הכריך הטעים בעולם - בלוג Wheat Out - עולם שלם ללא גלוטן דביר בר

הכריך הטעים בעולם

הכריך הטעים בעולם לא כולל לחם או קמח, כן, קראתם נכון

רגע לפני שמתחילים בהכנת הכריך הטעים בעולם: בני אדם נחלקים לרוב לשניים: אלו שנשענים על יסודות מוכרים ואהובים ואלו שאוהבים למרוד במוסכמות כחלק מהשגרה. היי, אני מהסוג השני.

אז נכון, כל המהות של כריך (או סנדויץ׳ לחובבי הסלנג) היא שתי פרוסות לחם שמחזיקות מרכיב עיקרי, בשרי, חלבי, שניהם או טבעוני אבל אם ננסה לאתגר את עצמנו ולשחרר מהמוכר, הידוע והקצת שחוק, נגלה שאנחנו אוכלים סוג של כריכים גם בדרכים אחרות: בפלה הוא למעשה סוג של כריך מתוק ואין בו לחם וכמוהו, גם המקרון הוא סוג של סנדויץ׳ במבנה וישנן דוגמאות נוספות.

את ״הלחם״ עבור הכריך הטעים בעולם נחליף ב…בטטה! כן כן, בטטה.
עזבו שניה שהיא אחד הירקות האהובים עלי, היא בריאה בטירוף ומומלץ מאד על ידי תזונאים.

הכריך הטעים בעולם (בחיי) יכול להיות מוגש בהמון גרסאות והחלטתי להכין גרסה משלי לכריך הבטטה הזה שמעבר להיותו טעים, הוא סופר בריא ויצא שגם טבעוני. אפשר לשחק עם המרכיבים שלו במיליוני דרכים לא רק במרכיביו אלא גם במרקמים ובמידת הבישול של הדברים והוא פשוט להכנה ויכול להיות מוכן תוך דקות.

המצרכים עבור הכריך הטעים בעולם. צילום: דביר בר
המצרכים עבור הכריך הטעים בעולם. צילום: דביר בר

את היתרון העצום של הסנדויץ׳ הזה אני שומר למקום מאוחר יותר בפוסט הזה – תגלו אותו בהמשך.

שנתחיל?

המצרכים עבור הכריך הטעים בעולם:

2 בטטות (הכי גדולות שתמצאו אצל הירקן)

1 עגבניה

1 סלק

1 גזר

1 מלפפון

חופן עשבי תיבול אהובים כמו פטרוזיליה, כוסברה ובצל ירוק

1פלפל צהוב

1 אבוקדו

1 בצל סגול

2 כפות טחינה גולמית

1 תמר מג׳הול

3 כפות שמן זית

חצי פלפל ירוק חריף פרוס לרצועות דקות (לא חובה)

כף מלח גס

נייר אפיה

את כל הירקות הקשים, יש לשטוף היטב ובעיקר לקבל החלטה דרמטית: האם להשאיר אותם עם הקליפה או שלא. ברמה האישית אני יכול לשתף שלא פעם אני משאיר את הקליפה בירקות שורש, ודאי כאלו שאני עתיד להכניס לתנור והנה מגיע השלב הזה.

הכנות לכריך. צילום: דביר בר
הכנות לכריך. צילום: דביר בר

צילום: דביר בר

נפרוס את הבטטות לפרוסות של חצי ס״מ, נניח אותן על נייר אפיה מרוח שמן זית ונמרח גם את הפרוסות בשמן זית ועליהן נבזוק מלח גס, פרוסות פלפל ירוק וכל תיבול שמתחשק שלנו. ניתן להמיר את שמן הזית בשמן קוקוס ואפשר גם לפזר מעט כמון או מלח מעושן, אפ טו יו. גם את הסלק נעביר תהליך דומה ונניח את פרוסותיו לצד פרוסות הבטטה על נייר האפיה ונכניס את המגש לתנור שחומם מראש על 200 מעלות למשך חצי שעה.

הערה חשובה: פרוסות הבטטה צריכות להיות יציבות ולכן צריכות להצטנן. ניתן גם לאפות אותן פחות מהזמן המצוין ולהשאיר את הבטטות שהן ״רק״ חצי מבושלות אבל עדיין נגיסות. זו טקסטורה כייפית וטעימה של הבטטה שאם נאפה אותה יותר מדי זמן, תהיה רכה מדי עבור הכריך הזה.

אם אתם חושבים שהבטטות התרככו מדי, לא קרה כלום! תשאירו אותן בתנור לעוד מספר דקות והפעילו את אופציית הגריל בתנור שתיתן להם בוטס של השחמה וקריספ שיעשה אותן יציבות יותר (אבל שלא ישרפו אלא רק יקבלו צבע חום) ולאחר מכן נוציא את המגש מהתנור ונניח להן ולסלק להצטנן לחלוטין בטמפרטורת החדר.

לאחר שהבטטות והסלק התקררו, מגיע החלק הכייפי: הרכבת הסנדויץ׳!! נניח על משטח עבודה 2 פרוסות בטטה ונמרח על אחת מהן טחינה (אפשר כמובן כל ממרח אחר שאתם אוהבים) ועליה פרוסה של אבוקדו, פרוסות מלפפון, רצועת פלפל, עיגולי בצל סגול, פרוסת עגבניה, רצועת גזר שחתכנו בעזרת מקלף, נניח את עשבי התיבול, פרוסת סלק צלוי (אפשר גם רצועת סלק קלופה טריה בעזרת מקלף), ופרוסות תמר ונסגור את הכריך מעל באמצעות פרוסת בטטה נוספת.

להגשה, ניתן לשים את הכריך בנייר חום ולמזוג מעל לכל עוד טחינה.

היתרון העצום: אפשר להכין אחת לשבוע מגש עם המון פרוסות בטטה, לשים אותן במקרר בין ניירות אפיה וכך, מתי שמתחשק לנו כריך אבל רוצים להימנע

 מסתם לחם מיותר, לקחת לנו שתי פרוסות בטטה ולהרכיב לנו כריך אחר, כל פעם עם מילוי שונה, בטקסטורות ומרקמים שונים, מירקות במצבי צבירה שונים ואפשר כמובן לשלב גם אגוזים שונים למי שאוהב אקסטרה קראנץ׳ בכריך שלו, כמו גם זיתים.

עכשיו אולי תגידו: רגע, זה לא סנדויץ׳, זה סלט. אז נכון, טכנית, זה בעצם סלט שמורכב מאד שונה מסלט רגיל אבל היי, מהם החיים אם לא להסתכל על דברים בצורה שונה, מתאגרת ולגוון לעצמנו את החיים ואת התפריט, כצליאקים, הראיה הזו היא חלק מהחיים שלנו.

הכנתם את הכריך הטעים בעולם? צילמתם? אל תהיו כאלה! צלמו, תעלו לאינסטגרם / לפייסבוק שלכם ותייגו את העמוד שלי שאראה ואתמלא בסיפוק מטורף.

בתיאבון

דביר

הכריך הטעים בעולם. צילום: דביר בר
הכריך הטעים בעולם. צילום: דביר בר
הכריך הטעים בעולם. צילום: דביר בר
הכריך הטעים בעולם. צילום: דביר בר

יש לי הרגשה שתרצו לקרוא גם את הפוסטים האלה

מסעדות ללא גלוטן בברצלונה. צילום: יח״צ
המלצות חו״ל

ברצלונה ללא גלוטן

טסים לספרד? קבלו את רשימת מסעדות ללא גלוטן בברצלונה, ושתהיה טיסה נעימה. ברצלונה ללא גלוטן

קרא עוד »

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. דורית דרורי

    וואו! שווה !

    1. Avatar photo
      דביר בר

      לגמרי! מכינה?

  2. יפעת

    אפשר לשים את הבטטה גם בטוסטר (לחיץ או מצנם). יוצא קריספי וטעים 😄

    1. Avatar photo
      דביר בר

      אחלה שידרוג!

כתיבת תגובה

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן