הבקלאווה ללא גלוטן שמשגעת את העולם - בלוג Wheat Out - עולם שלם ללא גלוטן דביר בר

הבקלאווה ללא גלוטן שמשגעת את העולם

צליאקים מכל העולם עולים לרגל לאיסטנבול, שם נמכרת הבקלאווה ללא גלוטן שמשגעת את העולם. קבלו לראשונה בעברית את הסיפור הלא יאומן על הבקלאווה הכי שווה בתורכיה

סיפורה של הבקלאווה ללא גלוטן שמשגעת את העולם הוא לא פחות ממרתק. מי שעוקב אחרי הבלוג שלי יודע שכל המהות שלו (ושלי) הוא להתחקות אחר מאכלים ללא גלוטן שזהים או דומים מאד במרקמם ובטעמם למקור, למאכלים עם הגלוטן. במשך שנים רבות, היו מאכלים שחשבתי שאין סיכוי שאפגוש בהם בגרסה ללא הגלוטן אבל ככל שהשנים חולפות (וחלפו איזה 42 מאז שאני עם צליאק), הבנתי שאין מאכל שלא ניתן להכין בגרסה ללא גלוטן, פשוט אין. זה הכל עניין של ידע, טכניקה וניסויים.

ולכן, המחשבות שהיו לי פעם, לפיהן אף פעם לא אוכל בקלאווה ללא גלוטן (ואני מכיר את טעמה ומרקמה האמיתי כמו שהתוודתי בעבר ש״גנבתי״ לא מעט גלוטן בחיי בשנים של הכחשה לצליאק) התבדו ביום בהיר אחד כשנתקלתי ברשתות החברתיות במישהי שחזרה מאיסטנבול ובידיה קופסאות של בקלאווה ללא גלוטן וסיפרה לי שזו הבקלאווה ללא גלוטן שמשגעת את העולם.

לאחד ששפשפתי היטב את עיני, פצחתי בתחקיר מתוך מטרה לגלות מי היצרן שלה, היכן היא מיוצרת ובכלל, למה? האם מדובר במשפחה תורכית שיש בה צליאקים?

ובכן, מסתבר שברובע בשם Karakoy, שהוא אחד הרובעים היותר טרנדים באיסטנבול ובו יושבים מעצבי אופנה רבים, חנויות ומאפיות משפחתיות וגם מוזיאון האמנות המודרנית של איסטנבול (מומלץ בחום, מדובר באחד המוזיאון היפים והמעניינים בעולם, ד.ב.), נמצאת karakoy gulluoglu, עסק משפחתי לייצור בקלאוות הפועל מאז 1880 אם כי ברובע הזה באיסטנבול הם פעילים ״רק״ מ-1949. במקום, תמצאו סוגים רבים של בקלאוות בטעמים, צורות וגדלים שונים ולצידם, גם שתי גרסאות של בקלאווה ללא גלוטן: פיסטוק ואגוזים.

׳קרקוי גולוגלו׳, הממוקמת קרוב מאד לגדות נהר הבוספרוס, נחשבת כיום לאחת מיצרניות הבקלאווה הטובות בעולם עם לקוחות הפוקדים את המקום למעלה מ-50 שנה. לעסק המשפחתי, שירות משלוחים אשר שולח בקלאווה ארוזה ללמעלה מ-100 מדינות (כולל ישראל, פרטים בהמשך) ומי שמנהל את החנות המשפחתית כיום הוא נדיר גולו שהסכים להתראיין לWheatout על הבקלאווה ללא הגלוטן של המשפחה.

– מתי החלה המשפחה למכור בקלאווה ללא גלוטן?
״כבר ב-2008 התחלנו ללמוד את הנושא, לחקור ולפתח ויחד עם צוות מדענים מהאוניברסיטה ומבית החולים״.

– למה בכלל נכנסתם לנישה הזו, הרי טורקיה לא ידועה כמקום מאד ידידותי לצליאקים ורגישים לגלוטן.

״אנחנו רואים בפרוייקט של ׳ללא גלוטן׳ אחריות חברתית. לעסק המשפחתי לקוחות בכל העולם ולא יכולנו להשאר אדישים לבקשות החוזרות ונשנות לטעום את הבקלאווה שלנו בגרסה ללא גלוטן. למרות שלאיש ממשפחתנו אין צליאק, יש לנו לקוחות רבים שהנושא קרוב אליהם״.

הבקלאווה ללא גלוטן שמשגעת את העולם. צילום: Karakoy Gulluoglu
נדיר גולו. בקלאווה ללא גלוטן. צילום: Karakoy Gulluoglu
הבקלאווה ללא גלוטן שמשגעת את העולם
מסעדת karakoy gulluoglu. צילום: יח״צ

זה המקום לציין: ׳קרקוי גולוגלו׳ לא מחזיקה טבח שתפקידו הוא לייצר בקלאוה ללא גלוטן אלא מדובר במשהו גדול הרבה יותר. העסק המשפחתי רב המוניטין מחזיק בצוות פיתוח שלם הפועל כבר למעלה מ-30 שנה בפרוייקטים שונים והוא זה שאחראי בין הייתר על פיתוח הבקלאווה ללא גלוטן, על בקלאווה ללא סוכר לטובת ציבור הסוכרתיים וכן על מוצרים מופחתי נתרן עבור לקוחותיה עם בעיות הלב. צוות הפיתוח של העסק מקדם טכניקות ייצור מתקדמות והחל מ-2019, אף מצליח המפעל לייצר ולשנע בקלאווה בתנאי הקפאה השומרת על חיי המדף של המוצר.

למי שתוהה אגב ממה מיוצרת הבקלאווה ללא הגלוטן אספר כי על גבי האריזה וכן באתר האינטרנט של ׳קרקוי גולוגלו׳ רשום כי מרכיבי המוצר הם: קמח אורז, ביצה, קורנפלור, פיסטוק (במקרה של בקלאוות הפיסטוק), אגוזים, חמאה, סוכר ומלח.

– מה התגובות שאתם מקבלים לבקלאווה ללא גלוטן שלכם?

״אחד הדברים שגורמים לנו הכי הרבה שמחה והנאה הוא ההודעות והמסרים שאנחנו מקבלים מאנשים עם צליאק וממשפחותיהם שכותבים לנו ואומרים לנו כמה הם שמחים, וכמה הם נהנו מהגרסה שלנו לבקלאווה ללא גלוטן״.

– יש לכם הרבה לקוחות צליאקים?

״כן, בוודאי, אנחנו הבחירה הראשונה לצליאקים מכל העולם שרוצים לטעום בקלאווה ללא גלוטן״

– האם יש לכם כוונה לפתח מוצרים נוספים ללא גלוטן?

״בוודאי, אנחנו פועלים מתוך תחושת אחריות חברתית ונמשיך לפעול למען הלקוחות המגוונים שלנו״.

הבקלאווה ללא גלוטן שמשגעת את העולם. צילום: דביר בר
הבקלאווה ללא גלוטן שמשגעת את העולם. צילום: דביר בר
הבקלאווה ללא גלוטן שמשגעת את העולם. צילום: דביר בר
בקלאווה ללא גלוטן. צילום: דביר בר

רגע לפני סוף השיחה עם נדיר גולו, אני שואל אותו על ישראל ועל הישראלים.

– האם יש לכם הרבה לקוחות מישראל?

״בוודאי, יש לנו המון לקוחות ישראלים שמגיעים אלינו בכל ביקור שלהם באיסטנבול ואנחנו גם מבצעים המון משלוחי בקלאווה דרך אתר הסחר המקוון שלנו, כולל לישראל ובמיוחד לתל אביב״.

אז איך תוכלו לשים ידכם על הבקלאווה ללא הגלוטן של ׳קרקוי גולוגלו׳? ובכן, ישנן שלוש דרכים: האחת, היא באמצעות אתר האינטרנט של העסק המשפחתי. השניה, היא לרכוש את המארזים הנמכרים גם בשדות התעופה של איסטנבול והשלישית והמומלצת, היא פשוט להגיע לבית העסק עצמו ולאכול את הבקלאווה. המקום פועל מדי יום מ7:00 ועד חצות. כתובת המקום היא Karaköy, Rıhtım Cad. Katlı Otopark Altı No: 3 – 4.
כמה עולה הבקלאווה באתר האינטרנט? ובכן, באתר תוכלו למצוא 4 קופסאות במשקלים שונים: קופסה של קילו בקלאווה פיסטוק ללא גלוטן תעלה מעט יותר מ-20 דולר וניתן להזמין קופסאות של חצי קילו, 750 גרם וגם קילו וחצי (קצת יותר מ-30 דולר). הבקלאווה עם האגוזים תעלה כ-2 דולר פחות לקופסה. האם המשלוח משתלם? ובכן, המשלוח לא זול ויעלה בערך כמו עלות הבקלאווה שתזמינו (בין 20 ל-80 דולר) ולכן מומלץ לנסוע ולאכול בעצמכם או לבקש מחברים המבקרים באיסטנבול משלוח טרי או קופסאות (המגיעות אטומות, ראו תמונה) משדה התעופה.

להזמנת משלוח של בקלאוות ללא גלוטן מטורקיה לחצו כאן.

בקלאווה במסעדת karakoy gulluoglu. צילום: יח״צ
בקלאווה במסעדת karakoy gulluoglu. צילום: יח״צ
בקלאווה ללא גלוטן. Karakoy Gulluoglu. צילום: דביר בר
בקלאווה ללא גלוטן. Karakoy Gulluoglu. צילום: דביר בר

יש לי הרגשה שתרצו לקרוא גם את הפוסטים האלה

מסעדות ללא גלוטן בברצלונה. צילום: יח״צ
המלצות חו״ל

ברצלונה ללא גלוטן

טסים לספרד? קבלו את רשימת מסעדות ללא גלוטן בברצלונה, ושתהיה טיסה נעימה. ברצלונה ללא גלוטן

קרא עוד »

כתיבת תגובה

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן