שבלולי פיצה ללא גלוטן - דביר בר - עולם שלם ללא גלוטן - Wheatout

שבלולי פיצה ללא גלוטן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

מי אמר שגם שבלולי פיצה ללא גלוטן לא יכולים להיות בריאים יותר? בזכות תערובת קמחים חדשה, תוכלו לשדרג כל מאפה אצלכם במטבח

שניה לפני המתכון עבור שבלולי פיצה ללא גלוטן: אם לפני כמה שנים, אפשר היה בקושי למצוא בחנויות קמח או שניים ללא גלוטן, הרי שכיום, מתווספים מדי שנה עוד ועוד תערובות ויצרנים שמספקים עבור קהל הצליאקים והנמנעים מגלוטן תערובות חדשות וטובות יותר.

לאחרונה התוודעתי לתערובת ״כמו קמח מלא״ של המותג ברילי מבית אשבל והדבר הראשון שצד את עיני היתה תרכובת הקמחים האיכותית יותר בהשוואה לתערובות רבות אחרות. תערובת הקמחים הזו עשויה קמחים מלאים (61%) (סויה, טף, שיבולת שועל ללא גלוטן, עדשים ירוקות) דבר שאינו מה בכך כשמדברים על תערובות ללא גלוטן. בנוסף, התערובת טבעונית וללא תוספת סוכר. כמובן שהחלטתי לנסות להכין ממנה בבית מנה שגם אתם תוכלו להכין ובקלות רבה, שבלולי פיצה ללא גלוטן וגם בשאר המרכיבים, דאגתי לשמור על איכות ובכך להפוך את שבלולי הפיצה, ממנה שיש לה שם של משהו לא בריא, לכמעט חטיף בריאות.

את תערובת הקמחים הזו, אפשר למצוא ברשימת החנויות שרשומה כאן.

שנתחיל במתכון?

שבלולי פיצה מקמח מלא ללא גלוטן. צילום: דביר בר
שבלולי פיצה מקמח מלא ללא גלוטן. צילום: דביר בר

המצרכים ל-12 שבלולי פיצה (אפשר כמובן להכפיל כמויות): 

250 גרם (כוס ושלושת רבעי) ״כמו קמח מלא״ של  Barili

200 מ״ל (שלושת רבעי כוס) מים חמימים

כפית וחצי (8 גרם) שמרים

כף שטוחה סוכר (10 גרם)

כף מלח (10 גרם) 

3 כפות שמן (אפשר גם שמן זית).

להכנה ומילוי:

2 קופסאות (250 גרם כל אחת) רסק עגבניות ללא תוספת סוכר

250 גרם גבינת מוצרלה.

כפית תבלין אורגנו / תבלין צ׳ילי או כל תבלין אחר שאתם אוהבים.

חצי כפית מלח גס.

ביצה טרופה למריחה (לא חובה)

אופציה: זיתים מגולענים חתוכים לחצאים.

בצק שמרים קל להכנה. צילום: דביר בר
בצק שמרים קל להכנה. צילום: דביר בר

אופן ההכנה:

בקערת מיקסר (או בקערה רחבה) הניחו את המים והשמרים וערבבו היטב. 

הוסיפו את הקמח והפעילו את המיקסר. כעבור דקה, הוסיפו את הסוכר והמלח ולושו במשך 5 דקות נוספות במיקסר או 10 דקות בלישה ישנית בקערה עד לקבלת בצק אחיד ורך מאד.

העבירו את הבצק שקיבלתם אל משטח מקומח היטב, קמחו אותו מעט מכל צדדיו ובעזרת מערוך שמקומח גם הוא, רדדו את הבצק לכדי מלבן בגודל 30×40 ס״מ לערך או עד שהבצק שלכם בעובי אחיד של 5 מ״מ (לא דק מדי כדי שלא יקבע בשלבים הבאים).

חשוב: לאחר כל פעולת רידוד של המערוך, קמחו שוב את הבצק גם בחלקו התחתון כך שלא ידבר למשטח העבודה.

על מלבן הבצק המרודד שקיבלתם, מרחו שכבה נדיבה מאד של רסק העגבניות ללא הסוכר. על הרסק, פזרו שכבה נדיבה של גבינת מוצרלה איכותית ואת הזיתים.

פזרו את התבלינים באופן אחיד מעל לגבינה והזיתים. את המלבן, גלגלו בעדינות (רצוי בעזרת קלף פלסטיק) לכדי גליל מהודק.

את הגליל, חתכו ל-2 חצאים וכל חצי, חתכו ל-6 יחידות שוות.

הניחו נייר אפיה על מגש אפיה ואת 12 יחידות בצק שבלולי הפיצה, הניחו על נייר האפיה כשהן על צידן.

הניחו את המגש במקום חמים להתפחה בת 50 דקות.

למתפיחים בחודשים אוקטובר – מרץ אני ממליץ בחום לבצע התפחה בתנור: הדליקו תנור על חום של 50 מעלות, חממו את התנור, כבו אותו ואז הכניסו את הבצק להתפחה בתנור כאשר המאפה מכוסה במגבת לחה (לא מגע ישיר כדי שהבצק לא ידבק למגבת). לקראת סוף ההתפחה – הוציאו את תבנית האפיה מהתנור ובצעו גמר התפחה על השיש או במקום חמים אחר שאינו התנור.

כעת, חממו תנור לחום של 200 מעלות. 

בעזרת מברשת סיליקון, מרחו את הביצה הטרופה על כל יחידות בצק שבלולי הביצה מלמעלה ומהצדדים.

הכניסו את התבנית למשך 20-25 דקות או עד שהשבלולים מקבלים צבע זהוב חום.

הוציאו מהתנור, צננו כ-5 דקות והגישו חמים.

טבעונים? ניתן להשתמש בגבינה טבעונית במקום גבינת המוצרלה ובמקום הביצה – למרוח מעט שמן זית מעורבב עם כף סילאן.

בתיאבון.

דביר

הכנתם שבלולי פיצה ללא גלוטן מהמתכון הזה? צלמו ושלחו לי לאינסטגרם או לפייסבוק על מנת שאוכל לראות, לתייג אתכם ולפרגן בחזרה!

  • המתכון בשיתוף ובחסות ברילי

להרשמה לניוזלטר של הבלוג לחצו כאן.

לאינסטגרם של דביר בר לחצו כאן.

להצטרפות לקבוצת הבלוג בפייסבוק לחצו כאן.

שבלולי פיצה ללא גלוטן. צילום: דביר בר
שבלולי פיצה ללא גלוטן. צילום: דביר בר
מבט מבפנים לפני הנגיסה. צילום: דביר בר
מבט מבפנים לפני הנגיסה. צילום: דביר בר
בריאים יותר מחומרי גלם איכותיים יותר. צילום: דביר בר
בריאים יותר מחומרי גלם איכותיים יותר. צילום: דביר בר

יש לי הרגשה שתרצו לקרוא גם את הפוסטים האלה

לחמניות ריקוטה ללא גלוטן. צילום: דביר בר
דביר מארח

לחמניות ריקוטה ללא גלוטן

מה מגישים לאורחים בסוכה? לחמניות ריקוטה ללא גלוטן כמובן. כך תכינו בקלות את המאפה שכולם יזללו בחג הקרוב. דביר בר עם מתכון טעים נוסף

קרא עוד »

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. נראה ממש טעים, איזה קמחים מכילה התערובת הזו? תודה על המתכון

    1. דביר בר

      היי אפרת, בפוסט עצמו התייחסתי לקמחים שמהם עשויה התערובת.
      דביר

  2. האם זה יעבוד גם עם קמח קאפוטו? אני מזיל כאן ריר..

    1. דביר בר

      היי אורן, מאמין שכן

  3. איפה אפשר להשיג את הקמחים של ברילי ובאיזה הכשר זה?

    1. דביר בר

      היי מלכה. בפוסט עצמו יש לינק ובו פרטים לנקודות הרכישה. באותו לינק תוכלי למצוא פרטים נוספים לגבי הקמח

  4. לא הבנתי מה הכוונה להתפיח על צידם? כמו שגלגל של אוטו עומד?

    1. דביר בר

      היי הילה. לאחר שתכתכי את הרולדה שתקבלי (הרולדה היא למעשה כמו גלגל שעומד על צידו), תקבלי שבלולים שאותם יש להשכיב על הצד (כלומר שתראי את השבלול פונה כלפי מעלה כשהוא מונח על נייר האפיה)

  5. היי,
    נראה טוב, אפשר להכין עם רוטב עגבניות עם סוכר?
    בנוסף, אשמח אם תפרסם מתכונים ביותר תדירות, כמו פעם.
    תודה,
    איילת.

    1. דביר בר

      היי איילת. ודאי שאפשר עם רוטב עם סוכר.
      לגבי התדירות, בימים אלו אני עובד על ספר וזאת לצד היותי אב ל-2 פעוטות ללא מסגרות ומכאן הירידה בתדירות הפרסומים. עם החזרה לשגרה – תחזור גם תדירות הפרסומים.
      תודה על ההבנה.
      דביר

  6. היי.
    יש קמח נוסף שאפשר להשתמש בו במקום הקמח שציינת במתכון ?

    1. דביר בר

      בהחלט. קמחי פנריה (ניצת הדובדבן / רמי לוי), מולינו, דגש רב תכליתי, פיורינו (שופרסל) ועוד

      1. מולינו כחול או ירוק ?

        1. דביר בר

          שניהם יהיו אחלה כמו גם פנריה, פיורינו, דגש וברילי

  7. היי דביר,
    האם אפשרי להכין ולאפות ורק לחמם לפני ההגשה?
    האם אפשר להכין ולהקפיא ואז להפשיר להתפיח ולאפות?

    1. דביר בר

      אפשר להכין (את כל השלבים) להקפיא ולחמם לפני הגשה אבל לא לשמור לאורך זמן ארוך
      את השאלה השניה אני לא מבין אבל לא מקפיאים בצק שלא תפח
      דביר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן