מסעדות ללא גלוטן בתל אביב >> הרשימה של דביר בר >> הכנסו עכשיו

מסעדות ללא גלוטן בתל אביב

קבלו את רשימת מסעדות ללא גלוטן בתל אביב של דביר בר ובה 41 מסעדות עם מנות נהדרות ללא גלוטן בתל אביב

רגע לפני שתצללו לרשימה ובה 41 מסעדות ללא גלוטן בתל אביב חשוב לומר את המתבקש: הנתונים נאספו על סמך מידע מהתקופה האחרונה אולם דברים עלולים תמיד להשתנות ולכן חשוב לשאול ולוודא כשאתם מגיעים לאחת המסעדות שהמנה שאתם מזמינים היא אכן ללא גלוטן כי בסופו של דבר, האחריות היא שלכם ושל בעלי המסעדות. שיהיה בתיאבון

1. גלוטריה - מסעדה ללא גלוטן בצפון ת״א

פותחת את רשימת מסעדות ללא גלוטן בתל אביב, מסעדת גלוטריה, של השף ערן זינו ואשתו יעל, שהם הורים לשתי בנות צליאקיות. הגלוטריה אף מספקת לחמים טריים למספר נקודות מכירה כמו למשל חנות גולוטן, פינוקיצ׳ן וכן לסופרמרקט הממוקם בלב תל אביב.

אז מה בתפריט של הגלוטריה? החל ממנת שניצל מדהימה המוגשת עם פירה תפוחי אדמה משגע, ניוקי מוצרלה ועגבניות, חזה עוף במרינדה וירקות ועוד.

בקטגוריית פיצות תמצאו בתפריט הגלוטריה פיצה קלאסית (עגבניות , מוצרלה, בזיליקום וזיתי קלמטה), פיצת ארטישוק וכדורי מוצרלה, פיצה פפרוני ועוד.

כתובת: אריה דיסנצ׳יק 5, שכונת רביבים, צפון ת״א. לא כשר

שעות פעילות: א׳-ה׳: 9:00-21:00 שישי 8:30-16:00. שבת: סגור.

טלפון: 03-6837680

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

גלוטריה - מסעדה ללא גלוטן בתל אביב. צילום: דביר בר
שניצל ללא גלוטן. הגלוטריה. צילום: דביר בר

2. בליקמח - מאפיה ברמת החייל

במרץ 2019, נפתחה ברמת החייל מאפיית ״בליקמח״ ששינתה את חוקי המשחק והציבה לראשונה, בתל אביב, מאפיה הפתוחה שישה ימים בשבוע ומאתגרת את עצמה מדי שבוע בהכנת מאפים ללא גלוטן ברמה שלא תבייש מאפיה צרפתית.

מאחורי ״בליקמח״ עומדים בני הזוג והקונדיטורים אורן דגן כפיר ודן דייויס אשר הפעילו בעברם ובמשך שש שנים, מפעל יצרני של מוצרים ללא גלוטן וזו הפעם הראשונה שהשניים פותחים בית קפה שכולו ללא גלוטן, שמאז פתיחתו, הפך לאתר עליה לרגל לצליאקים מכל קצוות הארץ (וגם מחו״ל).

ב״בליקמח״ תמצאו ככרות לחם ובהם לחם צרפתי, שאור גרמני, לחם אגוזים, לחם בריאות, לחם זיתי קלמטה, לחם טף חמוציות.

ככלל, הלחמים והמאפים מוכנים מתערובות קמחים מקטניות, סיבים תזונתיים, קמחי אורז, טף, קינואה ועוד.

עוד בבליקמח, תמצאו טארט גבינה פירורים, טארט טאטן מסקרפונה, מילפיי וניל קרמל, טארט פטל ושוקולד לבן, עוגת וניל שחורה לצד עוגות ״פשוטות״ יותר כמו עוגות שמרים טריות, עוגות בחושות ומבחר עוגיות כמו נוגטין, פיננסייר, מקרון וסבלה שוקולד ומלח ים.

עוד בליקמח, נקודת חובה כשמדברים על מסעדות ללא גלוטן בתל אביב, תמצאו גם בגטים, פלוטים של גבינה, פרעצלים ולחמניות, כריכים וכריכוני בוקר, מקלות גבינה לצד מרמלדות, קיפודים של שקדים מקורמלים עם צימוקים ושלל ריבות, ממרחים וטבלאות שוקולד.

כתובת: הברזל 32 ת״א. כשר. למקום שירות משלוחים לכל רחבי הארץ

טלפון: 03-7448666

שעות הפעילות: מדי יום 8:00 עד 17:00. בראשון מהשעה 12:00. בשישי עד 14:00. שבת – סגור.

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

3. פיצה גראז׳ - קניון TLV

פיצה גראז׳, מקבוצת פיצריות ברוקלין, ייחודית בכך שבמקביל לפס הפיצות הרגילות שהיא מכינה במקום, היא היחידה שמחזיקה חדר נפרד לחלוטין ובו מקרר ייחודי, כלים נפרדים, כפפות, סינרים וגם תנור פיצות נפרד שכולם נועדו להבטיח שהפיצה ללא גלוטן תוגש בתנאים סטרילים ככל הניתן.

בעלי הפיצריה, ליז וצפריר יצחקי, שלהן ילדה עם צליאק, החליטו להגשים לביתם פנטזיה ולאכול פיצה בפיצריה של ההורים ועבור מטרה זאת, יחד עם הפיציולו ומנהל המקום, רונן גיאת, הם ״הכשירו״ את המקום הנדרש על מנת להכין פיצות ללא גלוטן הנעשות מתערובת של קמחים ובהם גם קמח תמי (אבל לא רק). 

את הפיצה (מקמח תמי) שגודלה מדיום יוכלו לאכול שני אנשים בכיף. הקראסט של הפיצה נהדר. אין מה לעשות, מבצק ותנור פיצה לא יכול לצאת משהו לא טוב.

כשר.

כתובת: חשמונאים 96, ת״א, קניון TLV, קומה מינוס 1

טלפון: 03-9305522

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

4. נונו - איטלקיה ברמת אביב

בסניף רמת אביב של נונו, תוכלו למצוא סלטים שונים, מגוון פיצות, החל מפיצה מרגריטה קלאסית ועד פיצה פונגי עם פטריות, פיצה עם סלמי כפרי, פיצה עם עגבניות מדורה, פיצה סלוניקי, פיצה ביאנקה, פיצה סיציליאנית, פיצה תפוחי אדמה ועוד. אין הבדל במחירי הפיצות בין פיצה עם גלוטן לאלו ללא הגלוטן.

עוד תוכלו למצוא בתפריט מנת פולנטה פטריות  ומקרוני רוזה ופרמז׳ן.

גם בגזרת הקינוחים תוכלו למצוא בנונו שבמרכז אופנהיימר מנות שוות ובהן עוגת גבינה אפויה, מוס שוקולד ושקדים מסוכרים, עוגת שוקולד מופלאה (כך במקור)  ואפילו בירה דאורה דאם ללא גלוטן.

תוכלו גם ליהנות בסניף מכיכרות לחם ללא גלוטן לקחת הביתה, מארזי בראוניז ללא גלוטן, עוגת פס פאדג׳ שוקולד, מארז בורקס גבינה ותפח״א עוד.

כתובת: נונו (מיני) רמת אביב: רב אשי 16 רמת אביב (מרכז אופנהיימר). 

שעות פתיחה: מדי יום 7:30-22:00. שבת מהשעה 8:00. לא כשר.

טלפון: 09-8353600

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

 

5. הקוסם - פלאפל / שווארמה בקינג ג׳ורג׳ / שרונה מרקט

נדמה שאריק רוזנטל, או בשמו המקצועי ״הקוסם״ היה שם מתמיד. את דוכן הפלאפל שלו פתח ב-2001 אבל רק בשנים האחרונות, עם התגברות הדרישה, הוסיף לתפריט המאד רחב ושכבר מזמן לא כולל רק פלאפל, גם פיתות ללא גלוטן (של מאפיית אליס / עידן ללא גלוטן).

למחיר מנת הפלאפל / שווארמה תוסיפו 5 ש״ח על פיתה ללא גלוטן.

רמת ההפרדה: כשיגיע תורכם ותזמינו פיתה ללא גלוטן, ישאלו אתכם אם יש צורך להחליף כלים ובמידה ותאמרו שכן, העובד יחליף את המלקחיים במיוחד לטובת המנה שלכם.

כל מרכיבי המנה כאמור חפים מגלוטן למעט החציל המפורסם של הקוסם שמצופה קמח לבן לפני טיגונו.

מנת הפלאפל כוללת חוץ מהכדורים עצמכם גם סלט ירקות, סלט כרוב, חריף, ממרח שום, מלפפון חמוץ, פטרוזיליה ובצל וכמובן עמבה וטחינה אם רק תבקשו.

ב״הקוסם״ תוכלו ליהנות גם ממנות נוספות בפיתה או בצלחת וגם הן ללא גלוטן כמו שווארמה, חזה עוף וכמובן חומוס מושלם.

בשעות הצהריים ובימי שישי ישנו תור ארוך שמשתרך במקום ולכן מומלץ להתאזר בסבלנות.

כתובת: שלמה המלך 1, ת״א. סגור בשבת.

טלפון: 03-5252033. כשר

שעות פעילות: מדי יום 11:00-22:00. בשישי עד 15:30. בשבת – סגור

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

 

6. נאם - תאילנדית בדיזנגוף / קינג ג׳ורג׳

אוהבי האוכל מהמזרח ושרגישים לגלוטן, נמצאים תמיד בדילמה מאחר וכמות הידע שיש במדינות כמו תאילנד, ויאטנם והודו בנושא גלוטן היא לא רבה למרות שחומרי הגלם בהם נהוג להשתמש בהן, הם הרבה פעמים ללא גלוטן. עם זאת, הרבה מהרטבים האסייתים מכילים גלוטן אשר מעניק להם ברק ואלסטיות.

ב׳נאם׳, המסעדה התאילנדית שפועלת כבר למעלה מחמש שנים בצפון דיזנגוף (וגם בסניף שברחוב קינג ג׳ורג׳ 84), מגישים מגוון מהמנות התאיות המסורתיות בגרסה ללא גלוטן כמו למשל פאד סי יו (אטריות אורז רחבות עם בקר או עוף או שרימפס וברוקולי, קריספי שום, בצל ירוק ברוטב פטריות, מנות מומלצות נוספות שיכולות להגיע בגרסה ללא גלוטן אם רק תבקשו מהמלצר/ית: סלט פאפאיה – סום טאם, מרק טום יאם או קוטיאו, פאד תאי, ופאד קא פאו. 

הקפידו לציין את הרגישות לגלוטן בפני המלצר/ית אם כי גם פה יגידו לכם מיד כי המטבח אינו חף מגלוטן.

כתובת: דיזנגוף 275 ת״א / קינג ג׳ורג׳ 84. לא כשר.

טלפון: 03-6708050 

פתוח 7 ימים בשבוע. 12:00-17:00, 18:00-24:00

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

מסעדות ללא גלוטן בתל אביב. צילום: דביר בר
פאד סי יו ללא גלוטן. מסעדת נאם. צילום: דביר בר

7. סושי בזל - תפריט ללא גלוטן

בסושי בר בזל, שעבר לאחרונה מיקום ללובי המהמם ביופיו של מלון פרימה סיטי, מגוון מנות ללא גלוטן המסומנות בתפריט המסעדה. עליכם לבקש מהמלצר/ית את הגרסה ללא גלוטן של המנות בתפריט

בין שלל המנות תמצאו סושי נהדר, מנות קרפצ׳יו, שיפודי סלמון, סביצ׳ה דניס, סשימי סלמון, סלט ווקאמה, יקיטורי פרגית, חזה אווז על קרם בטטה לבנה (טעיםםםם) ועודץ

כתובת: מאפו 9, תל אביב. כשר

טלפון: 077-9968444

שעות פתיחה: א׳-ה׳ מהשעה 18:00 ועד 23:30. בשישי – סגור. שבת – מוצ״ש עד 23:30

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

8. קפה אדמונד - בית קפה בלב העיר

לשילה, הבעלים של קפה אדמונד אשר ממוקם בלב העיר, בחצר קסומה ברחוב יהודה הלוי, ילדה צליאקית ומכאן גם המודעות שלו לנושא.

בתפריט של קפה אדמונד תמצאו את כל מנות הכריכים והסנדויצ׳ים גם בגרסה ללא גלוטן מלחמים אותם רוכשים מהגלוטריה וכך תוכלו ליהנות מסנדויץ׳ אבוקדו, מקושקשת, כריך פטה, טוניסאי בשליש באגט ועוד.

עוד באדמונד תוכלו ליהנות מעוגת גזר ללא גלוטן, בראוניז, עוגיית שוקולד צ׳יפס ענקית ועוגיות חמאת בוטנים.

כתובת: יהודה הלוי 33, תל אביב (בחצר הפנימית)

שעות פעילות: א׳-ה׳ 7:30-20:00, בשישי עד 17:00. בשבת – סגור

טלפון: 054-4844928

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

כריכים ללא גלוטן. קפה אדמונד תל אביב. צילום: ליהי יוסף

9. ברטון קרפרי - אבן גבירול

קשה להאמין שעד לפני שברטון קרפרי פתחו את המקום הנהדר שלהם באבן גבירול, קרפ הכוסמת המושלם שלהם לא היה חלק מחיינו.

מקורו של הקרפ הוא ממחוז בריטני שבצפון מערב צרפת וממש כמו שם במקור, גם הקרפים של ברטון עשויים מבלילת כוסמת נטולת גלוטן אשר נטחנת יום יום על פי מיטב המסורת והם מוכנים על פלטה שאינה באה במגע עם הקרפים המתוקים שמוגשים במקום ואשר מכילים גלוטן.

אז מה אוכלים? הקרפ הקלאסי מכיל גבינת אמנטל, ביצה, עגבנייה, בצל סגול, כוסברה, שום ורוקט והמועדף עלי הוא קרפ טלה וצ׳דר שכולל גבינת אמנטל, צ’דר מעושנת, תרד, בייקון טלה, תפוח אדמה, בצל סגול, שום, חריף ורוקט.

עוד אופציה מומלצת בברטון הוא הקרפ סלמון שכולל קרם פרש, בצל ירוק, סלמון מעושן, שפריץ לימון ורוקט. עוד בתפריט תוכלו למצוא קינוח טאטין ללא גלוטן שכולל קרם פרש, תפוחים, קרמל מלוח, שקדים פרוסים  ולהשלמת החוויה תוכלו ליהנות גם מבירה ברודוג / דאורה / סניצר ללא גלוטן.

כתובת: אבן גבירול 52 ת״א, שדרות וושינגטון 22.

לא כשר, פתוח בשבת.

טלפון: 03-6358221.

שעות פתיחה: א׳-ה׳ ושבת: 12:00-0:00, שישי: 10:00-17:00

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

10. מורן גיל - קייקרי ברח׳ אלנבי

לא מובן מאליו שבקייקרי (שילוב של עוגה ומאפיה באנגלית) הכי מדוברת שנפתחה ב-2022, יהיו לרוב שלוש אופציות ראויות ללא גלוטן.

מורן גיל הוא לא הקונדיטור הסטנדרטי, הוא יודע לייצר תוכן, עוגות ולשלב את השניים יחד בצורה נהדרת.

בקייקרי תוכלו למצוא שלושה קינוחים ללא גלוטן: עוגת גבינה באסקית, בננה ברד ושוקולד חלב, עוגת פאדג׳ שוקולד פקאן עם קרמו שוקולד מריר וגנאש פטל אדום.

כתובת: אלנבי 31, ת״א

כשר בהשגחת צהר

שעות פתיחה: מדי יום 8:00-19:00. בשישי עד 16:00. בשבת: סגור

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

11. דוסה בר - טעים בבן יהודה

אי אפשר לדבר על המלצות ללא גלוטן בתל אביב מבלי לדבר על דוסה, מנה הודית העשויה אורז טחון ומש שחור, חילבה, חומוס הופכת לבין פנקייק לטורטיה, לקרפ אחרי המון עבודה קשה.

בין המנות ב׳דוסה בר׳ שברחו׳ בן יהודה, תמצאו את מסאלה דוסה (עם תפוח אדמה בטר, בצל ותבלינים. מוגש עם צ'אטני קוקוס וסמבר – מרק עדשים אדומות עגבניות ותמרינדי), דוסה כתומה (מסאלה של בטטה, בצל ותבלינים. מוגש עם צ'אטני כתום של גזר קוקוס וסמבר-), דוסה כתומה (מסאלה של מנגולד, תרד, תפוח אדמה בלו ליפס, שום וג'ינג'ר. מוגש עם צ'אטני אבוקדו (בעונה), צ'אטני קוקוס ומרק עדשים ירוקות.

בתפריט של הדוסה בר תמצאו גם דוסה אוטפאם, טאלי, סלטים, מרקים וגם קינוחים כמו בנופי. המנות מתאימות גם לצליאקים וגם לטבעונים ויש אפילו בירה דאורה שהיא ללא גלוטן.

כתובת: בן יהודה 188 ת״א.

טלפון: 03-6591961

סגור בשישי בערב ובשבת

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

View this post on Instagram

Purple rain

A post shared by Dvir Bar – gluten free (@dvirbar) on

12. עמית ברקת פטיסרי - שרונה מרקט

פטיסרי שנפתח בתקופת הקורונה בירושלים ולאחר מכן נתפח סניף תל אביבי בשוק האוכל – שרונה מרקט.

עמית ברקת, בעלת הפטיסרי היא ביתו של השר וראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת שאשתו, אמה של עמית – היא צליאקית.

בפטיסרי של ברקת, קינוחי פרימיום מושקעים, עוגות ועוגיות ללא גלוטן גם מארזים וגם כפריטים בודדים.

בפטיסרי של ברקת, בוגרת בית הספר לבישול, קורדון בלו, תוכלו למצוא מגוון קינוחים כגון אקלרים, פחזניות, מארזי מקרונים בטעמי פסיפלורה, פיסטוק ווניל, מארז עוגיות שוקולד צ׳יפס, פאט שו שוקולד ועוגת שוקולד.

עוד בפטיסרי של ברקת תמצאו עוגת סנט הונורה, עוגת גבינה, טארט לימון (וטארט פיצוחים), עוגת מייפל מארזי פרלינים, מארז אגוזי לוז מצופים שוקולד חלב, ודברים נוספים שהייתם מצפים למצוא במקום כמו קונדיטוריה ללא גלוטן בירושלים.

שעות פעילות: מדי יום בין 10:00 ועד 19:00. בשישי עד 14:00. בשבת: סגור.

כתובת: קלמן מגן 3, ת״א – שרונה מרקט

טלפון: 072-3932384. כשר

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

13. וופל בלגי - גולדה כוכב הצפון

בסניף כוכב הצפון של רשת הגלידריות גולדה, תוכלו למצוא וופל ללא גלוטן אם רק תבקשו כזה.

הוופל מוגש עם רטבי שוקולד חום ולבן. עוד בסניף גלידה עם גביע ללא גלוטן (קטן מזה הרגיל).

יש לציין כי לא מדובר במדיניות של הרשת והוופל אינו זמין בכל סניפי הרשת אלא בסניפים מאד מסוימים בהם מחליט כך זכיין הסניף.

כתובת: מאיר יערי 19 תל אביב

טלפון: 03-6885836. כשר

שעות פתיחה: מדי יום 8:00-24:00. לא כשר (המוצרים כשרים)

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

וופל בלגי ללא גלוטן. גולדה כוכב הצפון. צילום: מלי לוי פוליבה
וופל בלגי ללא גלוטן. גולדה כוכב הצפון. צילום: מלי לוי פוליבה

14. מרלוזה בכרמל - מסעדת דגים

כצליאקי אתה לא מצפה להתקל במנה של כנף דג מטוגנת שהיא ללא גלוטן ולכן ההפתעה למנה שכזו היתה גדולה. הבונוס היה שהמנה גם היתה סופר טעימה.

במסעדת מרלוזה בכרמל, מגוון מנות ללא דגים, ראשונות ועיקריות, קטנות וביניים,ֿ מסשימי וסביצ׳ה ועד פלפל פדרון, כרוב סגול צלוי עם גבינת פניר ועוד שלל מנות נהדרות.

במקום לא מטגנים שום דבר עם גלוטן והדג המטוגן מקומח בקמח תירס ואורז. איזה כיף וטעים.

מסעדה נהדרת שמומלצת גם לצהריים באמצע השבוע וגם לשעות הערב באווירת הערב של אזור הכרמל המתעורר.

כתובת: חיים חבשוש 39, ת״א (שוק הכרמל)

טלפון: 03-516-4924

שעות פתיחה: ב׳-ה׳ 12:00-17:30, א׳-ה׳ 19:00-23:00, שישי 10:30-16:00. שבת: סגור

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

דג מטוגן. מרלוזה בכרמל. צילום: דביר בר
דג מטוגן. מרלוזה בכרמל. צילום: דביר בר

15. חצ׳פורי האחיות - בשוק לוינסקי

כמה לא טריויאלי למצוא חצ׳פורי ללא גלוטן בשוק לוינסקי אבל הנה מצאתי. ממש בכניסה לשוק לוינסקי שבדרום ת״א, מהכניסה שברחוב העליה היישר ללוינסקי, נמצא הדוכן הקטן של חצ׳פורי האחיות (שפעל בעבר ברחוב נחלת בנימין).

במקם, מציעות האחיות לצד שלל מאכלים גרוזינים, גם אצ׳יולי (צורה של חצ׳פורי) ללא גלוטן שהן מכינות מקמח ללא גלוטן – שימו לב מדובר בקמח על בסיס עמילן חיטה ללא גלוטן לאלו מכם הנמנעים ממנו.

במקום מציינים כי למרות השתדלות גדולה שהם עושים, המקום אינו סטרילי מגלוטן והחצ׳פורים נאפים באותו התנור ולכן כשהגעתי, ביקשתי מהאחיות לאפות את המנה שלי על נייר כסף / נייר אפיה כך שהבצק לא יבוא במגע ישיר עם תנור האבן ונעניתי ברצון.

מחיר המנה לא זול, 55 ש״ח אך מדובר במנה גדולה, עשירה בגבינות וביצה ומשביעה בהחלט ואף ניתנת לחלוקה של 2 אנשים לא מאד רעבים. 

כתובת: חצ׳פוריס, לוינסקי 60, ת״א, שוק לוינסקי (מול סביח פרישמן)

טלפון: 054-6000648. כשר

שעות פתיחה: מדי יום 10:00-22:00, שישי: 9:00-16:00, ראשון מ-12:00, שבת: סגור

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

חצ׳פורי ללא גלוטן. חצ׳פורי האחיות שוק לוינסקי. צילום: דביר בר
חצ׳פורי ללא גלוטן. חצ׳פורי האחיות שוק לוינסקי. צילום: דביר בר

16. פרנצ׳י - סנדויץ׳ קיוסק בשינקין

כמה לא מובן מאליו למצוא בקיוסק בית קפה קטנטן בלב רחוב שינקין, כריך ביס נהדר מלחמניה ללא גלוטן.

בעל המקום, רוכש לחמניות ללא גלוטן ממאפיית בליקמח ברמת החייל ומכין במקום כריכים ללא גלוטן לטובת לקוחותיו.

ניתן למצוא במקום כריך ביס ללא גלוטן במילוי סלט ביצים או סלט טונה. המחיר: 24 ש״ח.

כתובת: שינקין 54, ת״א

שעות פעילות: א׳-ה׳ 7:30-17:00. שישי עד 16:00. שבת – סגור

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

כריך ללא גלוטן. פרנצ׳י שינקין תל אביב. צילום: דביר בר

17. פיצה פורמנס - נמל תל אביב

לרשת פורמנ׳ס שישה סניפים, אחד מהם הוא בנמל תל אביב.
 
גם כאן, כמו שאר הפיצריות,  יאמרו לכם שסביבת העבודה מכילה גלוטן ואינה סטרילית.

את בצק הפיצה, קונה רשת פורמנ׳ס מאיטליה והם מגיעים ארוזים אחד אחד. בסניפים, מוסיפים ברשת את התוספות ומניחים את הפיצה על רשת ולא על רצפת הטאבון כמו את שאר הפיצות.

הפיצה של פורמנ׳ס טעימה והמחירים נגישים.

כתובת: יורדי הסירה 1, תל אביב. כשר

טלפון: 072-2115633

שעות פעילות: א׳-ה׳ 12:00-23:30, שישי עד 16:00. שבת 21:30 ועד 1:00

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

פיצה ללא גלוטן. פיצה פורמנ׳ס. צילום: דביר בר
פיצה ללא גלוטן. פיצה פורמנ׳ס. צילום: דביר בר

18. bbb - המבורגרים ברמת החייל וביגאל אלון

רשת ההמבורגרים BBB אשר נמצאת באותה הבעלות של רשת מוזס, מפעילה שני סניפים בעיר תל אביב: ברמת החייל ובאזור יגאל אלון

בכל סניפי הרשת תוכלו להזמין המבורגר ללא גלוטן ולקבלו בלחמניה ללא גלוטן (של גרין לייט)

כמו כן, כחלק ממהפך שעברה הרשת, ניתן להזמין בכל הסניפים צ׳יפס רגיל וצ׳יפס בטטה שיטוגנו לבקשתכם ללא גלוטן בצ׳יפסר נפרד ממוצרים עם גלוטן שזה כיף ממש. בסניפי הרשת תמצאו מנות נוספות ללא גלוטן

יגאל אלון 96, ת״א, טלפון: 03-5638822

הברזל 19, רמת החייל, טלפון: 03-7261118

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

19. אכבר - AKBAR - בר מסעדה בשוק הפשפשים

אכבר הוא בר מסעדה הממוקם בלב שוק הפשפשים הפועם. במהלך השבוע, פועל המקום בערבים בלבד אולם בסופי השבוע, פועל כבר משעות הבוקר ועד לשעות הקטנות של הלילה.

לאחד מבעלי אכבר, ילדים צליאקים ולכן במקום ישנה מודעות רבה לנושא וגם השתדלות ברוב התפריט של אכבר.

בתפריט של אכבר תוכלו למצוא החל משניצל והמבורגר וצ׳יפס ללא גלוטן (שמטוגן בצ׳יפסר נפרד שהוכנס למסעדה לאחרונה), פיצה, פלאפל, ממולאים, סלט עוף, כריך רוסטביף מנת פרמז׳אנו, בטטה אפויה, פרחי כרובית אפויה, הנקניקיות של אלן טלמור, סלט אושר ועוד. 

כתובת: נחמן 2, ת״א

טלפון: 054-6055190. לא כשר

שעות פתיחה: ימי חול 17:00-2:00. סופ״ש: 11:00-2:00

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

20. מאפיית פומרנץ - פלונרטין

במאפיה קטנה השוכנת בחנות שמאד קל לפספס בליבו של רחוב פלורנטין בת״א, תוכלו למצוא לחמי מחמצת טבעוניים וללא גלוטן המבוססים מקמחי מקור וללא תוספת שמרים או סוכר.

הלחמים של פומרנץ נמכרים בככרות ויש לציין כי מדובר בכרכרות קטנים פיזית אם כי כבדים במשקלם, הלחמים דחוסים יותר, איכותיים אם כי פחות מתאימים לילדים קטנים אלא יותר לבוגרים המבקשים לחמים משביעים, מחירי הככרות נעים סביב 40 ש״ח.

כתובת: פלורנטין 13, ת״א.

טלפון: 03-5607856

שעות פעילות: מדי יום 8:30-17:00. שישי עד 14:00. שבת: סגור

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

21. משק ברזילי - נוה צדק

משק ברזילי נחשבת לאחת המסעדות הטבעוניות הטובות בתל אביב ורבות מהמנות שלה הן גם ללא גלוטן.

בין מנות התפריט תמצאו מסאלה דוסה, ספירולייזר (ספגני מירקות שורש), ריזוטו פטריות, אטריות סובה בקארי קוקוס, טופו מרהינדי, קרפצ׳יו עגבניות, סלט קיסר, פטה שעועית שחורה, סביצ׳ה חצילים ועוד.

גם בגזרת הקינוחים תמצאו אופציות ללא גלוטן כמו מוס שוקולד וכן עוגת גבינה על בסיס קשיו קוקוס.

במקום מוגש גם לחם ללא גלוטן נהדר וכן פועלת בסמוך למסעדה מעדניה וגם בה תמצאו שלל מוצרים ומנות ללא גלוטן.

כתובת: אחד העם 6 תל אביב.

שעות פעילות: מדי יום 9:00-23:00. בראשון – עד 21:00. לא כשר

טלפון: 03-5166329

 

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

22. דיקסי - יגאל אלון

דיקסי היא לא רק מסעדה, היא מוסד קולינרי בן עשרות שנים השייכת לשף חיים כהן. לאחד משותפיו ושף לשעבר במקום  – ילדה צליאקית.

לדיקסי תפריט ללא גלוטן שבו תוכלו למצוא מנת קרפצ׳יו, מדליוני פילה, ביפבורגר, כריך אנטריקוט (עם לחמניה ללא גלוטן), פילה דניס, סטייקים וכן סלט עגבניות וסלט קיסר דיקסי.

כתובת: יגאל אלון 120. לא כשר

שעות פעילות: א׳-ה׳ 12:00-24:00. בשישי ושבת 9:00-24:00

טלפון: 03-6966123

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

23. גוטה - רמת החייל / יגאל אלון

לרשת גוטה, רשת מסעדות פועלים, שלה סיסמא ״בריא ומהיר״ ארבעה סניפים, שניים מהם מהם ברמת החייל וביגאל אלון. מדובר במסעדות פועלים שנועדו להסעיד ארוחות עסקיות באזורי המשרדים השוקקים.

בתפריט המסעדה, תוכלו למצוא גם ״שניצל קסמים״ (כך בתפריט) שהוא שניצל אפוי המוגש לצד תוספת ושתיה (אין צ׳יפס).

בגוטה מתגאים שהעופות מהם מוכנים השניצלים שלהם הם עופות הגדלים ללא אנטיביוטיקה, כימיקלים וללא זרזי גדילה אנטיביוטיים והם ניזונים מתזונה צמחונית בלבד.

המטבח אינו סטרילי אבל השניצל הוא ללא גלוטן במרכיביו.

כתובות: יגאל אלון 94 תל אביב / הנחושת 3 רמת החייל

שעות פתיחה: א׳-ה׳ 12:00-16:00

טלפון: 03-5440053

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

שניצל גוטה. אפוי וללא גלוטן. צילום: פייסבוק גוטה

24. סטריטס - סלטים נהדרים בלב העיר

הסטריטס הוא אחד מבתי הקפה הכי פופולרים בת״א וגם אחד המקומות האהובים עלי לעבוד בו כשאני צריך להעביר שעתיים עם לפטופ. לסטריטס שני סניפים (קינג ג׳ורג׳ ואבן גבירול) והוא מציע מספר מנות שאינן מכילות גלוטן אם כי גם פה, מזהירים כי המטבח אינו סטרילי ויתכן זיהום משני.

בסטריטס תמצאו החל מסנדויצ׳ים ללא גלוטן (עם חביתה או עוף או סלט ביצים), סלטים נהדרים כמו סלט שגית שעשיר בירקות שורש וגבינת פטה, מנת חזה עוף בעשבי תיבול עם ירקות בתנור, קינואה עדשים וסלט קייל או סלט קינואה עשיר עם רצועות בטטה אפויה שניתן להזמין גם בתוספת עוף בתשלום.

למבקרים בדיזנגוף סנטר זו יופי של תחנה ליהנות מארוחת בוקר כיפית עם לחם ללא גלוטן, ארוחת צהריים עשירה ומשביעה או ארוחת ערב. המקום פתוח 24 שעות והוא לחלוטין עונה על ההגדרה של קפה שכונתי.

כתובת: קינג ג׳ורג׳ 70 / אבן גבירול 114 ת״א.

פתוח: 24/7.

טלפון: 03-6201070 / 03-5281616
לא כשר. פתוח בשבת.

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

25. בית הפנקייק - אבן גבירול ונמל ת״א

רגע לפני פרוץ הקורונה, נפתחה רשת בית הפנקייק TLV, הסתעפות של רשת הפנקייקים המוכרת והידועה.

לרשת התל אביבית, שני סניפים, האחד בנמל ת״א והשני בכיכר רבין ובהם ישנה מודעות רבה לנושא הללא גלוטן וכן לדברי הבעלים, מתקיימת במקום הקפדה והפרדה ככל הניתן.

בשני הסניפים, ניתן למצוא פנקייקים ללא גלוטן (ללא תוספת תשלום) אשר מוכנים במכשיר נפרד מהמכשיר שבו מוכנים הפנקייקים עם הגלוטן.

עוד בתפריט, סלטים וכן ארוחות בוקר שניתן לקבל בהן גם לחם ללא גלוטן. ארוחת הבוקר כוללת שתי ביצים, מטבלים, סלט אישי ושתיה חמה וקרה.

שעות פעילות: 8:00-1:00. פתוח בשבת. לא כשר.

כתובת: אבן גבירול 61 ת״א / נמל ת״א.

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

26. אנסטסיה - לב העיר

בית הקפה הטבעוני אנסטסטיה, הממוקם בפינת הרחובות ריינס ופרישמן בת״א, מציע גם מגוון מנות ללא גלוטן תוך מודעות גבוהה לנושא.

בתפריט תמצאו החל מכריכים בלחם ללא גלוטן כמו כריך חביתת חומוס, לאבנה טבעונית, קרם חצילים מעושן וירקות, ״מקושקשת״ עם טופו, בצל סגול, תרד, איולי חמניות וירקות וכלה במנת מסאלה דוסה, ריזוטו, פאיה דלועים ועוד.

אחת המנות הקלילות והטעימות ללא גלוטן שתמצאו באנסטסיה היא סלט הסובה המכילה אטריות כוסמת, כרובית, שעועית ירוקה, קייל, כרם כוסברה, בצל ירוק, רוקט, ג׳ינג׳ר, קרם קשיו, שמן שומשום וקראבל שקדים מעל.

מקום נהדר לטבעונים עם צליאק ובכלל, לכל מי שנושא חומרי גלם בריאים – חשוב להם כשזה מגיע לצלחת.

כתובת: פרישמן 54 ת״א. לא כשר

טלפון: 03-5290095.

שעות פתיחה: א׳-ה׳: 10:00-22:00. שישי ושבת עד 16:00

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

27. דונטלו - פיצה ללא גלוטן בלב העיר

הפיצה ללא גלוטן של דונטלו מזכירה מאד במרקם שלה את הפיצה של דומינוס ובכלל, פיצות ״רגילות״. היא עבה ונימוכה ומגיעה בגרסה עגולה אישית כמו בתמונה, בניגוד לפיצות הרגילות במקום שנמכרות גם במשולשים.

את הפיצה בדונטלו מכינים מבצק המגיע קפוא שמסופק לבית עסק בחדר צדדי נפרד, תוך שימוש בכפפות אם רק תבקשו ומכניסים אותה לתנור נפרד מאת הפיצות הרגילות. בתפריט של המקום מצוין שנמכרת במקום גם פסטה ללא גלוטן אולם לא ניסיתי אותה באופן אישי. ניתן להזמין את הפיצה גם במשלוח באיזורי החלוקה של בית העסק בתל אביב.

כתובת: אבן גבירול 123 ת״א (פינת ז׳בוטינסקי). כשרות צהר.

שעות פעילות: א׳-ה׳- 10:30-2:00, שישי עד 17:00. שבת: מוצ״ש עד 2:00

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

פיצה ללא גלוטן. דונטלו. צילום: יח״צ
פיצה ללא גלוטן. דונטלו. צילום: יח״צ

28. נונונו Nununu - לחמניית חלב שחורה - הרצל מרכז העיר

בארה״ב היא נקראית שרימפ רול ובישראל: נונונו. הרול (הלחמניה) של השף גיא גמזו (אריא) היא שום דבר שטעמתם ואני מתכוון ללחמניית חלב ללא גלוטן בצבע שחור. כן כן.

יחד עם תמי בן דוד, הלא היא מפתחת קמח תמי, יצר גמזו לחמניה רכה, טעימה שגם נשארת אחידה אחרי שממלאים בה מילוי נדיב ואחרי שטעמתי אותה, אני יכול לספר שהיא ממש מוצלחת!

ומה בתוך הלחמניה? שרימפס קצוץ עם קרם לימון יפני, בקר מפורק – חזה בקר מבושל אמריקן סטייל ויש גם לחמניית הרינג לחובבי הז׳אנר. על לחמניית הללא גלוטן תשלמו תוספת של 4 ש״ח ליחידה. על שתיה קלה ללא הגבלה תשלמו 12 ש״ח. הצ׳יפס במקום מקומח ולכן אסור לצליאקים.

עוד כמה דברים שכדאי לדעת על הלחמניות ללא הגלוטן בנונונו: היא אינה נצרבת על אותה הפלנצ׳ה שעליה נצרבות גם לחמניות רגילות אלא על מחבת נפרדת. 

כתובת: הרצל 16 ת״א. 

טלפון: 9453111־03, לא כשר, פתוח גם בסופ״ש.

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

29. אמריקה - המבורגר וצ׳יפס באלנבי

אין המון המבורגריות בארץ, לא כל שכן בתל אביב, שמחזיקות צ׳יפסר ובו הן מטגנות אך ורק צ׳יפס. זו אולי אחת משתי הסיבות העיקריות שמסעדת ׳אמריקה׳ שברח׳ אלנבי בת״א וצמודה לבית הכנסת הגדול, הפכה לאטרקציה בקרב צליאקים. הסיבה השניה היא שההמבורגר שלהם, על הלחמניה ללא גלוטן שהם משתמשים, הוא לא פחות ממעולה.

המסעדה גם מציעה ארוחות עסקיות הכוללות המבורגר, תוספת ושתיה.

כתובת: אלנבי 112 ת״א, לא כשר.

טלפון: 03-5280281.

שעות פעילות: מדי יום 12:00-1:00. בחמישי עד 3:00. בשבת עד חצות.

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

30. באקפיקו - פסטה ללא גלוטן בנוה צדק

עם השנים, יותר ויותר מסעדות מגישות פסטה ללא גלוטן אבל זה, כידוע, לא תמיד מספיק. גם צליאקים אוהבים שהתפריט במסעדה בה הם יושבים, מכיל עוד מנות מהן הם יוכלו ליהנות ובאקפיקו הסיציליאנית בנוה צדק היא לגמרי זו.

את הפסטה ללא הגלוטן של באקפיקו שמבושלת בסיר נפרד תוכלו לקבל עם תוספת בולונז, או כפסטה פטריות עם שמן כמהין ומרווה, פסטה זנב שור ועוד וורסיות שונות.

לצד מנות הפסטה תמצאו בתפריט של באקפיקו טרטר מוסר ים, סלט פנצנלה, פילה דניס, פילה סלמון ועוד.

כתובת: שבזי 49 נוה צדק, ת״א.

טלפון: 03-6021111. לא כשר.

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

31. Shi shi (שי שי) - רול אורז מעולה

דמיינו רול סושי גדול, אבל ממש גדול, כמעט במחצית הגודל של לאפה ומשביע באותה מידה ותקבלו את Shi shi (שי שי), אוכל רְחוב שמאחוריו עומדת שגית, יזמית ובשלנית. הרול של שי שי עשוי מבחוץ אורז ומבפנים דגים/ עוף / בקר / טוֹפוּ / ירקות עם רטבים. החומץ בו משתמשים למנה אינו חומץ אורז ואינו מכיל גלוטן.
במקום תוכלו למצוא גם מנות בקערות כמו סלמון ואורז, אטריות זכוכית משעועית עם חסה ועשבי תיבול, מלפפון, פטריות שיטאקה, פרי העונה ובוטנים, צ'יפס בטטה ובצל מטוגן בתוספת סשימי של סלמון משוח בויניגרט צ'יפוטלה פיקנטי  וספיישלים משתנים.

הרול שמותאם לצליאקים נקרא קינג סלמון ומכיל טרטר סלמון עם תפוחי עץ, אבוקדו, מלפפון, סלק, שאלוט פריכים, חסה ושקדים קלויים רוטב צ'ימיצ'ורי אסייתי + רוטב shi-shi 

כתובת: אבן גבירול 33 ת״א. לא כשר.

טלפון: 03-5753737

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

View this post on Instagram

My lunch

A post shared by Dvir Bar – gluten free (@dvirbar) on

32. מגזינו - קינוחים ללא גלוטן

מסעדת מגזינו התל אביבית מגוון פיצות ופסטות ללא גלוטן תוך הקפדה ומודעות לנושא אם כי גם שם, כמו בכל מסעדה, לא מתחייבים לסטריליות של 100 אחוזים.

חשוב לדעת כי בסיס הפיצה קטן מזו הרגילה (אם כי היא עדיין משביעה). בין התוספות המוצעות על הפיצה של מגזינו: פיצה עגבניות קלאסית, קרם תירס, אנשובי, פפרוני ובייקון.

בין השאר, תוכלו ליהנות במגזינו מקרבונרה, עגבניות שרי חריפות וראגו בקר.

גם בגזרת הקינוחים ללא גלוטן תמצאו לסירוגין במגזינו מוס שוקולד שלצליאקים מוגש אם תבקשו ללא שברי עוגיות, קינוח פירות יער שוקולד לבן ופיסטוק בסיס טארט שקדים ואם יתמזל מזלכם, תגיעו ביום שבו מוגש קינוח פאדג׳ שוקולד. 

כתובת: דרך מנחם בגין 21 ת״א.

טלפון:03-7570535  . לא כשר.

שעות פעילות: א׳-ש׳: 12:00-0:00

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

33. פלאפל ג׳וני - בנין - רחוב טשרניחובסקי

פלאפל ג׳וני בנין, הידוע גם בכינויו פלאפל טשרניחובסקי הוא גם הפלאפל הוותיק ביותר בין הפלאפליות המגישות פיתה ללא גלוטן.
הפלאפל הוותיק, שנוסד בשנת 1955 וממוקם ממש לפני הפניה לרח׳ אלנבי הסואן, הכניס את הפיתה ללא הגלוטן לתפריט שלו כבר בסוף שנת 2012.
בפלאפל ג׳וני, מאמינים בפשטות ותוכלו למצוא במקום רק פלאפל, אבל כזה של פעם, טוב, טרי ופשוט. כל מנה מכילה חוץ מהכדורים הזהובים גם מריחה של חומוס, מעט סלט, כרוב כבוש ומלפפון חמוץ. אם תרצו, יוסיפו לכם גם חריף, עמבה וטחינה לבקשתכם.
על פיתה ללא גלוטן תוסיפו כאן 4 ש״ח נוספים ושווה להתעכב פה על עניין ההפרדה מאחר והיא מוחלטת. במקום מחזיקים צ׳יפסר נפרד לטיגון כדורי הפלאפל ללא הגלוטן מאחר ובצ׳יפסר הרגיל מטוגן גם הצ׳יפס המקומח ואם תאמרו שיש לכם צליאק, כל המנה שלכם תוכן בכלל בפס נפרד בתוך המטבח ולא רק הכלים יוחלפו אלא כל פריטי המנה ילקחו מתוך כלים נפרדים לחלוטין לרבות הסלטים. מרשים ביותר.
וטיפ: אם תרצו לחסוך את ההמתנה להדלקת הצ׳יפסר להכנת הפלאפל ללא הגלוטן, פשוט תתקשרו למקום מספר דקות לפני כן והם ישמחו להתארגן עד שתגיעו:
03-5255434

כתובת: טשרניחובסקי 2, ת״א.

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

34. לה לזניה - דיזנגוף

מסעדת לה לזניה היא מהוותיקות המציעות תפריט שלם ללא גלוטן ועל כך אין אלא לומר סחתיין עליכם.

התפריט, כולל מגוון מנות איטלקיות בגרסה ללא גלוטן ובהן לזניה המורכבת מפסטה, רוטב עגבניות עם מוצרלה, רוטב בשמל, פרמז׳ן, לזניה פסטו, פסטה שמנת ופטריות, פטוצ׳יני סלמון מעושן או 4 גבינות, ניוקי עם רוטב לבחירה, ברוסקטה ללא גלוטן , פסטה פנה ללא גלוטן, פיצה מרגריטה ללא גלוטן או פיצה 4 גבינות.

בימי חול וגם בימי שישי עד השעה 17:00, תוכלו למצוא בלה לזניה עסקיות הכוללות מנה ראשונה, סלט ושתיה וגם בירה ללא גלוטן וקינוחים כמו פנה קוטה או קרם ברולה או עוגת שוקולד ועוד.

כתובת: דיזנגוף 177 ת״א. כשר.

טלפון: 03-5230037

שעות פעילות: א׳-ה׳ 11:000-24:00. שישי עד 15:30. מוצ״ש 21:15-24:00.

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

לה לזניה תל אביב. פיצה ללא גלוטן. צילום: פייסבוק לה לזניה

35. מלבי - המלביה (4 מקומות בת״א)

יש טעים כמו מלבי? לא. אז אחרי שסיכמנו את זה תרשו לי לספר לכם על המלביה, רשת שמוכרת מלבי במספר מקומות בת״א (וגם מחוצה לה כמו בגבעתיים וכפר סבא) ובה תוכלו למצוא את הקינוח הכי ישראלי במחיר אחיד של 12 ש״ח שכולל גם תוספות כמו קוקוס טחון, בוטנים ואגוזים.

צליאקים שימו לב: בסניפים קיימת גם תוספת של עוגיות (מעין בצק פריך) עם גלוטן שאסורה לצליאקים והיא נמצאת בסניפים בדלפק ליד שאר התוספות ולכן מומלץ לבקש שאת התוספות שאתם כן יכולים – ימזגו לכם מקופסאות הפלסטיק הסגורות הממוקמות בסניפים כדי להבטיח שהמנה שלכם תהיה סטרילית ככל הניתן.

כתובות: עולי ציון 10 יפו (שוק הפשפשים), פלורנטין 28 ת״א, אלנבי 60, אבן גבירול 39

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

36. מקסיקנה - מקסיקני דיזנגוף / שרונה מרקט

חובבי הטורטיות המקסיקניות ישמחו לדעת שבת״א מוצעות מנות ללא גלוטן בלפחות שלוש מסעדות מקסיקניות כאשר הוותיקה והמוכרת שבהן היא מקסיקנה שלה שני סניפים.

בשני סניפי הרשת אשר בת״א, תוכלו למצוא מנות כמו: נאצ‘וס קון קסו (חטיפי טורטייה תירס עם פיקו דה גאיו, פריחולס, מוצרלה, גווקמולה וסלסה בלנקה), שרימפס ברוטב צ‘יפוטלה מעושן, שמנת וחמאה או ברוטב חלפיניו בגריל וליים, שמנת וחמאה, צ'ילי קון קרנה,
תבשיל מקסיקני העשוי מבשר בקר, שעועית שחורה, ופלפלים חלפניוס, מוגש על מצע אורז ליים וקצת נאצ‘וס  וכמובן מגוון מנות טאקו כמו למשל פויו מולה – פרוסות חזה עוף על הפלאנצ'ה, מולה פובלאנו, גווקמולה, שומשום שחור ושמנת חמוצה על טאקו מתירס כחול ללא גלוטן.

כתובת: שרונה מרקט, קלמן מגן 3 ת״א (כשר) / בוגרשוב ת״א (לא כשר) / שוק צפון (כשר).

טלפון: 1700-500-993.

שעות פתיחה: א׳-ה׳ 12:00-22:00, שישי עד 16:00, שבת: סגור.

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

37. גלידריה בוזה - רחוב הארבעה - חשמונאים

אחת הגלידות האהובות עלי בת״א היא גלידה בוזה שמתהדרת לא רק במרקם נהדר וקרמי ולטעמי הוא ברמה אחת מעל כולן, אלא לאחרונה גם החלו להגיש בה גלידות בגביעים ללא גלוטן למי שיבקש זאת.

כל הגלידות בבוזה הן ללא גלוטן פרט לגלידות שהן בהשראת עוגות כמו למשל קראק פאי, עוגת גבינה, ועוגיות חמאה.

בין הטעמים האהובים עלי בגלידה בוזה: קשיופאה, מנגו, קרם בוזה, פיסטוק, וניל, שוקולד.

כתובת: החשמונאים 91 ת״א.

פתוח בשבת. לא כשר.

טלפון: 03-5465295 

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

38. אמורה מיו - אבן גבירול, כיכר רבין

אמורה מיו, אחת האיטלקיות הוותיקות והאהובות בת״א פועלת משנת 1989.

התפריט של אמורה מיו מגוון וכולל מנות ראשונות, סלטים, פסטות ובשרים. המסעדה ידידותית לצמחונים, טבעונים ולבעלי רגישות לגלוטן כאשר כל המנות הראשונות (למעט המאפים) הן ללא גלוטן, וכן ניתן להזמין את כל הפסטות בתפריט ללא גלוטן (פרט לרביולי ולניוקי). כמו כן, ניתן לקבל את מרבית הקינוחים – ללא גלוטן.

בין המנות: קרפצ׳יו בקר, סלט קפרזה , פסטה ציה ג׳ודיטה – ברוטב עגבניות, תרד וגבינת מסקרפונה, ריזוטו ציו פבריציו – פטריות שמפיניון, בצל, פרמזן, חמאה ופטרוזיליה, פולו אלה גריליה – נתחי פרגית (כ – 330 גרם) במרינדה עשויים על הגריל מוגש עם תפוחי אדמה וסלט ירוק ועוד.

בגזרת הקינוחים תוכלו להתפנק על סמיפרדו שוקולד לבן טובע באספרסו או גנאש שוקולד מריר ומוס שוקולד לבן עם/בלי דובדבנים.

כתובת: אבן גבירול 100 ת״א.
 
לא כשר. פתוח בשבת.

טלפון: 03-5244040

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

פסטה ללא גלוטן. אמורה מיו. צילום: אורלי גונן
פסטה ללא גלוטן. אמורה מיו. צילום: אורלי גונן

39. לנדוור - מגוון מיקומים בת״א

לחובבי הרשתות, קפה לנדוור, שלה מספר סניפים בת״א (הבימה, כיכר רבין, קינג ג׳ורג׳, פלורנטין ובסה״כ 12 סניפים) מציעה מספר מנות ללא גלוטן כמו פיצה ללא גלוטן, סנדויצ׳ים כמו סנדויץ׳ חביתה ועשבי תיבול או סנדויץ׳ רוסטביף חם, קינוח עוגת שוקולד חמה, המוגשת עם דקואז אגוזים, קצפת וגלידת וניל.

את הסנדויץ׳, יש לציין, תצטרכו אתם להרכיב בשיטת הלחמניה הארוזה של ׳גרין לייט׳ לצד שאר מרכיבי המנה על צלחת, דבר שמוריד דרמטית את החשש מזיהום משני במנה אך גם מורידה באותה רמה את מידת הכיף בלהרכיב לבד את הארוחה שלכם. לשיקולכם. בגזרת הפיצה, כמו בכל הרשתות שמציעות פיצה ללא גלוטן, גם פה מציינים כי יתכן זיהום משני למרות ההשתדלות בנושא.

עוגת השוקולד שאותה חלקנו – היתה ממש טעימה וכייפית ומדובר במנה גדולה ושווה.

לרשימת הסניפים. חלק מהסניפים כשרים.

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

View this post on Instagram

ואיך היום שלכם?

A post shared by Dvir Bar – gluten free (@dvirbar) on

40. Selas - מסעדת שף אור גינסברג

Selas היא מסעדת שף של אור סינסברג זוכה מאסטר שף אשר מתמחה בדגים טריים בכלל ובדג הטונה בפרט.

התפריט בסילאס לא זול בכלל והיא מה שמכונה מסעדה לאירועים מיוחדים לאוהבי הדגים הנאים. 

לצליאקים אני ממליץ להזמין מקומות לפחות יום מראש ולציין בהזמנה שלכם שאתם צליאקים וכך יתארגנו מראש במטבח המסעדה להכין עבורכם אורז סושי ללא גלוטן ושאר רטבים הנדרשים למנות.

ניתן להזמין בתפריט המסעדה ארוחת טעימות זוגית במחיר 335 ש״ח לאדם או לחילופין לבחור מנות מהתפריט שנעות בין 55 ל-98 ש״ח למנות סושי, טטאקי / ניגירי שונות.

כתובת: תנחום 6 יפו (מתחם שוק הפשפשים)

טלפון: 03-965-3565. לא כשר

שעות פתיחה: מדי יום 19:00-22:30. בראשון – סגור

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

41. ג׳וזף אנד סאנס - כיכר רבין אבן גבירול

כמי שגר מספר שנים בכיכר רבין, נהניתי לא מעט מארוחות הצהריים במסעדונת הקטנה ג׳וזף אנד סאנס שנמצאת ברח׳ פרישמן, בין כיכר מלכי ישראל לאבן גבירול.

במסעדה הקטנה, מגישים מגוון מנות כאשר זו שאני ממליץ עליה היא דג סלמון על הפלנצ׳ה שמוגש עם סלט עשבים ירוק. מנה נהדרת נוספת היא מנת דניס וסלט.

כתובת: מלכי ישראל 10.

טלפון: 03-9611141. לא כשר

שעות פתיחה: מדי יום 11:15-23:00, ראשון: מהשעה 16:00

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

View this post on Instagram

חצה את ים סוף

A post shared by Dvir Bar – gluten free (@dvirbar) on

42. ארטה - גלידריה בנחלת בנימין

אחת הגלידות הכי פופולריות בקרב צליאקים היא גלידת ארטה בנחלת בנימין. שתי עובדות אחראיות לעניין: האחת, מבחר גלידות גדול ומרשים ללא גלוטן, והשניה, כמה פשוט: במקום מגישים את הגלידה בוופל ללא גלוטן אם רק תבקשו כזה, צעד פשוט וקל שהמון גלידריות מעדיפות לוותר עליו וחבל.

טעמי הגלידות והסורבה בארטה שונים ומגוונים ותמצאו שם טעמים כמו וניל עגבניות שרי ושמן זית, סורבה שוקולד מעולה, קרם פיסטוק נדיר, תה ירוק יפני ויש כמובן גלידות טבעוניות.

מומלץ ביותר!

תובת: נחלת בנימין 11.

טלפון03-5240006

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

43. באנה - טבעונית ליד רוטשילד

סוגרת את רשימת מסעדות ללא גלואן בתל אביב, מסעדת באנה שברח׳ נחמני היא לא רק מסעדה טבעונית נהדרת הממוקמת בלב העיר אלא גם כזו שמציעה מגוון של מנות בריאות ללא גלוטן ללקוחותיה.

בין המנות שתמצאו בתפריט של באנה: גספצ׳ו עגבניות כתומות, קרפצ׳יו סלק מפנק, קיש קשיוֿ ירקות וציזיקי, קארי צהוב עם ירקות  וטופו  ועוד

כתובת: נחמני 36 ת״א.

טלפון: 03-6991566.

קפצתם לת״א בעקבות אחת או יותר מההמלצות? אשמח לקבל תמונות או תיוגים שלכם בפייסבוק או באינסטגרם שלי. נסיעה טובה!

לרכישת הספר ״עולם שלם ללא גלוטן״ מאת דביר בר לחצו כאן >>>

יש לי הרגשה שתרצו לקרוא גם את הפוסטים האלה

מסעדות ללא גלוטן בברצלונה. צילום: יח״צ
המלצות חו״ל

ברצלונה ללא גלוטן

טסים לספרד? קבלו את רשימת מסעדות ללא גלוטן בברצלונה, ושתהיה טיסה נעימה. ברצלונה ללא גלוטן

קרא עוד »

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. פיצה

    כיף לקרוא. אחלה רשימה, ננסה את הפיצה כמובן

    1. Avatar photo
      דביר בר

      המון תודה! אשמח לשמוע איך היה

    2. אילן ארבל

      הי..
      האם אתה מכיר מסעדת סושי בתל אביב הפתוחה בשבת ומגישה מנות ללא גלוטן?

      1. Avatar photo
        דביר בר

        היי אילן. יש מספר מסעדות שפועלות בת״א ומתיימרות להגיש סושי ללא גלוטן אבל מבדיקה שלי, לאף אחת מהן אין פס הכנה במטבח שהוא ייעודי ללא גלוטן לרבות סכינים וכלים נוספים

  2. קאלה איטורגי

    תודה על ההמלצות! אשמח לדעת אם יש מקום בתל אביב שמגיש eggs Benedict עם אופציה ללחם ללא גלוטן

    1. Avatar photo
      דביר בר

      היי קאלה. בשמחה. האמת היא שמעולם לא נתקלתי במקום שמגיש אגס בנדיקט על לחם ללא גלוטן…. אהיה הראשון לפרגן לעסק כזה. אם את מוצאת כזה לפני – אשמח לעדכון!

  3. רועי

    יש גם מסעדה הודית בנחלת בינימין (moon עם אינני טועה) רוב המנות שם ללא גלוטן.

    1. Avatar photo
      דביר בר

      היי רועי
      יש בת״א עוד לא מעט מסעדות שמציעות מנות ללא גלוטן, לא הכנסתי את כולן משתי סיבות: האחת, לא הייתי בכולן (ספציפית בזו שאתה מתכוון אליה, כן הייתי, שמה מונאר)
      והשניה: אני ממליץ בבלוג שלי על כאלה שמצאתי שהן לטעמי האישי על סמך חוויות כאלה ואחרות שלי, אבל כמובן שיש עוד

    2. בתיה

      ממליצים מאד על מה פאו, אוכל הודי אותנטי וטעים, מאד לא פלצני.

  4. דניאל

    תודה על ההמלצות, חלקן ניסיתי ובהחלט מצוינות ומחכה לנסות את השאר! אשתף שיצא לי לאכול בבית הפנקייק, והמנה בהחלט לא הייתה נקייה מגלוטן. המטבח שם לא מקפיד על סטריליות ולכן הייתי שוקלת להוריד אותם מהרשימה. חוץ מהם שאר המקומות שניסיתי ומופיעים פה באמת מקפידים באופן מצוין.

  5. דודי

    היי, אחלה רשימה!
    יש לך אולי המלצה להמבורגר איכותי ללא גלוטן? תודה 🙂

    1. Avatar photo
      דביר בר

      היי דודי
      תודה רבה!
      יש אחלה המבורגר בשם ״אמריקה״ ברח׳ אלנבי בת״א, קרוב לבית הכנסת הגדול. יש להם גם צ׳יפס ללא גלוטן. בתיאבון

  6. שחר ה

    פוסט מדהים. תודה.

    1. Avatar photo
      דביר בר

      המון תודה שחר!

  7. מיכל ברק

    כתבה נהדרת, חלק מהמקומות כבר ביקרתי, כיף שריכזת הרבה מקומות בפוסט אחד. תודה! האם במקרה אתה מכיר מקום לבלות בו אחרי סרט ערב באזור דיזינגוף סנטר? מקום שיש בו אפשרות ללא גלוטן וגם דרינק? תודה מראש

    1. Avatar photo
      דביר בר

      היי מיכל. תודה על הפירגון! הייתי הולך לסטריטס בקינג ג׳ורג׳. יש להם גם אופציות ללא גלוטן וגם אחלה קוקטיילים ובשעות מסוימות גם האפי אוור. טעים שווה קליל וכייפי

  8. הדר

    היי, וואו רשימה מרשימה!
    אבל גם בויטרינה וגם בפרוזדור יש אופציות ללא גלוטן והם הרבה יותר טובים מאמריקה..

    1. Avatar photo
      דביר בר

      היי הדר. תודה רבה!
      יש בעיר יותר אופציות ממה שיש ברשימה הזו שלי אבל כשמה כן היא, הרשימה שלי וההמלצות מתבססות על טעם אישי. לעיתים אני מעדכן את הרשימה. מעצם זה שבויטרינה לא מגישים צ׳יפס שמטוגן בנפרד למיטב ידיעתי, זה לא הופך את המקום לכזה ששווה להכנס להרשימה ולגבי הפרוזדור, מזמן לא הייתי, אצלך בהזדמנות (:

      1. אלין

        מה לגביי בנז בראדרס? המבורגר נהדר – ממליצה!

  9. gabriella

    דביר, עשית עבודה היקפית ומסודרת. כל הכבוד ותבורך 🙂

  10. דנה

    הי דביר, רשימה נהדרת ויעילה. תודה רבה!!
    ניעזר בה בהחלט!

    1. יוסי

      חוויה אישית לא טובה של אכילה בטאיזו בתור צליאקי, כשהמלצרית ומנהל המשמרת לא ידעו שצליאקי לא יכול לאכול אוכל שמטוגן בשמן שעשו בו גלוטן ואחרי שהבהרתי להם את זה הגדילו לעשות והמליצו לי לא לאכול שם שום דבר שנגע בפלנצ'ה (שזה רוב המנות). בקיצור לצליאקים לא מומלץ בכלל.

  11. סיוון

    וואו דביר, עושה עבודת קודש! אמיתי, שימחת אחי:)

    1. Avatar photo
      דביר בר

      איזה כיף לקרוא!!

  12. #אמאלצליאקי

    רשימה מעולה ומקיפה, תודה רבה, אם תעשה בדיוק כזה אבל מעבר לירקון- בכלל מעולה 🙂 חס וחלילה לא יותר מידי רחוק… רמהש הרצליה וכו.

    1. Avatar photo
      דביר בר

      היי טל. בינתיים כמות העסקים שנסגרת היא לא קטנה. נחכה עד שוך הקורונה ותוצאותיה וננסה להרכיב רשימה כזו לאזור השרון אם כי היא לא מאד גדולה

  13. ליאורה

    ראשית תודה על המידע המקיף. שנית האם יש בתי אוכל בסביבת בוגרשוב והסנטר ללא גלוטן? שלישית האם בנונו הסביבה סטרילית ורביעית האם יש מקומות שעושים משלוחים בשישי בערב במרכז תל אביב? סליחה על כל החפירות אבל משתדלת תמיד למען הנכד בן הארבע וחצי שלי שלא ירגיש מקופח. ושוב תודה מראש על תשובותייך.

    1. Avatar photo
      דביר בר

      היי ליאורה. אני מציע בחום להצטרף לקבוצת הפייסבוק שבה תוכלי לשאול את כל השאלות ולקבל תשובות בשוטף, נשמע שיש לך המון שאלות (מובן לחלוטין!) ואני לא תמיד זמין להשיב בזמן אמת על כל דבר ובקבוצות תמיד יש אנשים זמינים שעונים. לינק להצטרפות לקבוצה: https://www.facebook.com/groups/234702187077290
      בקצרה לשאלותיך: ברשימה רשמתי את המסעדות המומלצות וכתובות, רק לקרוא יש שם את כל המידע, לפתוח מפה ולראות מה מהמסעדות שציינתי נמצאות ליד כתובת מבוקשת
      לגבי נונו – מציע לשאול אותם ישירות בעמוד הפייסבוק שלהם. הכי טוב.
      לגבי משלוחים – מציע לבדוק לפי רשימת ההמלצות שלי, להתקשר ולבדוק בגוגל, אני לא יודע מה הלו״ז של כל מסעדה ומסעדה לצערי.
      את ממש לא חופרת ושאלותיך מובנות וכל הכבוד שאת מגלה ערנות ומחפשת מידע עבור הנכד. אני מציע בחום לשאול בקבוצות

  14. דנה

    הי דביר, רשימה מעולה. נעזרת בך המון וגם הספר שלך נהדר )עוגת התפוזים אלוהית, לא פחות!).
    אולי יש לך המלצה לאמן ללא גלוטן בתל אביב?

    1. Avatar photo
      דביר בר

      היי. תודה רבה!! אני מניח שהתכוונת לראמן? לצערי לא נתקלתי בישראל בראמן ללא גלוטן. אפילו בעולם לא נתקלתי….

      1. גל

        ביפן אכלנו ראמן מדהים ללא גלוטן, כך שזה בהחלט אפשרי, רק צריך מישהו שירים את הכפפה

  15. גילי

    אחלה רשימה, תודה. אכלתי בסטריטס אתמול. מסעדה נחמדה עם מטבח לא סטרילי ולחמניות פסח מהמקפיא. ממש לא ראויים להיכלל ברשימה של מסעדות ללא גלוטן

    1. Avatar photo
      דביר בר

      לא קיימת מסעדה שמגישה גם וגם שתהיה סטרילית לצליאקים. זו פיקציה

  16. הלל

    מוסיף את ניני האצ'י – תפריט ללא גלוטן
    מוריד את FREE – לצערי נסגר

  17. חנה

    חובה להוסיף את הניני האצ׳י.
    מקום מעולה ואיכותי עם תפריט ללא גלוטן.

  18. דפנה

    הייתי מוסיפה את טייגר לילי (שני סניפים) – אוכל מעולה והמון אופציות ללא גלוטן עם מודעות טובה
    מסעדת שף יקרה מאוד אך מדהימה (!) היא טאיזו – מבינים לגמרי את עניין הללא גלוטן והאוכל טעים ברמות…

  19. מאיה

    הי, הלכתי לג׳ולי בשוק ואמרו לי שהיא סגרה. גם הטלפון לא מחובר

    1. Avatar photo
      דביר בר

      תודה מעדכן

  20. יונית

    היי, תודה על רשימה בהחלט מרשימה. רנחנו בשלב שחייבים מקום שהוא לגמרי סטרילי, זא שכל המנות הן ללא גלוטן. כמו, ביגה בחורב חיפה. יש רשימה כזו לאזור תל אביב?

  21. יונית

    וואווו, תודה רבה!!!!

    1. Avatar photo
      דביר בר

      בשמחה רבה

  22. אלכס

    בשיחה טלפונית מול באקפיקו היום – לא קיימות פסטות ללא גלוטן

    1. Avatar photo
      דביר בר

      היי אלכס. בדקתי את הנושא מול בעל המסעדה ויש פסטה ללא גלוטן. אולי היה חוסר נקודתי שעתי אבל בגדול יש תמיד

  23. רוני

    היי דביר
    תודה על הרשימה! האם יש מסעדות שף שאתה ממליץ עליהן? בסגנון של a, קפה פופולר או בר 51 . תודה

    1. Avatar photo
      דביר בר

      היי רוני. בטח. מסעדות OCD או ג׳ורג׳ וג׳ון ערוכים מאד לצליאקים. בשתיהן יש לציין זאת בעת ההזמנה. שתיהן נהדרות. תהנו

  24. רותם

    היי
    מחפשת ראמן טעים ללא גלוטן..
    לא משנה איפה בארץ.
    האם מישהו מכיר?
    תודה רבה

כתיבת תגובה

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן