פשטידת תירס וקוטג׳ ללא גלוטן - בלוג Wheat Out - עולם שלם ללא גלוטן דביר בר

פשטידת תירס וקוטג׳ ללא גלוטן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

גם לצליאקים מגיעה פשטידה טעימה וקלה להכנה ב-5 דקות. זהירות - היא ממכרת ותרצו להכין אותה כל שבוע

פשטידת תירס וקוטג׳ ללא גלוטן היא אחד מזכרונות הילדות שלי משתי סיבות: האחד, אמא שלי תמיד נהגה להכין מנות קלות ופשוטות שלא מצריכות המון זמן, שלבי הכנה וריבוי מרכיבים והשני, היא פתרון נהדר לצליאקים שמתחשק להם פשטידה טעימה בטירוף אבל הם לא בהכרח בשלנים דגולים וגם אין סיבה שיהיו.

בפשטידה הזו, הכל פשוט, משלב המרכיבים ועד לשלבי ההכנה. בוידאו המצורף גם תוכלו לראות כמה משלבי ההכנה שלה

אז שנתחיל?

פשטידת תירס וקוטג׳ ללא גלוטן. צילום: דביר בר
פשטידת תירס וקוטג׳ ללא גלוטן. צילום: סטודיו דיטיילס
כמות עבור 8 מנות בתבנית מלבנית 32 ס״מ)
 
המרכיבים:
1 גביע קוטג׳ של שטראוס.
גרעיני תירס מ-4 קלחים בינוניים של טעם הטבע (נשנושי תירס מוכנים לאכילה) ובסה״כ 3 כוסות.
2 ביצים.
15 זיתים ירוקים קצוצים.
חצי כוס של ענפי בצל ירוק קצוץ לטבעות.
כף מרק בצל ללא גלוטן.
4 כפות קמח רב תכליתי ללא גלוטן.
חצי כפית פלפל שחור גרוס.
2 כפות שמן קוקוס (ניתן להחליף בשמן קנולה).
קורט של אגוז מוסקט.
חצי כפית שטוחה מלח.
כפית אבקת אפיה ללא גלוטן.
כוס של גבינת פרמז׳ן מגורדת מחולקת ל-2 חצאי כוסות לשני שלבים במתכון.
המצרכים לפשטידת תירס וקוטג׳ ללא גלוטן. צילום: דביר בר
אופן ההכנה:
 
נחמם תנור ל-180 מעלות.
בקערה גדולה, נערבב יחדיו את גרעיני התירס המופרדים (וכן, אפשר גם מקופסה) הביצים, גבינת הקוטג׳, הזיתים הקצוצים, הבצל הירוק הקצוץ, שמן הקוקוס והתבלינים (מלח, פלפל, אבקת מרק בצל ללא גלוטן, אגוז מוסקט). 
 
לאחר שערבבנו היטב את המרכיבים, נוסיף לקערה את הקמח ללא הגלוטן, מחצית מכמות גבינת הפרמז׳ן (חצי כוס) ואת אבקת האפיה ונערבב שוב עד להטמעה מלאה של הקמח בתוך שאר מרכיבי פשטידת התירס ללא הגלוטן.
נשמן במעט שמן קוקוס (או קנולה) את תבנית האפיה שלנו אורך 32 ס״מ).
נשפוך את כל תכולת הקערה אל התבנית וניישר אותה לכדי גובה אחיד בתבנית.
 
בשלב זה, כדי לוודא שאין בועות אוויר בעיסת הפשטידה בתוך התבנית, נדפוק את התבנית פעמיים ובעדינות רבה על הגז או על משטח עץ או קרש חיתוך, באופן כזה שאם יש בועות אוויר – הן יעלמו.
כעת, נפזר באופן אחיד את יתרת גבינת הפרמז׳ן (כחצי כוס) לאורך ולרוחב כל הפשטידה.
את התבנית שבתוכה עיסת הפשטידה – נכניס לתנור למשך חצי שעה.
ברגע שהפשטידה מקבלת צבע זהוב שזוף ויפה – נוציא אותה מהתנור וניתן לה להצטנן על הכיריים למשך רבע שעה לפחות.
שימו לב שמאחר ובפשטידה יש לא מעט נוזלים, חלק מתהליך האפיה שלה וההתמצקות – ממשיך להתרחש גם לאחר שהוצאנו אותה מהתנור ולכן אין (!) לחתוך אותה לאחר ההוצאה מהתנור אלא לאחר המתנה.
 
כעבור רבע שעה לפחות – ניתן לחתוך את הפשטידה ולהגיש אותה.

בתיאבון!

דביר

הכנתם גם את פשטידת התירס והקוטג׳? צלמו ושלחו לי או תייגו אותי באינסטגרם כדי שאראה ואוכל לפרגן לכם בחזרה!

* המתכון בשיתוף שטראוס גרופ.

המצרכים לפשטידת תירס וקוטג׳ ללא גלוטן. צילום: דביר בר
פשטידת תירס וקוטג׳ ללא גלוטן. צילום: סטודיו דיטיילס
פשטידת תירס וקוטג׳ ללא גלוטן. צילום: סטודיו דיטיילס

יש לי הרגשה שתרצו לקרוא גם את הפוסטים האלה

דביר מבשל

בורקס דפי אורז

בורקס דפי אורז הוא לא רק ללא גלוטן, אלא גם ללא כמויות השמן. כך תכינו אותו בקלות בבית

קרא עוד »

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. שמת לב שבהכנת המתכון לא שמת את התירס…?

    1. דביר בר

      היי. חידדתי את זה בעקבות תגובתך. תודה!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט

לקבלת עדכונים ללא גלוטן במייל

דילוג לתוכן