פיצה ללא גלוטן - בלוג Wheat Out - עולם שלם ללא גלוטן דביר בר

פיצה ללא גלוטן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

העולם נחלק לשניים: חובבי פיצה עבה, וחובבי פיצה דקה וקריספית. הפוסט הזה מוקדש לחובבי הקריספיות

בשנים האחרונות, לצד העובדה שיותר ויותר מסעדות ופיצריות מגישות פיצות ללא גלוטן, העשויות בחלקן מקמח טפיוקה, בחלקן מקמח תירס, בעובי כזה או אחר – להכין פיצה ללא גלוטן בבית, הפך להיות יותר ויותר קל. כמה קל? בדיוק בזה עוסק הפוסט הזה.

אבל רגע לפני שתמשיכו, עליכם לשאול את עצמכם: האם אתם אוהבים את הפיצה שלכם עבה ובשרנית או שאולי דקה וקריספית? אם תשאלו אותי, אז זה נורא תלוי מצב רוח. ישנם ימים שבהם בא לי פיצה ״מנחמת״, עבה ובצקית ויש ימים, כמו בתקופה האחרונה, שאני דווקא בעניין של פיצות דקות וקריספיות, כאלה שבכל ביס תשמעו את הקראנצ׳. אז הפעם החלטתי ללמד אתכם כיצד להכין את הפיצה הכי קריספית שיש!

פיצה ללא גלוטן. צילום: דביר בר

המצרכים להכנת 2 פיצות אישיות (קוטר 30 ס״מ כל אחת):

כוס קמח אורז.

חצי כוס עמילן טפיוקה (אפשר גם עמילן תירס) ועוד 3 כפות לקימוח משטח רידוד הבצק בשלב השני.

שקית פתיתי גבינת מוצרלה מסדרת השף הלבן של תנובה.

4 כפות שמן זית.

כפית דבש.

כפית שמרים יבשים (10 גר׳) –

חצי כפית קסנטאן גאם (לא חובה)

חצי כפית אבקת אפיה.

חצי כוס מים פושרים (ועוד 4 כפות).

חצי כפית מלח.

חצי כוס רוטב עגבניות או מחית עגבניות.

תוספות על הפיצה לפי הטעם: אני בחרתי בחצאי זיתים ירוקים, טבעות בצל וחצאי פרוסות עגבניה דקות ופרוסות משן שום אחת.

תיבול לפיצה גם הוא לפי הטעם: אני אוהב להניח על הפיצה (אחרי שהיא יוצאת מהתנור) עלי בזיליקום, אורגנו וצ׳ילי (יש לבדוק על התבלינים כי הם של יצרן שמתחייב ללא גלוטן או שנטחנים בסביבה נטולת גלוטן).

* הערה: בפסח, אפשר להכין את המתכון הזה גם ללא השמרים, לא תחושו בהבדל משמעותי.

 

המצרכים לפיצה ללא גלוטן. צילום: דביר בר

רגע לפני השלב הבא, חממו תנור לטמפרטורה של 250 מעלות. אם יש לכם אבן שמוט או כל משטח פיצה אחר לתנור, זה הזמן להכניס אותו ולחמם אותו בתנור. אין לכם משטח פיצה? אין בעיה! קחו תבנית רגילה לתנור, הפכו אותה (כן, כן) והכניסו אותה לתנור כשהיא הפוכה. המשטח הלוהט, ידמה לנו בהמשך פעולה של אבן פיצה בתנור.

שנתחיל? אם בעבר הייתי ממהר להכניס את מרכיבי בצק הפיצה למיקסר שלי, אז הפעם, אני ממליץ בחום לוותר עליו. זה לא שאי אפשר להכין איתו, ודאי שאפשר, אבל מדובר במתכון קל להכנה ידנית שגם יחסוך לכם את ניקוי המיקסר לאחר מכן (דבר חשוב בפני עצמו).

בקערה קטנה, נניח חצי כוס מים (ללא הכפות הנוספות), את כפית השמרים את הדבש. נערבב היטב וניתן להם לנול ולשמרים לעשות את עבודתם.

בעקרה גדולה אחרת, הנוחה ללישה ידנית, נשים את הקמח, העמילן (חצי כוס, ללא הכפות הנוספות), המלח, הקסנטאן גאם ואת אבקת האפיה ונערבב את הכל יחד בעזרת כף.

בשלב זה, נכין את התוספות לפיצה ונשטוף, נקצוץ, נחתוך את התוספות כמו שאנחנו אוהבים אותם על מנת שאלו יהיו מוכנים עבורנו לשימוש בהמשך.

נצרף את תערובת המים, השמרים והדבש אל תערובת הקמחים והיבשים ונוסיף 3 כפות שמן זית. נשמן מעט את היד בשמן זית (בכף הרביעית) ונתחיל ללוש את הבצק. 

הערה חשובה: בשלבים הראשונים הבצק שתקבלו יהיה פירורי ותחשבו שחסרים בו נוזלים. זה לא נכון. ככל שתמשיכו לעבד את הבצק, כך הוא יתגבש לכם לכדי כדור בצק אחיד. אם הוא פירורי מדי, הוסיפו בעדינות בכל פעם כף אחת של מים והמשיכו לעבד.

הבצק שאתם אמורים לקבל הינו מוצק ולא רך מדי. אפשר שהמעטפת החיצונית שלו תהיה מעט דביקה ממים.

כעבור 5 דקות לישה ידנית ועם כמות המים הנכונה. הבצק מוכן. 

פרסו נייר אפיה על השולחן, בזקו עליו כף של העמילן בו השתמשתם לפיצה על מנת שתוכלו לרדד את הבצק. בעזרת סכין, חתכו את גוש הבצק לשניים, כמו בתמונה. 

הניחו את אחד מגושי הבצק על נייר האפיה המקומח, לחצו עליו מלמעלה על מנת שיקבל צורה שטוחה ועליו הניחו מגבת יבשה. בעזרת מערוך, התחילו לרדד את הבצק עד שיהיה דק ובגודל של כ-30 ס״מ רבועים (גודל מרצפת רצפה סטנדרטית).

בצק לפיצה ללא גלוטן. צילום: דביר בר
בצק לפיצה ללא גלוטן. צילום: דביר בר

כשבצק הפיצה דק, חתכו אותו לצורה עגולה בעזרת סלייסר פיצה (חותכן). כך שנקבל צורה יפה. מרחו את רוטב העגבניות במרכז העיגול ומשכו אותו כלפי השוליים. הקפידו להשאיר שוליים של 1 ס״מ ללא רוטב.

על רוטב העגבניות, פזרו בנדיבות פתיתי גבינת מוצרלה איכותית. על הגבינה, הניחו את התוספות שבחרתם לפיצה.

בזהירות, פתחו את התנור החם ועם כפפה לתנור, משכו מעט (5 ס״מ) את התבנית ההפוכה והלוהטת החוצה (שהיא עדיין תשאר בתנור בצורה יציבה מאד ורק הקצה שלה מבצבץ החוצה). קחו בשתי ידיים את נייר האפיה ועליו הפיצה האישית שלכם, והניחו אותה בזהירות רבה על התבנית ההפוכה. בעזרת כפפה לתנור, דחפו שוב את התבנית בחזרה לתנור וסגרו אותו.

אפו את הפיצה על 250 מעלות למשך 5 דקות בלבד! ומיד לאחר מכן, הורידו את הטמפ׳ של התנור ל-125 מעלות והמשיכו לאפות לעוד 10 דקות בלבד.

הוציאו בזהירות את הפיצה מהתנור, חתכו אותה בעזרת סלייסר לפיצה, בזקו עליה את התבלינים שאתם אוהבים ואת עשבי התיבול והגישו אותה חמה על צלחת.

קריספית או לא קריספית?

בתיאבון!

דביר

הכנתם גם את הפיצה ללא גלוטן? צלמו ושלחו לי או תייגו אותי באינסטגרם כדי שאראה ואוכל לפרגן לכם בחזרה!

* המתכון בשיתוף תנובה – השף הלבן.

פיצה ללא גלוטן. צילום: דביר בר
דקה וקריספית. פיצה ללא גלוטן. צילום: דביר בר

יש לי הרגשה שתרצו לקרוא גם את הפוסטים האלה

כרישה ממולאת. צילום: דביר בר
דביר מבשל

כרישה ממולאת

הקנלוני של הטבע, הלא היא הכרישה, היא אחד הירקות הטעימים למילוי. קבלו מתכון נהדר לכרישה ממולאת ללא גלוטן. מנה נהדרת לשולחן החג שלכם

קרא עוד »
עוגת מסקרפונה. צילום: דביר בר
דביר מבשל

עוגת מסקרפונה

עוגת מסקרפונה היא אחת העוגות השוות להכנה והנהדרות בפשטותן. קבלו מתכון לעוגה נהדרת

קרא עוד »

לפוסט הזה יש 4 תגובות

  1. נראה מושלם
    ושאלה: מה יש בין בצילום בין קערית השמן לקערית הדבש? זה שמרים? אני מבין שאין פה התפחות.

    1. דביר בר

      היי. בצילום אכן יש שמרים. בגרסה לפסח אפשר לוותר עליהם ועל הקסנטאם גאם. בימים רגילים, אפשר איתם. התוצאה דומה מאד מאד

  2. היכן כדאי לרכוש את הקמחים ואת כל המוצרים הרלוונטים?

    1. דביר בר

      היי נורית, חלק מהקמחים ללא גלוטן ניתנים לרכישה בחנויות טבע ובמחלקות הגרין השונות, חלקן נמכרים במקומות בודדים יותר כמו נניח קמח תירס לבן שנמכר בשווקים ועוד.
      יש גם אתרים שבהם ניתן למצוא את הקמחים כמו אתר guluten.co.il

כתיבת תגובה

סגירת תפריט

לקבלת עדכונים ללא גלוטן במייל

דילוג לתוכן