים.

בין הטעמים המיוחדים בגלידריה המתוקה: בטטה מתוקה, בננה ספליט, כוסברה, אננס ופטרוזיליה, פפאיה וכמובן גם טעמים שגרתיים ופופולרים יותר.

כתובת: Warschauer Str. 12

שעות פעילות: מדי יום מהשעה 13:00-23:00. בשישי ושבת עד חצות.

אטרקציות קרובות: פרידריכסהיין

 

19. Sotto - פיצריה לל״ג וטבעונית

מאחר ואין דבר כזה יותר מדי פיצה, אספר לכם על פיצריה נוספת שמגישה גם היא פיצה ללא גלוטן שנחשבת לנהדרת והמקום כולו הוא גם טבעוני.

מחירי הפיצות בפיצריית סוטו נעים בין 8.5 ל-10 יורו למגש ותוכלו לבחור שלל תוספות כמו מרגריטה, פטריות, זוקיני, פלפל ולימון, תרד וכמובן מגוון גבינות טבעוניות.

כתובת: Neue Hochstraße 25

שעות פעילות: מדי יום 16:00-22:00. בשני ושלישי: סגור

עוד אטרקציות באזור: פארק Humboldthain ולא הרחק ממרכז הקניות Gesundbrunnen-Center Berlin

20. Loti panton - מקרונים משגעים

חובבי המתוקים בכלל והמקרונים בפרט לא יוכלו לפסוח על ביקור בקונדיטוריית לוטי פנטון שמייצרת את המקרונים שנחשבים לטובים ביותר בברלין כולה.

לוטי החל דרכו כילד מחונן שלמד וניגן בכינור אולם עם השנים, פיתח תחביב נוסף והאהבה לטעמים מיוחדים, יופי ואסתטיקה הביאו אותו לפתוח ב-2019 את הקונדיטוריה שלו ובה מקרונים בטעמים שלא תטעמו בשום מקום אחר וכולם ללא גלוטן. שניים מהטעמים אפילו טבעוניים.

על מארז של 6 מקרונים תשלמו 15 יורו, על מארז של 12 מקרונים תשלמו 26 יורו ואילו על מארז של 24 מקרונים שכוללים את כל הטעמים של הקונדיטוריה – תשלמו 49 יורו.

כתובת: Linienstraße 141

שעות פעילות: מדי יום 12:00-19:00. בשבת עד 17:00. בראשון – סגור.

עוד אטרקציות באזור: התיאטרון הגרמני,  אתר ההנצחה של חומת ברלין, מוזיאון הטבע

21. Block house - סטייקים

בלוק האוס היא הרשת לחובבי הבשר שביניכם. לרשת, בעלת שבע הסניפים בברלין (וסך הכל 39 בגרמניה ועוד עשרה באירופה) אשר הוקמה ב-1968, מודעות רבה בכל הקשור ללא גלוטן והיא מציעה תפריט עשיר ללא גלוטן.

בין המנות שתמצאו בבלוק האוס: סטייקים שונים מנתחים עסיסיים סלטים, מדליוני הודו, קרפצ׳יו, המבורגרים, מרקים וכמובן תוספות מנחמות כמו צ׳יפס, פירה ועוד.

מחירי המנות נעים בין 10 ל-20 יורו בממוצע.

לרשימת הסניפים, כתובות ושעות הפעילות.

22. Dean & David - רשת מזון בריא

גם דין ודייויד הינה רשת מזון מהיר שאוחזת בלא פחות מאחד עשר סניפים ברחבי ברלין מתוך מאה סניפים בחמש מדינות. הרשת, הפועלת מאז שנת 2007, מציעה פאסט פוד עם דגש על מנות בריאות, שימוש בחומרי גלם איכותיים והנגשה של פירות וירקות במנות בריאות שונות המותאמות לדיאטות שונות ובהן גם לצליאקים. הרשת מתגאה שבמנות שהם מוכרים, אין חומרים משמרים או משפרי טעם וצבעי מאכל וליד כל מנה בתפריט, מצוינות מספר הקלוריות שלה, לאלו מכם שסופרים.

אז אחרי כל ההקדמה הזו, מה אוכלים בדין ודייויד? סלט עוף ״מזרחי״ (רצועות חזה עוף בגריל, מנגו, גבינה קשה, ענבים, מקלות שקדים), סלט פריז (גבינת עיזים צרפתית, אגוזי מלך, פלפלים צבעוניים, ענבים), סלט עם בקר (עם פלפל, פלפלים צבעוניים, גזר, בצל סגול, בוטנים, בזיליקום), סלמון אביבי (עם גבינת פטה, תפוחי אדמה מתוקים בגריל, עגבניות, עשב טרי), וכמובן את הטרנד הכי פוטוגני לאינסטגרם בשנתיים האחרונות: בודהה בול (קערות בודהה). מחירי רוב הסלטים נע בין 7 ל- 9 יורו.

בגזרת המנות המבושלות, תמצאו כאן מנות כמו עוף בקארי צהוב או ירוק, קארי תאילנדי אדום, מרק עדשים, מרק עגבניות, מרק גזר מנגו ואפילו מרק גבינת פטה! גם פה, המחירים נגישים אם כי המנות לא עצומות והן פתרון נהדר לארוחה קלילה וזריזה במהלך היום, לא מדובר במקום שיוצאים במיוחד אליו.

אחד הההיי לייטס בדין ודוויד הם המיצים הסחוטים בכבישה קרה שמוגשים במקום וישנו מגוון עצום של כל ירק או פרי שאתם רק יכולים לחשוב עליו ואין סיכוי שתצאו מכאן בלי לנסות לפחות אחד מהם.

לרשימת הסניפים ושעות פעילות שלהם.

23. Dolores Burritos - מקסיקני

מי שמכיר אותי יודע שאני חולה על אוכל מקסיקני ולכן בכל יעד שבו אני מבקר, אני חייב למצוא טורטיות כייפיות. הטורטיות של דולורס בוריטוס, לגמרי עשו את העבודה בביקור שלי בברלין.

בדולורס, מסעדה מקסיקנית קטנה (שלה כבר סניף נוסף בברלין) הקיימת כבר עשר שנים, תמצאו טאקוס מתירס לבן ללא גלוטן ותוכלו למלא אותו בבשר בקר, או בעוף או בבשר חזיר או באופציה של ירקות ועליהם תוכלו ליהנות מתוספות כמו
כמו שעועית, גבינה מגוררת, בצל ורוד, כוסברה טריה, שמנת חמוצה, סלסת עגבניות. מחיר כל טאקו הוא בין 6.5 ל-7.5 יורו.

כתובת: Rosa-Luxemburg-Straße 7 וישנו סניף נוסף בשונברג (בסמוך לקו-דאם) בכתובת Bayreuther Str. 36

שעות פעילות: מדי יום 11:30-21:00

אטרקציות באיזור: אלכסנדרפלץ.

24. Mamma Monti - מסעדה איטלקית

מאמא מונטי היא מסעדה איטלקית מקסימה וצמחונית שבה תוכלו למצוא גם פסטות ללא גלוטן. בשעות הצהריים, תוכלו ליהנות במקום גם מעסקיות במחיר 9.50 יורו הכוללות מרק או סלט, עיקרית ושתיה.

בין המנות בתפריט: קרפצ׳יו בקר (11.50 יורו), מוצרלה קפרזה (8.90 יורו) ומנות פסטה, ריזוטו ועיקריות המתומחרות בין 13.50 יורו ועד 24.90 יורו תלוי במנה שבחרתם. במקום גם קינוחים ללא גלוטן.

כתובת: Carmerstraße 11

שעות פעילות: מדי יום 15:30-23:00

אטרקציות באיזור: גן החיות של ברלין

25. Madami - ויאטנמית

אחרי Qua phe, עליה המלצתי לכם כאן ברשימה זו ממש, קבלו המלצה על מסעדה ויאטנמית נוספת ושמה ״מדאמי״ שלה שני סניפים במרכז ברלין (סמוכים לכיכר אלכסנדרפלץ׳ המפורסמת).

במדאמי תפריט גדול ומודעות לא רעה בכלל ללא גלוטן. בתפריט, מסומנות כמה וכמה מנות באות G ובהן סלט המנגו שכאן בתמונה, ברווז צלוי, ספרינג רול, מנות קארי עם אורז לבן, וכמובן מרק פו, המנה שאולי הכי מזוהה עם המטבח הויאטנמי.

מחירי המנות נעים בין 7 ל-14 יורו בממוצע.

כתובת: Rosa-Luxemburg-Straße 3 וסניף נוסף בכתובת Rankestraße 2

שעות פעילות: מדי יום בין 12:00 ועד 23:00.

אטרקציות באיזור: אלכסנדרפלץ

26. brotquelle - מאפיה אורגנית

בברוטקל, מאפיה קטנה ואורגנית שכל מוצריה הם ללא גלוטן, לא משתמשים בתערובות מוכנות כהצהרה וכל המאפים נעשים תוך שימוש בקמחי מקור כמו קמח תירס, קמח אורז מלא, קמח כוסמת מלא, קמח טפיוקה ועוד. 

בין המאפים שתמצאו במקום: קרואסון שקדים עם עם מרציפן דבש, טארט לבנדר עם קרמל שוקולד, טארט שקדים ושמנת צ׳ילי, עוגת ספוג, עוגיות ״סקונס״, עוגות מרציפן, עוגות שוקולד (עוגות שלמות הן לרוב לפי הזמנה), לחם פשתן, לחם גזר, רול זרעי דלעת, לחם כוסמת ועוד.

כתובת: Gärtnerstraße 2

שעות פתיחה: שלישי עד שישי 9:00 ועד 18:00. שבת 9:00 ועד 16:00. בשני – סגור.

אטרקציות באיזור: אתר הנצחת חומת ברלין, קניון East side mall, מרצדס בנץ ארנה (אם אתם באיזור לפני הופעה נניח)

27. Prism - מסעדת שף ישראלי

גל בן משה הוא אחד מהשפים הישראלים המצליחים ביותר בגרמניה בכלל, בטח בברלין וגם אחד המוכשרים שבהם, אם יורשה לי. מסעדת ״גלאס״ שלו עברה לפני הקורונה תהפוכה עקב מעבר ללוקיישן חדש ויחד איתו, התחלף גם התפריט ושם המסעדה ל-Prism, אולי גם בעקבות שינויים בחיים האישיים שחווה בן משה.

למי מכם שטרם ראה את הפרק בסדרה ״אנחנו על המפית״ ששודרה ב״כאן״ ובמסגרתו התלווה השף ברק יחזקלי לבן משה – אני ממליץ ביותר לצפות בלינק הזה.

ב״פריזם״, שהינה מסעדת שף מומלץ מישלן, קיימת מודעות רבה לנושא הצליאק ובעת הזמנת המקומות למסעדה, ישאלו אתכם אם קיימת לכם מגבלה בריאותית כזו או אחרת ואם קיימת מנה שבה יש גלוטן, בן משה וצוותו ידאג להכין מראש עבורכם מנה טעימה לא פחות ונטולה לרבות הגשת לחם ללא גלוטן מדהים של Aera (ראו סעיף 1 ברשימה זו) במסגרת הלחמים שיוגשו לשולחן.

מחיר ארוחה בפריזם תעלה 165 יורו לאדם עבור 6 מנות.

בפריזם מגישים מטבח ערבי מודרני שמושפע מרעיונות וחומרי גלם אזוריים (חובזה, סומק, פאקוס וכו') בשימוש בטכניקות מודרניות. במסעדה 24 מקומות ישיבה, אווירה אינטימית/רומנטית ותפריט יין של 280 יינות, כולם מוגשים גם בכוסות (!)

כתובת: Fritschestraße 48.

שעות פעילות: מדי יום מהשעה 18:00. בימים ראשון ושני: סגור

אטרקציות באיזור: בית האופרה, שרלוטנבורג.

28. בנדיקט ברלין - ארוחות בוקר

מבקרים בברלין אבל רוצים להרגיש בבית? בדיוק בשבילכם יש את הסניף הברלינאי של רשת ארוחות הבוקר הישראלית, בנדיקט.

בסניף הברלינאי, בדומה לאחיו הישראלים, תוכלו למצוא ארוחות בוקר מגוונות, החל משקשוקות ועד "בוקר אנגלי", נקניקיות פרנקפורטר, קריספי בייקון וביצת עין, בתוספת שעועית ברוטב עגבניות ותערובת של תפו״א, בצל, פטריות ועגבניות שרי; "פריטטה", אומלט ספרדי שמנמן, עם תפוחי אדמה, ירקות ובצל, המוגש עם שמנת חמוצה מעל; "אג בולס", כדורי אומלט ברוטב פטריות, תרד או שרימפס ויין לבן ועוד.

לדברי הצוות הישראלי שמפעיל את המקום, יש הפרדה בין הפסים, אבל תמיד רצוי לעדכן את המלצר/ית על אלרגיות ובקשות מיוחדות. 

בנדיקט ברלין נפתחה לפני כשנתיים וחצי, והיא הסניף הראשון של המותג בחו״ל וסועדים בה כ-600 איש ביום. לא בכדי היא זכתה בתואר מסעדת ארוחת הבוקר הטובה בברלין על פי דירוגים של מגזין ELLE הגרמני, ו-TIP הברלינאי.

כתובת: Uhlandstraße 49

שעות פעילות: מדי יום 8:00-19:00. בשישי עד ראשון: עד השעה 20:00

אטרקציות באיזור: מרחק כמה דקות משם נמצא גן החיות של ברלין.

בנדיקט ברלין. 24/7. צילום: שרית גופן

29. Burgerie - המבורגר מושלם

קשה להגדיר את ״בורגרי״ כמסעדה כשרואים את המקום הקטן ממנו פועל המקום הקסום הזה מאז מאי 2011.

בבורגרי, הבשרים מטופלים במקום וכל הרטבים נעשים בעבודת יד קפדנית, מה שבטח תרם לא מעט להילה שנוצר למקום השכונתי הזה.

את הלחמניות קונים בבורגרי ממאפית ״יוטה״ ללא גלוטן הממוקמת רק כמה בתים ליד המסעדה (ראו המלצה מס׳ 2 ברשימה זו). צליאקים גם ישמחו לגלות כי הצ׳יפס במקום מטוגן בצ׳יפסר נפרד ללא גלוטן. 

המלצה שלי: לכו על ההמבורגר עם הגבינה והבייקון. טעים ממש.

כתובת: Schönhauser Allee 50 

שעות פעילות: מדי יום בין 13:00 ל-20:00. בשני: סגור

אטרקציות באיזור: מאופארק, מוזיאון לילדים machmit

יש לי הרגשה שתרצו לקרוא גם את הפוסטים האלה

מסעדות ללא גלוטן בברצלונה. צילום: יח״צ
המלצות חו״ל

ברצלונה ללא גלוטן

טסים לספרד? קבלו את רשימת מסעדות ללא גלוטן בברצלונה, ושתהיה טיסה נעימה. ברצלונה ללא גלוטן

קרא עוד »

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. שירה

    תודה רבה!
    חזרנו ביום חמישי מברלין. עקבנו אחרי ההמלצות שלך (Simela, Schnitzelei , Aera ו- Vapino) ובכולם נהננו מאד (צליאקית אחת ועוד שלושה שלא).
    רק שתי הערות – Simela קטנטנה וב- Aera מה שקנינו היה מעולה שאין דברים כאלו אבל אין המון מבחר.

    1. Avatar photo
      דביר בר

      היי שירה
      המון תודה! אי;ה כיף שיכולתי לגרום לכם הנאה בטיול שלכם בברלין
      תודה על המשוב!
      Aera עובדת בימים אלו על מוצרים נוספים, לאט לאט (:

  2. ערן

    בביקור שלי (לפני כשנתיים) היתה גם רשת מסעדות הודיות עם מספר סניפים ברחבי העיר – AMRIT

    1. Avatar photo
      דביר בר

      יש כמובן עוד אופציות רבות, השתדלתי ברשימה לצמצם למומלצים ביותר שלי ולפופולרים ביותר בקרב צליאקים

  3. לילך

    אני רוצה לספר גם על מקום יחסית חדש, צמוד לצ׳יפי צ׳יפי בומבון, Froyda – Tikka Taco. כל המנות טבעוניות ללא גלוטן ופשוט נהדרות. השעות שלהם עדיין קצת מוזרות (רביעי-שישי 17:30-20:30 ושבת-ראשון 12:30-20:30), אבל ממש שווה את הביקור. ועם גלידה ללא גלוטן לקינוח ממש ליד.

    1. Avatar photo
      דביר בר

      נשמע מגניב ממש! תודה

    2. יפעת

      אהלן דביר,
      תודה על המידע החשוב והמפורט.
      דין ודייוויד – כדאי לשים לב, עם אותן ידיים ואותן כפפות הם חותכים לחם למנות רגילות ואחכ מרכיבים מנה לל"ג בעזרת הידיים בלי להחליף כפפות. שווה להסב את תשומת ליבם להחליף כפפות.
      לשניצלאיי – יש סניף מצוין נוסף בשרלוטנבורג.
      ממליצה גם על Aiko – סושי ללא גלוטן. כולל חומץ אורז ללא גלוטן, סויה ללא גלוטן והבנה יחסית טובה (במרכז).
      ממליצה גם על Monsieur Vuong – ויטנאמית מצויינת, הרבה מנות ללא גלוטן (במרכז).
      שוב תודה על המידע!

      1. Avatar photo
        דביר בר

        בשמחה

  4. אילון

    שלום דביר, תודה על ההמלצות. כמי שמתגורר בברלין, אני חייב להמליץ (שוב) על אארה AERA. ספציפית, על הסנדוויץ גבינה מותכת (Grilled Cheese Sandwich) האגדי. מנה חלומית שאנשים מגיעים מכל קצווי העיר רק בשבילה. יש גם מבחר עוגות, מתוקים ובירה לל״ג מוצלחת.

    1. Avatar photo
      דביר בר

      איזה כיף!

כתיבת תגובה

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן