פיתות ללא גלוטן - בלוג Wheat Out - עולם שלם ללא גלוטן דביר בר

פיתות ללא גלוטן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

פיתות ללא גלוטן הן כבר מזמן לא משימה מורכבת. דביר בר עם מתכון שיעשה לכם סדר ויש גם בונוס: תערובת פלאפל ללא גלוטן להכנה ביתית. יש חיבור יותר מושלם מזה?

שניה לפני שנצלול למתכון עבור פיתות ללא גלוטן, כדאי אולי לשאול את עצמנו במה נמלא אותן לאחר שאלה יהיו מוכנות והתשובה הכמעט מתבקשת היא: פלאפל ללא גלוטן.

לאחרונה הושקה תערובת להכנת פלאפל ביתי בשם ״פלאפל בצ׳יק״ מבית סלטי אחלה של שטראוס ושני הדברים החשובים לומר עליה: באמת אפשר להכין איתה פלאפל בתוך חמש דקות והדבר השני: היא ללא גלוטן.
התערובת מגיעה בשני טעמים ובשני צבעים (ירוק ואדום).

כשאתם מכינים את הפלאפל מהתערובת אצלכם בבית, קבלו ממני כמה טיפים שיבטיחו את הצלחת הכנת הפלאפל אצלכם בבית: 
– עבדו עם ידיים רטובות או משומנות בזמן כדרור כדורי הפלאפל בדרך אל שמן הטיגון או מגש האפיה (כן, אפשר גם לאפות את הפלאפלים האלה).
– טגנו את הפלאפלים בסיר בעל דפנות נון סטיק, זה עדיף.
– והטיפ אולי הכי חשוב: כחצי דקה לאחר שהכנסתם את כדורי הפלאפל לסיר השמן החם, בעזרת מזלג, תרימו מעט את הכדורים וגלגלו אותם בשמן על מנת שהחלק התחתון של הכדור לא ידבק לתחתית הסיר מה שעלול לגרום להתפרקות הכדור. אם תתמידו על הטיפ הזה, הכדורים יצאו לכם עגולים, שלמים ומושלמים. משך כל הטיגון: כחמש דקות בלבד. אם אתם אופים את כדורי הפלאפל: חום של 175 מעלות למשך 20 דקות על נייר אפיה משומן קלות יעשו את העבודה.

היתרונות בתערובת הזו להכנת פלאפל מאד ברורים: אין צורך בהשריית החומוסים, טחינתם וכל ההתעסקות הכרוכה בהכנת העיסה. התערובת המוכנה מראש מוצלחת ועושה את העבודה וחשוב לאכול את הפלאפלים זמן קצר לאחר טיגונם (או אפייתם) בעודם חמים כי בינינו, אין מבאס מלאכול פלאפל קר.

התערובת האדומה פיקנטית מעט ואילו בירוקה, ניכרת הנוכחות של הפטרוזיליה. 

והמלצה אחרונה: את הפיתה מלאו בסלטים נוספים שאתם אוהבים, שמעניקים לפלאפל מעטפת מרקמים מושלמת כמו טחינה, מריחה יפה של חומוס, סלט כרוב, סלט כרובית בטחינה, סלט חצילים או כל סלט נוסף שאתם אוהבים.

זהו, אני כבר מרגיש אתם מספיק רעבים ומוכנים לגשת למלאכת הכנת פיתות ללא גלוטן. אז קדימה למתכון.

פיתות ופלאפל ללא גלוטן. צילום: דביר בר
פיתות ופלאפל ללא גלוטן. צילום: דביר בר
פלאפל ללא גלוטן בתוך פיתה ללא גלוטן. צילום: דביר בר
פלאפל ללא גלוטן בתוך פיתה ללא גלוטן. צילום: דביר בר

המצרכים עבור 12 פיתות ללא גלוטן (תלוי כמובן בגודל שתחליטו להכין):

500 גרם קמח רב תכליתי ללא גלוטן (אני השתמשתי הפעם בתערובת החדשה של Barili אבל אתם לגמרי יכולים להשתמש כמעט בכל תערובת אחרת)

50 גרם קורנפלור או קמח תפוחי אדמה או קמח אחר לקימוח משטח העבודה ברידוד הפיתות.

400 מ״ל מים פושרים.

כף שמרים יבשים (או 3 כפות שמרים טריים).

כפית וחצי מלח שולחן.

3 כפות שמן זית (אפשר גם שמן צמחי אחר).

2 כפות סילאן.

כדורי בצק ללא גלטן. צילום: דביר בר
כדורי בצק ללא גלטן. צילום: דביר בר
כך אופים פיתות בתנור. צילום: דביר בר
כך אופים פיתות בתנור. צילום: דביר בר

הוראות ההכנה:

בקערת מיקסר עם וו גיטרה, הניחו את המים והשמרים והפעילו את המיקסר על מהירות נמוכה במטרה שהשמרים יטמעו במים ויתמוססו לתוכם, משך פעולה זו כדקה ובסופה אתם רוצים לוודא כי לא נותרו שמרים על דפנות המיקסר. המים יקבלו את צבע השמרים.

לשאלתכם האם אפשר להכין את הבצק גם בקערה? בהחלט ובלבד שיש לכם כישורי לישה טובים ולישה של רבע שעה אינטנסיבית לא מעייפת אתכם.

למים עם השמרים המומסים הוסיפו את הקמח הרב תכליתי ולאחריו, הוסיפו את המלח. הפעילו את המיקסר הפעם על מהירות בינונית למשך דקה עד שכל הקמח והמלח יתערבבו עם המים והשמרים. 

כעבור דקה, הוסיפו את הסילאן ואת השמן והפעילו את המיקסר לעוד כדקה כך שכל המרכיבים יתערבבו היטב. 

חשוב: כעבור דקה, הפסיקו את פעולת המיקסר, הרימו את וו הגיטרה ובעזרת מרית סיליקון, תרימו את הבצק הדבוק לתחתית קערת המיקרסר ושחררו את זה התקוע בין חלקי וו הגיטרה וודאו כי השמן מגיע לכל חלקי הבצק ונסו לאחד אותו כמיטב יכולתכם. 

בשלב הזה הפעילו שוב את המיקסר על מהירות בינונית למשך 5 דקות נוספות עד שהבצק יהפוך לאחיד.

הבצק יהיה די דביק. אל תפחדו ואל תרתעו מכך, בצק ללא גלוטן יהיה הרבה פעמים דביק בשלב הזה של הכנת מאפים.

כעבור 5 דקות של לישת הבצק במיקסר, הוציאו את הבצק האחיד לקערה, כסו אותה במגבת לחה והניחו את הקערה במקום נעים להתפחה בת 50 דקות.

כעשרים דקות לפני סיום ההתפחה, הפעילו את התנור לחום של 250 מעלות (החום המירבי בתנור ביתי ממוצע) והניחו בתחתיתו קערה חסינה לחום מלאה במים פושרים. קערה המים תשאר בתנור במשך זמן האפיה ותעניק לחות נוספת בזמן אפיית הפיתות.

כשהבצק סיים את ההתפחה והגדיל ב50 אחוזים את נפחו, הרטיבו את הידיים וצרו מהבצק 12 כדורים (משקלם הממוצע יהיה 80 גרם שדומה בקוטרו לכדור גולף).

על משטח מקומח היטב, עם דגש על היטב, בקורנפלור או קמח תפוחי אדמה, רדדו בעזרת מערוך כל כדור בצק לכדי צורת פיתה עגולה.

שלושה טיפים חשובים: אל תרדדו יותר מדי את הבצק אלא תשאירו לו עובי, על מנת שהפיתה תהיה בשרנית יותר במידה ואתם אוהבים אותה כך. טיפ נוסף: אפשר לקמח את הבצק בידיים וגם לרדד את הבצק בידיים לכדי צורת של פיתה, זה מאד קל ולא צריך לחשוש. וטיפ שלישי ואחרון: חשוב להקפיד ששולי בצק הפיתה יהיו מעט יותר עבים בטיפונת ממרכז הבצק, זה החלק שאותו למעשה תחתכו עם סכין על מנת ליצור את כיס הפיתה וחשוב שהקצה לא יהיה דק מדי, דבר שיקשה על יצירת הכיס.

כיס פיתה מושלם. צילום: דביר בר
כיס פיתה מושלם. צילום: דביר בר
פיתות ללא גלוטן. צילם: דביר בר

את הבצק המרודד לכדי פיתה, הניחו על נייר אפיה שמונח על מגש אפיה. במגש ממוצע, תצליחו להניח עד 4 פיתות בכל פעם. אל דאגה, אפיית פיתות היא דבר מהיר מאד. מוכנים?

את מגש הפיתות הראשון הכניסו לתנור ותספרו על השעון בדיוק 10 דקות עד שתראו שהפיתה עולה ונוצרת בתוכה כיס אוויר. זה בדיוק הרגע להוציא אותן מהתנור בעזרת מרית אל תוך מגבת לחה שם תשמרו את כל הפיתות עד שיצטננו.

כשתוציאו את מגש הפיתות הראשון, תוכלו להכניס את מגש הפיתות השני לתנור ל-10 דקות גם כן וכך גם עם המגש השלישי. בסוף התהליך יהיו לכם 12 פיתות ללא גלוטן טריות, טעימות ומושלמות.

כשהפיתה הצטננה מעט, ובעזרת סכין, צרו פתח בקצה אחד של הפיתה, פתחו אותו בעדינות ומלאו את הפיתה בכל טוב של סלטים וכדורי פלאפל טריים שטיגנתם בבית.

ניתן לשמור את הפיתות בשקית אטומה ליממה ולהקפיא אותן. לשימוש חוזר: חצי דקה או דקה במיקרו יעשו לה פלאים (תלוי בעוצמת המיקרו).

בתיאבון!

הכנתם פיתות ללא גלוטן מהמתכון הזה? צלמו ושלחו לי לאינסטגרם או לפייסבוק על מנת שאוכל לראות, לתייג אתכם ולפרגן בחזרה!

  • המתכון בשיתוף שטראוס – סלטי אחלה.

 

פיתה עגולה בהכנה ביתית. צילום: דביר בר
פיתה עגולה בהכנה ביתית. צילום: דביר בר
תערובת בייתית להכנת פלאפל. צילום: דביר בר
לא תוכלו להסתפק באחת. פיתה עם פלאפל ביתי. צילום: דביר בר
פלאפל ללא גלוטן. צילום: דביר בר
פלאפל ללא גלוטן. צילום: דביר בר

יש לי הרגשה שתרצו לקרוא גם את הפוסטים האלה

סלט חם קר. צילום: דביר בר
דביר מבשל

סלט חם קר (טבעוני)

צליאקים רבים מחפשים רעיונות למנות טעימות, מזינות, בריאות ומלאות חלבון אז תכירו: סלט חם קר שלא תאמינו כמה הוא טעים ועונה על כל הבקשות

קרא עוד »
עוגת שמרים ללא גלוטן. צילום: דביר בר
דביר מבשל

עוגת שמרים ללא גלוטן

עוגת שמרים ללא גלוטן היא כבר לא סיפור להכנה. עם כמה טיפים והנחיות ברורות, גם אתם תצליחו לאפות אצלכם בבית עוגה מושלמת. קבלו מדריך מסודר צעד אחר צעד

קרא עוד »
פיתות ללא גלוטן. צילום: דביר בר
דביר מבשל

פיתות ללא גלוטן

אחרי שתקראו את המתכון עבור פיתות ללא גלוטן תגלו כמה קל להכין את המאפה הכי ישראלי שיש בגרסה ללא גלוטן

קרא עוד »

לפוסט הזה יש 8 תגובות

    1. דביר בר

      תודה רבה <3

  1. האם חייב סילאן? מה לנמנעים מסוכר?

    1. דביר בר

      היי זמר. סילאן איכותי אינו מכיל סוכר, הוא מופק מתמרים ואין בו תוספת סוכר לבן.
      המתיקות בצורת סוכר או סילאן או דבש הם חיוניים לבצקים המכילים שמרים מאחר והם אלו שמגע שלהם עם השמרים גורמים לעבודת השמרים והתפיחה

  2. יצא לי מהמםםםם תודההההה!!!!!

    1. דביר בר

      איזה כיף! אשמח לתמונות

  3. אפשר להכין עם קמח מולינו כחול?

    1. דביר בר

      היי נועה, בהחלט

כתיבת תגובה

סגירת תפריט

לקבלת עדכונים ללא גלוטן במייל

דילוג לתוכן