מרנג טבעוני ללא גלוטן - בלוג Wheat Out - עולם שלם ללא גלוטן דביר בר

מרנג טבעוני ללא גלוטן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

לא מעט צליאקים שהם גם טבעונים, נתקלים בקושי כפול ליהנות מקינוחים. לא עוד. מרנג טבעוני ללא גלוטן הוא פתרון קל וטעים להכנה

רגע לפני שנתחיל להכין מרנג טבעוני ללא גלוטן: בני אדם נחלקים לשניים – אלו שאוהבים לארח, ואלו שפחות. תמיד הייתי מהחלק הראשון, אבל איפשהו בגזרת הקינוחים, איכשהו זה לרוב היה נגמר בפירות או בקינוח קנוי, או מקסימום גלידה. לאחרונה ארחנו חברים טבעונים והחלטתי שאני לא נופל לקלישאה וקונה סורבה אלא מנסה להכין משהו שיפתיע גם אותו, ושגם אני אוכל לאכול כמובן.

שיטוט קצר באינטרנט הביא אותי להתקל באקוופאבה, שזה הכינוי המדעי להכנת קצף יציב שעשוי ממי קטניות או בשם האמיתי: מי חומוס / מי שעועית. בבלוג הנהדר של אורי שביט, נתקלתי במדריך מפורט שפיתחה גלית זינגמן כמו גם בערוץ היוטיוב של Mary's text kitchen שבו מתכון מקוצר יותר.
על המרנג שנכין, עם סיום הכנתו, נזלף מעדן שוקולד טבעוני שמבוסס שומשום.

אז שנתחיל?

מרנג טבעוני ללא גלוטן. צילום: דביר בר
מרנג טבעוני ללא גלוטן. צילום: דביר בר

שניה לפני המצרכים, ממש בכמה מילים על איך בעצם זה עובד? ב-2014, גילה מוזיקאי צרפתי בשם זו׳אל רוסל כי המים שיש בשימורי קטניות מבושלות, אליהן מופרשים חלבוני הקטניות, יכולים לשמש כתחליף חלבון ביצה בהקצפה. עד מהרה התפשטו ברשת תמונות, מתכונים וקטעי וידאו בהם נראים מרנגים טבעונים מהממים, והשאר היסטוריה.
זה הסיפור בקצרה ממש

המצרכים עבור מרנג טבעוני ללא גלוטן (כ-20 מרנגים גדולים):

125 מ״ל מי חומוס מקופסת שימורים מסוננת (כ-8 כפות) – מחצית ממי החלבון בקופסת שימורים אחת.

שלושת רבעי כוס אבקת סוכר.

1 כפית תמצית וניל.

לטופינג של המרנג: 2 גביעי מעדן Soom העשוי טחינה ללא חלב בטעמי שוקולד, וניל ונוגט

למתכון תזדקקו ל-3 שקי זילוף וצנתרים.

שק זילוף. צילום: דביר בר
שק זילוף. צילום: דביר בר

אופן ההכנה:

את 2 מעדכני הSoom, הקפיאו עם המכסה בפריזר למשך שעתיים-שלוש. במקביל, חממו תנור ל-160 מעלות.

למיקסר, הכניסו את מי החומוס והתחילו להקציץ במהירות גבוהה. כעבור כ-10 דקות של הקצפה עד לקבלת קצף משחתי, הוסיפו את אבקת הסוכר והמשיכו להקציף למשך דקה נוספת.

את הקצף הטבעוני שקיבלנו, נעביר בעזרת לקקן לשקית זילוף שבקצה שלה כבר הנחנו צנתר מבעוד מועד ועל גבי נייר אפיה שמונח על תבנית אפיה סטנדרטית, נזלף מרנגים בצורת ספירלה מן האמצע כלפי חוץ עד לקבלת מרנג בקוטר של תחתית כוס ממוצעת. 

את התבנית נכניס לתנור החם (על פעולת טורבו) ונאפה במשך כשעתיים וחצי. עם תום האפיה, נצנן את המרנגים מחוץ לתנור.

מרנג טבעוני ללא גלוטן. צילום: דביר בר
מרנג טבעוני ללא גלוטן. צילום: דביר בר

את השלב האחרון, נעשה כשהאורחים כבר אצלנו בבית וממתינים לקינוח.

כשמעדני ה-Soom קרים ממש והמרנגים כבר בטמפרטורת החדר, נעביר את תכולת כל אחד ממעדני הSoom לשק זילוף אחר שבקצהו, צנתר.

בעדינות, נזלף את מעדני הסום על המרנגים שלנו, באופן חופשי, אפשר כנקודות, אפשר בצורת ספירלה, ואפשר לפזר מעל למעדן הטבעוני המזולף על המרנגים, גם שבבי מרנג ששברנו למראה מושלם.

מגישים מיד לאורחים כשהמעדן עדיין קר ויציב.

  • המתכון בשיתוף Soom של שטראוס.

הכנתם גם מרנג טבעוני ללא גלוטן? מוזמנים להכין אותו, לצלם ולשלוח לי לוואטסאפ או לאינסטגרם שלי ולתייג אותי כדי שאראה ואוכל לפרגן לכם בחזרה.

בתיאבון וחג שבועות שמח!

דביר

קינוח מרנג טבעוני. צילום: דביר בר

יש לי הרגשה שתרצו לקרוא גם את הפוסטים האלה

סיגר טורטיה ללא גלוטן. צילום: דביר בר
דביר מארח

סיגר טורטיה ללא גלוטן

סיגר טורטיה הוא כל הדברים שהייתם רוצים במנה אחת: קריספי, טעים בטירוף, קל להכנה ושגם ילדים וגם מבוגרים יעופו עליו

קרא עוד »
קסדיה ללא גלוטן. צילום: דביר בר
דביר מארח

קסדיה ללא גלוטן

קסדיה היא אחת המנות הכי פופולריות במקסיקו ובזכות טורטיות תירס ללא גלוטן, תוכלו גם אתם להכין בבית קסדיה ללא גלוטן. דביר בר מסביר שלב אחר שלב

קרא עוד »
ניוקי קפרזה ללא גלוטן. צילום: דביר בר
דביר מארח

ניוקי קפרזה ללא גלוטן

ניוקי קפרזה ללא גלוטן היא המאפה הכי טעים שאתם (עדיין) לא מכירים. דביר בר עם המתכון שמשלב שתי קלאסיקות איטלקיות, שלב אחר שלב

קרא עוד »

כתיבת תגובה

סגירת תפריט

לקבלת עדכונים ללא גלוטן במייל

דילוג לתוכן