מחיר תחליף קמח קונדיטור צפוי לזנק ב-300 אחוזים. גם מחירי שאר הקמחים יעלו

מחיר תחליף קמח ללא גלוטן ׳קונדיטור׳ צפוי לזנק ב-300 אחוזים. גם מחירי שאר הקמחים ללא גלוטן צפויים לעלות לאחר חג הפסח

עקב הפסקת הסבסוד ממשרד הבריאות, מודיעה חברת ״אשבל״ יצרנית תחליף הקמח קונדיטור על זינוק במחיר המוצר. גם מרבית תערובות הקמחים האחרות צפויות להתייקר. כל הפרטים

במכתב שהפיץ השבוע תומר בר-מאיר, מנכ״ל חברת אשבל, יצרנית תחליף הקמח קונדיטור, לכלל מפיצי החברה, רשתות השיווק והסיטונאים, מעדכן בר-מאיר כי עקב הפסקת הסבסוד מטעם משרד הבריאות לתחליף הקמח, סבסוד הקיים שנים רבות, צפוי מחיר הקמח לזנק ״במאות אחוזים״.

הערכות בשוק הן שמחיר תחליף הקמח, שנמכר כיום במחיר שנע בין 4 ל-7 ש״ח, יזנק לכ-15-18 ש״ח לשקית של קילו אחד כבר החל מה-1.4.22.

במכתב שהוציא בן-מאיר הוא כותב: ״בשנים האחרונות אנו חווים קשיים לא מבוטלים בקבלת הסובסידיה (ממשרד הבריאות, ד.ב.) אך עד היום הצלחנו ״לחרוק שיניים״ ולהתמודד עם המשרד עד לקבלת התשלומים הנדרשים באופן כזה שציבור הלקוחות לא ירגיש ולא יושפע מכך.

״בחודשים האחרונים״ ממשיך בר-מאיר, ״אנו מבינים כי רצון המשרד הוא לצאת למכרז חדש ולכן הוגבל סכום הסבסוד. לאשבל אין יכולת כלכלית ועסקית להמשיך ולמכור את המוצר בהפסד משמעותי ולכן מעתה ואילך נמשיך לשווק את המוצר במחיר מלא״.

ברקע דבריו של בר-מאיר עומדת העובדה כי מזה מספר שנים, מנסה משרד הבריאות לצאת למכרז חדש תוך כוונה ברורה להחליף את תחליף קמח ״קונדיטור״ בתערובת קמחים בעלת מרכיבים ״איכותיים״ יותר ושתכלול סיבים תזונתיים, ויטמין B ומגנזיום וכן תבוסס על קמחים מלאים יותר ולא רק על עמילנים העשירים בסוכר כמו תחליף הקמח קונדיטור.

עד כה, בגישושים שהתבצעו בשנים האחרונות על ידי משרד הבריאות וארגון זכויות הצליאק ומתוך כוונות טובות לדאוג לבריאות הצליאקים, לא נמצא ספק שיצליח לייצר קילו תערובת קמחים ללא גלוטן שתעמוד בדרישות הבריאות החדשות ושגם יצליח להעמיד תג מחיר שמשרד הבריאות יסכים לסבסד. 

בר-מאיר מוסיף במכתבו: ״אלטרנטיבה לקמח חלופי עדיין לא נראית באופק״. אנו (באשבל, ד.ב.) מתכוונים להשתתף במכרז החדש ולנסות לפתח את המוצר המתאים על בסיס דרישות המשרד ולהמשיך לייצר ולשווק גם את המוצר החדש אך במועד כתיבת שורות אלו – טרם התפרסם המכרז החדש״.

לרכישת רב המכר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר כמתנה לחג הפסח – לחצו כאן

תחליף קמח קונדיטור. צילום: יח״צ
מחיר תחליף קמח קונדיטור צפוי לזנק

במקביל, נודע כי מרבית יצרני ויבואני תערובות הקמחים ללא גלוטן, כמו גם חלק מהמאפיות ללא הגלוטן, צפויים להעלות מחירים לאחר הפסח וזאת בשל עליות מחירים של חומרי הגלם בעולם, עלויות שינוע ויבוא וכתוצאה מכך גם ייצור מאפים ללא גלוטן.

בין השאר גם מחירי תערובות כרגיל, ברילי ואחרים, יעלו גם כן. גם יבואנים ויצרנים אחרים צפויים להעלות מחירים בכ-10 אחוזים לאחר חג הפסח.

אחד הגורמים סיפר היום: ״קמח קונדיטור משמש מאפיות רבות כקמח בסיס לקימוח משטחי עבודה ולעבודה שוטפת. עליית מחירו ובמקביל, של שאר חומרי הגלם, לא משאירה לנו ברירה אלא להעלות מחירים של מאפים שאנחנו מוכרים ללקוחותינו הצליאקים״.

אחד היבואנים איתו שוחחתי היום מספר: ״מתוכננת עליית מחירים של כ-10 אחוזים רוחבית לכלל תערובות הקמחים כך שבפועל, על כל מוצר, ציבור הצליאקים יצטרך לצערנו לשלם ברשתות השיווק כ-2 ש״ח יותר לכל אריזה של חצי קילו. עד היום ניסינו למנוע על עליית המחירים אבל גל העליות שמייקר גם לנו עלויות הובלה שזינקו במאות אחוזים, לא משאירות לנו ברירה״.

ממשרד הבריאות נמסר: ״למשרד הבריאות קיימת התקשרות ליצור קמח לאוכלוסיית חולי הציליאק בישראל. ההתקשרות בתוקף עד לחודש יוני 2022.

בנוסף המשרד מגבש את הדרישות המקצועיות לאיפיון המכרז להמשך מתן השירות בשנים הבאות , ולאחר מכן יתפרסם מכרז פומבי״.

תערובת קמחים כרגיל. המחירים יעלו
מרבית מחירי התערובות ללא גלוטן צפויים לעלות
תערובת כמו קמח

יש לי הרגשה שתרצו לקרוא גם את הפוסטים האלה

מסעדות ללא גלוטן בברצלונה. צילום: יח״צ
המלצות חו״ל

ברצלונה ללא גלוטן

טסים לספרד? קבלו את רשימת מסעדות ללא גלוטן בברצלונה, ושתהיה טיסה נעימה. ברצלונה ללא גלוטן

קרא עוד »

כתיבת תגובה

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן