בדיקה: פערים של עשרות אחוזים במחירי מוצרים ללא גלוטן בישראל >> כל הפרטים

פערים של עשרות אחוזים במוצרים ללא גלוטן בחנויות ורשתות המזון בישראל

צליאקים ובני משפחותיהם בישראל כבר התרגלו לשלם ביוקר עבור מוצרים ללא גלוטן. אלא שגם בתוך המדינה, הפערים בין נקודות המכירה גדולים מאד ויכולים להגיע לעשרות אחוזים למוצר בודד. השוואת חודש יוני 2022

מוצרים ללא גלוטן. צילום: דביר בר
ארבעה מבין המוצרים שנבדקו בסל ההשוואתי. צילום: דביר בר

פערים של עשרות אחוזים במוצרים ללא גלוטן בחנויות ורשתות המזון בישראל, כך עולה מבדיקת אתר Wheatout.co.il ושרוכזו בטבלה המצורפת כאן בעמוד (יש להגדיל את הטבלה).

רק החודש ספגה קהילת הצליאקים, לצד שאר האוכלוסיה, ״מכה״ כאשר מוצרים רבים ללא גלוטן נאספו במסקרת 2 סבבים של ריקול של חברות מזון גדולות אך בבדיקה של אתר Wheatout מסתבר שאלה לא המכות היחידות.

עם התפתחות שוק המוצרים ללא גלוטן בצורה משמעותית, בעולם וגם במדינת ישראל, הפכו מחלקות ללא גלוטן בכל סופר לעובדה קיימת ואלו, גדלות מדי שנה בעשרות אחוזים.

בחמש השנים האחרונות, הצטרפו אל מחלקות הללא גלוטן ברשתות השיווק הגדולות גם חנויות קמעונאיות שמוכרות אך ורק מוצרים ללא גלוטן וזאת בנוסף למאפיות ללא גלוטן. אין ספק שמגמה זו הינה מגמת שעליה צריכים לברך צליאקים ובני משפחותיהם.

עם זאת, בדיקה של אתר Wheatout.co.il מגלה פערים לא מבוטלים במחירי המוצרים ללא הגלוטן הנמכרים ברחבי המדינה, חלק מהמוצרים מיוצרים בישראל, בחלקם מיובאים מחו״ל. כל זאת עוד מבלי שנלקחו בחשבון עליות מחירי המזון שכבר החלו ועוד יעלו בשנה הקרובה.

למען ההגינות יש לציין מספר גורמים אשר משפיעים על ההבדל בין המחירים שמיד תראו: עלויות תפעול וכח אדם של חנות בודדת, יקרים הרבה יותר מאשר עלות לרשת בפריסה ארצית ויש לקחת זאת בחשבון כאשר מביטים בטבלה המצורפת לכתבה זו.

עם זאת, כפי שניתן לראות, חלק מהפערים הם גדולים ביותר, לעיתים בעשרות  אחוזים למוצר בודד ממחירם בסניף של רשת גדולה הממוקמת לא פעם רק כמה מאות מטרים מחנות ללא גלוטן, פער שלא אחת – אין לו שום הצדקה.

בנוסף, יש לציין כי במרבית החנויות הפרטיות, תמצאו גם מאפים טריים ללא גלוטן, שירות אישי ואדיב ויתרונות בולטים נוספים כמו זמינות המוצרים ומלאים לעומת רשתות או סניפים מסוימים המתקשים לשמור על זמינות מוצרים ללא גלוטן מסיבות לוגיסטיות וחוסר תשומת לב.

עם זאת, ניתן לראות בטבלה כי הפערים במחירי המוצרים מסתכמים לעיתים בעשרות רבות של שקלים בכל קניה, דבר שיש לקחת בחשבון כאשר מסתכלים על התמונה הכללית.

לשם הדוגמא, מחירי טורטיה ללא גלוטן המיובאים על ידי וילי פוד נעים בין 7.90 באחד המקומות שנבדקו ועד 13 ש״ח במקום אחר, גם מחירו של בייגלה gratify נע בין 11.90 באחד המקומות שנבדקו לעומת 18.80 במקום אחר. אפילו מחיר קורנפלקס go free יכול לנוע בין 9.90 בנקודה אחת ועד 18.90 באחרת.

כפי שניתן לראות בטבלה (הניתנת להגדלה), הפערים במחירים, גדולים מאד.

אתר Wheatout מבטיח לשוב ולבדוק את המחירים אחת לתקופה ולעדכן מגמות ושינויים במחירים ככל שיחולו כאלה

פערים במחירי מוצרים בין חנויות ורשתות. צילום: דביר בר
פערים במחירי מוצרים בין חנויות ורשתות. צילום: דביר בר
  • המחירים נבדקו ב30.5.22 ועד 1.6.22 באתר prisez, באתרי הרשתות והחנויות וכן בבדיקות טלפוניות ככל שנמסרו נתונים. בחלק מהמקומות ניתנות הנחות למחזיקי כרטיס מועדון ומתקיימים מבצעים נקודתיים על מוצרים מסוימים

יש לי הרגשה שתרצו לקרוא גם את הפוסטים האלה

מסעדות ללא גלוטן בברצלונה. צילום: יח״צ
המלצות חו״ל

ברצלונה ללא גלוטן

טסים לספרד? קבלו את רשימת מסעדות ללא גלוטן בברצלונה, ושתהיה טיסה נעימה. ברצלונה ללא גלוטן

קרא עוד »

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. סוזן

    נראה שאושר עד הוא הזול ביותר

    1. Avatar photo
      דביר בר

      בדברים מסוימים אם כי מנעד המוצרים שלו לא הכי רחב

כתיבת תגובה

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן