פיצה ללא גלוטן - בלוג Wheat Out - עולם שלם ללא גלוטן דביר בר

פיצה ללא גלוטן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

העולם נחלק לשניים: חובבי פיצה ללא גלוטן עבה, וחובבי פיצה ללא גלוטן דקה וקריספית. הפוסט הזה מוקדש לחובבי הקריספיות

בשנים האחרונות, לצד העובדה שיותר ויותר מסעדות ופיצריות מגישות פיצה ללא גלוטן, שלעיתים מבוססת קמח טפיוקה, לעיתים מקמח תירס, בעובי כזה או אחר – להכין פיצה ללא גלוטן בבית, הפך להיות יותר ויותר קל. כמה קל? בדיוק בזה עוסק הפוסט הזה.

אבל רגע לפני שתמשיכו, עליכם לשאול את עצמכם: האם אתם אוהבים את הפיצה שלכם עבה ובשרנית או שאולי דקה וקריספית? אם תשאלו אותי, אז זה נורא תלוי מצב רוח. ישנם ימים שבהם בא לי פיצה ״מנחמת״, עבה ובצקית ויש ימים, כמו בתקופה האחרונה, שאני דווקא בעניין של פיצות דקות וקריספיות, כאלה שבכל ביס תשמעו את הקראנצ׳. אז הפעם החלטתי ללמד אתכם כיצד להכין את הפיצה הכי קריספית שיש!

פיצה ללא גלוטן. צילום: דביר בר. מתוך אתר wheatout.co.il

המצרכים להכנת 2 פיצות אישיות (קוטר 30 ס״מ כל אחת – אישית קטנה):

כוס קמח אורז.

חצי כוס עמילן טפיוקה (אפשר גם עמילן תירס) ועוד 3 כפות לקימוח משטח רידוד הבצק בשלב השני.

250 גרם פתיתי גבינת מוצרלה.

4 כפות שמן זית.

כפית דבש.

חצי כוס מים פושרים (ועוד 4 כפות).

חצי כפית מלח.

חצי כוס רוטב עגבניות או מחית עגבניות.

תוספות על הפיצה לפי הטעם: אני בחרתי בחצאי זיתים ירוקים, טבעות בצל וחצאי פרוסות עגבניה דקות ופרוסות משן שום אחת.

תיבול לפיצה גם הוא לפי הטעם: אני אוהב להניח על הפיצה (אחרי שהיא יוצאת מהתנור) עלי בזיליקום, אורגנו וצ׳ילי (יש לבדוק על התבלינים כי הם של יצרן שמתחייב ללא גלוטן או שנטחנים בסביבה נטולת גלוטן).

פיצה ללא גלוטן לפני אפיה. צילום: דביר בר

רגע לפני השלב הבא, חממו תנור לטמפרטורה של 250 מעלות. אם יש לכם אבן שמוט או כל משטח פיצה אחר לתנור, זה הזמן להכניס אותו ולחמם אותו בתנור. אין לכם משטח פיצה? אין בעיה! קחו תבנית רגילה לתנור, הפכו אותה (כן, כן) והכניסו אותה לתנור כשהיא הפוכה. המשטח הלוהט, ידמה לנו בהמשך פעולה של אבן פיצה בתנור.

שנתחיל? אם בעבר הייתי ממהר להכניס את מרכיבי בצק הפיצה למיקסר שלי, אז הפעם, אני ממליץ בחום לוותר עליו. זה לא שאי אפשר להכין איתו, ודאי שאפשר, אבל מדובר במתכון קל להכנה ידנית שגם יחסוך לכם את ניקוי המיקסר לאחר מכן (דבר חשוב בפני עצמו).

בקערה קטנה, נניח חצי כוס מים (ללא הכפות הנוספות) יחד את הדבש. נערבב היטב שהדבש יטמע היטב במים ולא ישאר כמחית.

בעקרה גדולה אחרת, הנוחה ללישה ידנית, נניח את הקמחים והמלח ונערבב את הכל יחד בעזרת כף.

נצרף את תערובת המים והדבש אל תערובת הקמחים והמלח ונוסיף את שמן זית. נשמן מעט את היד בשמן זית (בכף הרביעית) ונתחיל ללוש את הבצק. 

הערה חשובה: בשלבים הראשונים הבצק שתקבלו יהיה פירורי ותחשבו שחסרים בו נוזלים. זה לא נכון. ככל שתמשיכו לעבד את הבצק, כך הוא יתגבש לכם לכדי כדור בצק אחיד. אם הוא פירורי מדי, הוסיפו בעדינות בכל פעם כף אחת של מים והמשיכו לעבד.

בשלב זה, נכין את התוספות לפיצה ונשטוף, נקצוץ, נחתוך את התוספות כמו שאנחנו אוהבים אותם על מנת שאלו יהיו מוכנים עבורנו לשימוש בהמשך.

הבצק שאתם אמורים לקבל הינו מוצק ולא רך מדי. אפשר שהמעטפת החיצונית שלו תהיה מעט דביקה ממים.

כעבור 5 דקות לישה ידנית ועם כמות המים הנכונה. הבצק מוכן. 

פרסו נייר אפיה על השולחן, בזקו עליו כף של העמילן בו השתמשתם לפיצה על מנת שתוכלו לרדד את הבצק. בעזרת סכין, חתכו את גוש הבצק לשניים, כמו בתמונה. 

הניחו את אחד מגושי הבצק על נייר האפיה המקומח, לחצו עליו מלמעלה על מנת שיקבל צורה שטוחה. קמחו מערוך, והתחילו לרדד את הבצק עד שיהיה דק ובגודל של כ-30 ס״מ רבועים (גודל מרצפת רצפה סטנדרטית). אפשר גם לפרוס ניילון נצמד על הבצק ולרדד מעליו עם המערוך.

בצק לפיצה ללא גלוטן. צילום: דביר בר
בצק לפיצה ללא גלוטן. צילום: דביר בר

כשבצק הפיצה דק לטעמכם, חתכו אותו מסביב לצורה עגולה בעזרת סלייסר פיצה (חותכן). כך שתקבלו עיגול יפה. בעזרת גב של כף רגילה, מרחו את רוטב העגבניות במרכז העיגול ומשכו אותו כלפי השוליים. הקפידו להשאיר שוליים של 1 ס״מ ללא רוטב בבצק.

על רוטב העגבניות, פזרו בנדיבות פתיתי גבינת מוצרלה איכותית. על הגבינה, הניחו את התוספות שבחרתם לפיצה.

בזהירות, פתחו את התנור החם ועם כפפה לתנור, משכו מעט (5 ס״מ) את התבנית ההפוכה והלוהטת החוצה (שהיא עדיין תשאר בתנור בצורה יציבה מאד ורק הקצה שלה מבצבץ החוצה). קחו בשתי ידיים את נייר האפיה ועליו הפיצה האישית שלכם, והניחו אותה בזהירות רבה על התבנית ההפוכה. בעזרת כפפה לתנור, דחפו שוב את התבנית בחזרה לתנור וסגרו אותו.

אפו את הפיצה על 250 מעלות למשך 5 דקות בלבד! ומיד לאחר מכן, הורידו את הטמפ׳ של התנור ל-125 מעלות והמשיכו לאפות לעוד 10 דקות בלבד.

הוציאו בזהירות את הפיצה מהתנור, חתכו אותה בעזרת סלייסר לפיצה, בזקו עליה את התבלינים שאתם אוהבים ואת עשבי התיבול והגישו אותה חמה על צלחת.

קריספית או לא קריספית?

בתיאבון!

דביר

הכנתם גם את הפיצה ללא גלוטן? צלמו ושלחו לי או תייגו אותי באינסטגרם כדי שאראה ואוכל לפרגן לכם בחזרה!

פיצה ללא גלוטן. צילום: דביר בר
דקה וקריספית. פיצה ללא גלוטן. צילום: דביר בר

יש לי הרגשה שתרצו לקרוא גם את הפוסטים האלה

לחמניות בשר ללא גלוטן. צילום: דביר בר
דביר מבשל

לחמניות בשר ללא גלוטן

לחמניות בשר הן מאפה שהוא ארוחה שלמה. קבלו מתכון עבור לחמניות בשר ללא גלוטן שלא תפסיקו להכין והצליאקים שלכם יתמכרו אליהן

קרא עוד »

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. נראה מושלם
    ושאלה: מה יש בין בצילום בין קערית השמן לקערית הדבש? זה שמרים? אני מבין שאין פה התפחות.

    1. דביר בר

      היי. בצילום אכן יש שמרים. בגרסה לפסח אפשר לוותר עליהם ועל הקסנטאם גאם. בימים רגילים, אפשר איתם. התוצאה דומה מאד מאד

  2. היכן כדאי לרכוש את הקמחים ואת כל המוצרים הרלוונטים?

    1. דביר בר

      היי נורית, חלק מהקמחים ללא גלוטן ניתנים לרכישה בחנויות טבע ובמחלקות הגרין השונות, חלקן נמכרים במקומות בודדים יותר כמו נניח קמח תירס לבן שנמכר בשווקים ועוד.
      יש גם אתרים שבהם ניתן למצוא את הקמחים כמו אתר guluten.co.il

  3. שלום דביר, האם אפשר להמיר את הקמח אורז בקמח קונדיטור או שזה יהרוס את הטעם?

    1. דביר בר

      היי עוז, אני מניח שהתוצאה לא תצא רחוקה מהמתכון אלא שקמח קונדיטור הוא למעשה תערובת של עמילנים. זה לא יהיה אסון להשתמש בקונדיטור, העדפה אישית שלי – אני לא משתמש בו למרות הפיתויים הרבים כמו מחירו הזול והזמינות שלו

  4. הי דביר
    אני רגישה לתירס וגם לתפוח אדמה לכן לא משתמשת בקמחים האלה.
    האם אפשר להחליף את קמח האורז במתכון בקמח שיבולת שועל נטול גלוטן או קמח עדשים כתומות או שהם כבדים מידי?

    1. דביר בר

      היי טל. אני נוטה שלא להמליץ על החלפת קמחים במתכון במשהו שאני אישית לא ניסיתי ולא יודע איך יגיב. על פניו, אכן נשמע שאת רוצה להחליף ב-2 קמחים שעשויים גם להיות כבדים מאד בטעם ובמרקם וגם לספוח הרבה יותר מים ממה שיש במתכון. ברמה האישית – אני לא אוהב קמח עדשים כתומות בפיצה. מה לגבי שימוש בקמחים קצת יותר רכים כמו טפיוקה וקמח אורז?

  5. היי דביר, אפשר להשתמש בתערובת קמח לבצק דק או בקמח הרב תכליתי של שי של הטבע? זה מה שיש לי עכשיו בבית.. תודה

    1. דביר בר

      היי אורית, אני לא מכיר את הרכב התערובת של שי אבל מניח שאפשר

  6. הי דביר, נעים מאד!
    אני מתכננת להכין את הפיתה שלך הערב ומבולבלת מהמושג עמילן טפיוקה/תירס. הכוונה לקמח טפיוקה/תירס? כי אותם יש לי. האם העמילן הוא דבר נפרד? תודה מראש.

    1. דביר בר

      היי שי, עמילן טפיוקה די דומה לקמח קפטיוקה. עמילן תירס לעומת זאת (קורנפלור) אינו דומה לקמח תירס באופן מאד מובהק.

  7. שלום דביר,
    עשיתי לפי ההוראות.
    לא יצא לי בצק אלא עיסה נוזלית.
    מה פספסתי?

    1. דביר בר

      היי שני, באיזה קמח השתמשת? האם השתמשת במיקסר? לישה ידנית? אני מנסה להבין מהתהליך מה יכול היה להשתמש מאחר ומדובר במתכון די פשוט שרבים הצליחו בו והייתי שמח לצרף גם אותך לרשימת אלו שזה הצליח להם
      דביר

  8. היי האם אפשר להשתמש בז
    סילאן במקום בדבש או לוותר על הדבש?

    1. דביר בר

      היי הדר, אפשר סילאן במקום דבש ואפשר גם לותר. זה נועד בעיקר לתת מעט טעם לבצק

  9. היי דביר,
    רציתי לדעת למה משמש הדבש, ואם החלטתי להכניס שמרים, כמה להכניס? ובאיזה שלב?

    1. דביר בר

      היי עינב. הדבש נועד לתת מעט טעם לבצק ואינו חובה. אם תרצי להוסיף שמרים, הייתי מוסיף כף שמרים בהתחלה עם המים, ממוסס אותם עם המים היטב ורק אח״כ מוסיף את הקמח ונותן לבצק לנוח כשעה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט

לקבלת עדכונים ללא גלוטן במייל

דילוג לתוכן