קיש בצלים וגבינות - בלוג Wheat Out - עולם שלם ללא גלוטן דביר בר

קיש בצלים וגבינות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

הוא לא רק יפה, הוא טעים ברמות. קבלו את הקיש שכולם ירצו לצלם לפני שיחסלו

רגע לפני המתכון המושלם לקיש הבצלים והגבינות ללא הגלוטן הזה, בואו נדבר שניה על אינסטגרם. אני לא יודע מה איתכם, אבל גם בגלל העיסוק שלי וגם בגלל שזה פשוט יפה, אני מוצא את עצמי מצלם ומצלם ומצלם את כל המנות שאני אוכל, גם בלי קשר לבלוג ואם אני מסתכל שניה בטלפון הנייד שלי, אז ממש מחצית מהתמונות שם הן של אוכל ומחצית הן של התאומים המתוקים שלי.

ומה איתכם? אתם קודם מצלמים או קודם טועמים? אתם מאלו שאוכלים עם העיניים או ששוכחים לצלם וישר מנשנשים מהתבנית? המנה הבאה היא לא רק טעימה ברמות אלא גם מצטלמת פשוט וואו. אתם מוזמנים להתקדם במתכון לפי השלבים כי הם לא קשים והתוצאה שמתקבלת – ממש מוצלחת.

אז שנתחיל?

קיש בצלים וגבינות ללא גלוטן. צילום: דביר בר

המתכון לקיש הבצלים והגבינות כולל למעשה ארבעה שלבים עיקריים: קירמול בצלים, הכנת בצק פריך, הכנת המלית לקיש והרכבת הקיש לפני הכנסתו לתנור. לא מאד מסובך, הבטחתי.

כל המצרכים הם לתבנית קיש עגולה בקוטר 26 ס״מ.

המצרכים עבור שלב א׳ של קירמול הבצלים:

2 בצלים בינוניים קלופים.

כף סילאן.

שן שום אחת כתושה.

כף רוטב סויה ללא גלוטן (תמרי)

כף שמן זית.

קמצוץ מלח גס.

קמצוץ תבלין צ׳ילי גרוס.

המצרכים עבור הכנת הבצק הפריך:

150 גר׳ קמח רב תכליתי ללא גלוטן (כל קמח שתמצאו ברשתות השיווק יעבוד פה)

100 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות.

ביצה אחת.

קמצוץ מלח.

המצרכים למלית של הקיש:

100 מ״ל של שמנת לבישול.

100 מ״ל של חלב (אפשר גם של תחליף טבעוני כמו סויה, שקדים, אורז וכו׳).

2  ביצים.

שן שום אחת כתושה.

קמצוץ אגוז מוסקט טחון.

כפית פלפל שחור טחון.

חצי כפית שטוחה מלח.

חופן גדוש בצל ירוק קצוץ לרצועות דקות.

120 גר׳ של גבינות קשות ומתובלות לבחירתכם (אני השתמשתי ב60 גר׳ רוקפור ו-60 גר׳ גבינת חמד, אבל באמת שאפשר כל גבינה קשה אחרת עם טעם)

מצרכים לקיש בצלים וגבינות ללא גלוטן. צילום: דביר בר

שלב א׳: הכנת הבקצים המקורמלים: חממו תנור ל-180 מעלות על פעולת טורבו.

לאחר שהם קלופים, קטמו לבצלים מעט מהראש ומהזנב, חתכו כל בצל ל-3 חלקים לרוחב כך שיווצרו לכם דסקיות עבות בנות 1 ס״מ לפחות כל אחת). בסך הכל, מ-2 בצלים תקבלו 6 דיסקיות עבות. אל תפרידו את הטבעות עצמן.

הניחו את דיסקיות הבצל על נייר אפיה שמונח על תבנית אפיה. בקערית, ערבבו את הסילאן, הסויה, השום, קמצוץ מלח גס וכף שמן זית, ערבבו היטב ושפכו כף מהרוטב על כל דיסקית בצל. עסו את הבצלים מעט עם הרוטב כך שהוא יעטוף את הבצלים והכניסו לתנור החם למשך 30 דקות עד קבלת צבע חום קרמלי יפה. הוציאו לצינון מחוץ לתנור למשך חצי שעה.

שלב ב׳ – הכנת בצק פריך: למיקסר או למעבד מזון, הכניסו את הקמח ואת החמאה והפעילו למשך כשתי דקות במיקסר (וו גיטרה) או בפולסים למשך 15 שניות במעבד מזון עד לקבלת פירורי בצק. הכניסו את קמצוץ המלח וביצה והמשיכו בפעולת הערבול (עוד כדקה במיקסר במהירות בינונית או לעוד 5 שניות במעבד מזון) עד לקבלת בצק אחיד ודביק. בעזרת מרית, אספו את הבצק והעבירו אותו לניילון נצמד ומשם למקרר למשך כחצי שעה עד שעתיים. 

קלתית לקיש ללא גלוטן. צילום: דביר בר

בזמן שהבצק נח במקרר והבצלים המקורמלים מצטננים, נעבור לשלב ג׳ ונכין את מלית הקיש.

בקערה נפרדת, נערבב שתי ביצים, את השמנת לבישול, החלב, התבלינים, הבצל הירוק ושן שום ואת התערובת נכסה בניילון נצמד ונעביר למקרר למשך כחצי שעה.

כעת, נוציא את הבצק מן המקרר, ועל נייר אפיה נפזר מעט קמח ללא גלוטן, נניח את הבצק, נפזר גם עליו מעט קמח ללא גלוטן ובעזרת מערוך, נרדד אותו עד לקבלת עיגול בגודל של טיפה יותר מקוטר תבנית הקיש (נניח את התבנית לצורך מדידה). ברגע שהבצק בגודל הנכון, נשמן בעזרת מעט חמאה את תבנית הקיש (בעיקר בפינות, האמינו לי זה יקל עליכם בשלב ניקוי התבנית) ונעביר את הבצק המרודד לתבנית. הבצק נקרע? לא נורא! היופי בבצק פריך הוא שניתן לפסל איתו כמו פלסטלינה ולמלא את החורים והקרעים אם נוצרו. תרגול של שלב זה יביא לביצועו בשלמות (כמו כל דבר בחיים, לא?). את הקלתית שלנו (תחתית הקיש), נכניס לפריזר למשך כשעה.

קיש בצלים וגבינות ללא גלוטן. צילום: דביר בר

כעת, הגענו לשלב ד׳, בניית הקיש. נחמם תנור ל-170 מעלות. בעזרת מזלג, עשו חורים בתחתית הבצק במרווחים של כ-3 ס״מ על מנת שהבצק ישמור על צורתו ולא תיווצר תפיחה לא רצויה. על תחתית הבצק המחורר, נפזר את הגבינות הקשות שלנו בצורה רנדומלית אך אחידה. אין צורך לשטח את הגבינות אלא רק לפורר אותן. על משטח הגבינות, נניח בעדינות ובצורה מחושבת כמו בציור, את דיסקיות הבצל המקורמל. כך שלמעשה הגבינות מעניקות להן מעט גובה. בשלב האחרון, נשפוך בין הבצלים את מלית הקיש הנוזלית שלנו ונכניס את הקיש לתנור למשך 30 דקות או עד קבלת צבע זהוב חום כמו בתמונה המצורפת.

כשהקיש מוכן, נוציא אותו לצינון מחוץ לתנור למשך רבע שעה לפני הגשתו.

הצעת הגשה: לצד סלט עלים ירוקים רעננים, רוטב חרדל ודבש ורצועות דקות של פרי עונתי כמו אפרסק או שזיף.

ניתן לשמור את הקיש במקרר כיומיים ולפני הגשה, נחמם אותו בטוסטר/תנור שחומם ל-160 מעלות למשך שבע דקות עד שהוא חמים מבחוץ ומבפנים.

אהבתם את המתכון לקיש בצלים וגבינות? מוזמנים להכין אותו, לצלם ולשלוח לי לוואטסאפ או לאינסטגרם שלי ולתייג אותי כדי שאראה ואוכל לפרגן לכם בחזרה.

בתיאבון וחג שמח!

דביר

קיש בצלים וגבינות ללא גלוטן. צילום: דביר בר

יש לי הרגשה שתרצו לקרוא גם את הפוסטים האלה

דביר מבשל

בורקס דפי אורז

בורקס דפי אורז הוא לא רק ללא גלוטן, אלא גם ללא כמויות השמן. כך תכינו אותו בקלות בבית

קרא עוד »

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. היי, איזה גבינה קשה יכולה להתאים במקום רוקפור? אני לא חובבת גבינות עובש.
    אני יודעת שכתבת כל גבינה קשה אך בכל זאת אשמח להמלצה ????????
    ושאלה נוספת – אני יודעת שזה אתר ללא גלוטן אך אם בכל זאת אעבוד עם קמח רגיל משהו משתנה בהוראות?

    1. דביר בר

      היי אושרת. גבינה כחולה יכולה להתאים במתכון. לגבי קמח רגיל – אני לא יכול להמליץ כי אין לי נסיון איתו. על פניו אין סיבה שלא יעבוד

כתיבת תגובה

סגירת תפריט

לקבלת עדכונים ללא גלוטן במייל

דילוג לתוכן