מסעדות ללא גלוטן בלונדון >>> ההמלצות של דביר בר >>> לרשימה המלאה

לונדון ללא גלוטן

לונדון נחשבת לאחת הערים הכי ידידותיות לצליאקים בעולם. כמעט בכל מסעדה תמצאו מנות ללא גלוטן. קבלו את רשימת לונדון ללא גלוטן ובה לא פחות מ-29 אופציות קולינריות טעימות במיוחד

רגע לפני שתצללו לרשימה ובה 29 מסעדות ללא גלוטן בלונדון חשוב לומר את המתבקש: הנתונים נאספו על סמך מידע שנאסף אולם דברים עלולים תמיד להשתנות ולכן חשוב לשאול ולוודא כשאתם מגיעים לאחת המסעדות שהמנה שאתם מזמינים היא אכן ללא גלוטן כי בסופו של דבר, האחריות היא שלכם ושל בעלי המסעדות. טיסה נעימה

שניה לפני שטסים - איזה מלונות כדאי להזמין? הנה ההמלצות

שניה לפני שאתם מתחילים לזלול לפי רשימת לונדון ללא גלוטן, כדאי לדעת שברוב המלונות בלונדון תמצאו מענה לצליאק, לפעמים יותר ולפעמים פחות:

מלון נהדר עם מיקום נהדר הוא מלון The Dilly, בשכונת מייפייר, בסמוך לכיכר פיקדילי (100 מטרים בלבד מפרידים מהם) ורק 500 מטרים מהגלריה הלאומית של לונדון. תחבורה ציבורית קרובה ונוחה לכל מקום, תמחור שווה ויופי של ביקורות. מומלץ למי שחשובה לו השהות במרכזה של העיר.
אפשר להתרשם מהמלון כאן בלינק.
 

מלון one aldwych, הממוקם בקובנט גרדן, בליבה של לונדון, נחשב אולי לאחד המלונות הכי ידידותיים לצליאקים. שף המלון, דומיניק טיאג דאג לכך שצליאקים שפוקדים את מסעדת indigo השייכת למלון יוכלו ליהנות  לא רק מארוחת בוקר עשירה ללא גלוטן (טוסטים, וופל בלגי, מאפינס ועוד) אלא גם מתפריט ארוחות צהריים וערב ואפילו מתפריט תה מנחה (ראו תמונה וואו) ללא גלוטן (וללא חלב).

אפשר להתרשם מהמלון כאן בלינק.

מלון ידידותי נוסף לצליאקים הוא  The Rubens at the Palace הממוקם בלב ליבה של הממלכה, בסמוך לארמון המלך צ׳ארלס, ארמון באקינגהם (ובסמוך לתחנת הרכבת החדשה ויקטוריה). גם במלון רובנס תוכלו ליהנות לא רק מארוחת בוקר עם שלל מאפים ללא גלוטן אלא גם משעת תה עם תפריט ייעודי ללא גלוטן שכולל לחמים טריים, טארטים, עוגות גבינה. בכל אחת ממסעדות המלון יש מודעות גבוהה והיצע מרשים של מנות ללא גלוטן גם לרגישים ביותר (גם ללקטוז וגם לטבעונים).

אפשר להתרשם מהמלון כאן בלינק.

המלון האחרון והמצוין גם הוא, הוא מלון St. Ermin's Hotel הממוקם גם הוא קרוב לאטרקציות רבות בהן ווסטמיניסטר, ארמון המלך והוא גם מטרים ספורים מתחנת רכבת תחתית שזה תמיד כיף. גם במלון הזה יציעו לכם מגוון מאפים שווים בארוחות הבוקר, תה מנחה עם מאפים טריים ללא גלוטן.

אפשר להתרשם מהמלון כאן בלינק.

 
מלון ללא גלוטן. one aldwych לונדון. צילום: יח״צ
מלון ללא גלוטן. one aldwych לונדון. צילום: יח״צ
מלון ללא גלוטן בלונדון. The Rubens at the Palace. צילום: יח״צ
מלון ללא גלוטן בלונדון. The Rubens at the Palace. צילום: יח״צ
תה מנחה ללא גלוטן. מלון st ermins לונדון. צילום: יח״צ
תה מנחה ללא גלוטן. מלון st ermins לונדון. צילום: יח״צ

1. Honest burgers - רשת

פותחת את רשימת לונדון ללא גלוטן ׳הונסט בורגרס׳ – רשת המבורגרים בריטית בעלת 36 סניפים שמעבר לאיכות הנהדרת של ההמבורגרים עצמם, הם ניחנים גם במודעות רבה לנושא האלרגנים והתפריט שלהם מסומן בצורה ברורה ונהדרת. מרבית המוצרים זמינים ב-31 מתוך סניפי הרשת.

כל ההמבורגרים ברשת הם ללא גלוטן ותוכלו למצוא בסניפים לצד המבורגרים מבשר בקר, גם המבורגרים מעוף, המבורגרים מבשר חזיר וכן המבורגרים טבעוניים וצמחוניים.

גם מרבית התוספות שמוגשות לצד ההמבורגרים הם ללא גלוטן: תפוחי האדמה המומלחים, כנפי העוף, טבעות הבצל, הרטבים והסלטים.

מחירי ההמבורגרים מתחילים ב-9 פאונד. כל ההמבורגרים מוגשים לצד צ׳יפס. מחירי התוספות בהזמנה בנפרד, מתחילים ב-3.5 פאונד. משקאות קלים החל מ-3 פאונד.

לרשימת הסניפים הקליקו כאן.

שעות פתיחה: מרבית הסניפים נפתחים בשעה 11:30 בבוקר ונסגרים ב-23:00 בלילה. בימי ראשון מרבית הסניפים נסגרים בשעה 22:00 בלילה.

 

 

2. Utter Waffle - הכל ללא גלוטן

החדשות הטובות הן שכל תפריט הוופלים המושלמים של אוטר וופל הם ללא גלוטן. חלק מהמנות גם טבעוניות.

התפריט של אוטר וופל הוא פשוט חלום וכל אחד ואחת ימצאו בו את מה שמתחשק להם: מתוק או מלוח, גדול וקטן, וופלים עם עוף או וופל עם גלידה וסירופים מתוקים, וופלים לארוחת בוקר או וופלים שהם ארוחת צהריים מושלמת. 

המחירים נעים בין 6.5 פאונד ל-13 פאונד ואפשר כמובן לבקש תוספות נוספות בתשלום מעל למנות המושחתות בלאו הכי.

כתובת: 119 Dulwich Rd

שעות פעילות: מדי יום 8:00-16:00. בשלישי – סגור.

אטרקציות באיזור

3. Paladar - מטבח לטיני ללא גלוטן

פאלאדר היא מסעדה 100 אחוז ללא גלוטן המבוססת על המטבח המרכז ודרום אמריקאי, המטבח הלטיני. במסעדה, לצד מנות נהדרות, קיים גם תפריט קוקטיילים עשיר ונהדר שהולך נהדר עם האוכל השמח של פאלאדר.

בין המנות בתפריט של פאלאדר: סביצ׳ה נהדר, מנות מבוססות פלנטיין משורש צמח היוקה, אמפנדס מפנקים, רטבי גווקמולי וסרירצ׳ה, פילה דג בס, מנות בשר שונות כמו חזה ברווז צלוי, כבד עוף צרוב ועוד

כתובת: 4-5 London Rd

שעות פתיחה: שלישי עד שישי 12:00-14:45 ושוב מ-17:00 עד 21:45. בשני: 17:00-21:00. בראשון ושני: 12:30-20:00. בשני עד 22:00

אטרקציות באזור: מוזיאון הלחימה האימפריאלי

4. Libby's - ליבי ללא גלוטן וללא סוכר

המקום של ליבי (שכבר הפך לשניים) הוא גן עדן לצליאקים אבל גם לאלו שרוצים ליהנות ממאפים ומתוקים שלא הוסיפו לכם סוכר.

מאחורי המקום הקסום עומדת בעלים שבגיל 40 גילתה לעצמה רגישות לגלוטן והורידה את הגלוטן והסוכר מהתפריט שלה. במקום שלה, הקרוי על שם ביתה, ליבי, היא מבקשת להגיש (באמצעות שפית המקום, קארי) את מיטב הדברים שהיא מכירה בגרסאות שלא נופלות בטעם ובמרקם ממוצרים עם גלוטן וסוכר.

בין המאפים שתמצאו במקום: קרואסונים נהדרים, לחמים, פאי פקאן, עוגות גבינה, עוגיות, עוגות, בייגל, פיצות אישיות, קאפקייקס, אקליירים, טארטים, דיינישים ועוד.

כתובת: 61 Ledbury Rd (נוטינג היל) וגם בכתובת 41 Englands Lane (בלסייז פארק)

שעות פתיחה: מדי יום 8:00-17:00. בשבת מהשעה 9:00. בשני – סגור

אטרקציות באיזור: הייד פארק וגם Ladbroke Square Garden

 

5. Andina Spitalfields - הכל ללא גלוטן

במסעדת אנדינה תוכלו ליהנות ממנות שכולן 100 אחוז ללא גלוטן ועם טעמים עזים המגיעים מהרי האנדים.

בימי שבת וראשון מהשעה 12:00 תוכלו ליהנות במקום מארוחות בראנץ׳ ללא הגבלה (חובה להזמין מקומות מראש). עוד תוכלו ליהנות במהלך השבוע מתפריט קבוע בן 9 מנות מפנקות ב-45 פאונד.

בתפריט של אנדינה תוכלו למצוא מגוון רחב של מנות סביצ׳ה נהדרות, מנות טמלה נהדרות (טבעוניות או עם בשר), מנת תמנון על הגריל, עוגת תירס, מגוון קינוחים, קוקטיילים ועוד.

כתובת: 60-62 Commercial St,

שעות פתיחה: מדי יום 12:00-15:00, 17:00-21:30. בסופ״ש עד 22:30.

אטרקציות באזור: ווויטצ׳אפלס

6. Los mochis - הכל ללא גלוטן

לוס מוצ׳וס היא עיר במקסיקו שעל שמה נקראית המסעדה הזו שכולה על טהרת הללא גלוטן.

לוס מוצ׳וס פועלת כמסעדה בשעות הבוקר והצהריים וככל שמגיעות השעות הקטנות של הלילה, המקום הופך גם לבר מסעדה שוקק ומלא אווירה ומוסיקה תוססת – תוצרת מקסיקו והשפעותיה.

בתפריט של לוס מוצ׳וס תמצאו מנות סביצ׳ה מופלאות לצד מנות סושי וסשימי, מנות מאקי לצד טאקוס עם מגוון תוספות. חגיגה של טעמים אין ספק.

כתובת: 2-4 Farmer St

שעות פתיחה: מדי יום 8:00-24:00. בראשון עד 22:30.

אטרקציות באזור: גני קנזיגטון, פארק הולנד

7. Vida bakery - הכל ללא גלוטן

מאחורי מאפיית וידה (Vida bakery) עומדים דני, צליאקית וטבעונית ושותפה ווין שהשתעשעו מספר שנים ברעיון של לפתוח מאפיה שכזו שכולה ללא גלוטן וטבעונית. אחרי שהקימו פופ אפ מתוקים שנחל הצלחה גדולה, פתחו השניים יחד עם משקיעים את המקום הזה ב-2018 והשאר היסטוריה.

במאפיית וידה תוכלו למצוא קאפקייקס ב-12 טעמים שונים, עוגה בצבעי הקשת לצד עוגות אחרות מהממות, עוגיות ענק והכל הכל מצטלם כל כך טוב לרשתות החברתיות שזה פשוט מושלם.

מחירי העוגות נעים סביב 4.5 פאונד, הקאפקייקס סביב 3 פאונד ועוגיות הענק סביב 2.5 פאונד ומחירי הבראוניז הענקיים: 3.8 פאונד.

כתובת: 139 Brick Ln, Shoreditch.

שעות פעילות: ג׳-ו׳ 11:00-1900, ש׳+א׳ 10:00-18:00, ב׳: 13:00-19:00.

אטרקציות באיזור: שכונת שורדיץ׳ הטרנדית.

View this post on Instagram

R💜A💙I💚N💛B🧡O❤️W💓 Cake!

A post shared by VIDA Bakery (@vidabakery) on

8. Niche - הכל ללא גלוטן

מאחורי מסעדת ״נישה״, המעט יותר יוקרתית מכל רשתות המזון שהוזכרו כאן ברשימת ׳מסעדות ללא גלוטן בלונדון׳ עומדים צמד החברים מארק ורד שהיו אמורים לפתוח בשנת 2013 מסעדת ביסטרו רגילה אולם העובדה שלמארק יש צליאק, גרמה לשניים להחליט לבצע שינוי ולפתוח את המסעדה הראשונה בלונדון שקיבלה אישור מארגון הצליאק הבריטי שהיא 100 אחוז ללא גלוטן.

אז מה בתפריט של מסעדת ׳נישה׳? דונאטס פרמז׳ן וצ׳דר , קיש, סלסלת עוף מטוגן, צ׳יקן פרמז׳ן הידועה, ניוקי פטריות, סלט חלומי, סלט בשר קובה, המבורגר מעושן. תוספות כמו מק אנד צ׳יז, תפוחי אדמה אפויים עם רוזמרין, קינוחים כמו בראוני ג׳ינג׳ר ושוקולד, פאי פקאן, עוגת גבינה ואפרסק, קראמבל פירות יער ועוד.

כתובת: 197-199 Rosebery Ave, Clerkenwell.

שעות פתיחה: מדי יום 17:00-21:30. בראשון 12:00-16:00 ובשבת בנוסף גם מ-12:00-14:30.

אטרקציות באיזור: אוניברסיטת לונדון

 

מסעדות ללא גלוטן בלונדון. דביר בר wheatout
מסעדה שלמה ללא גלוטן בלונדון. מסעדת Niche. צילום מתוך פייסבוק המסעדה

9. Indigo - מסעדת מלון

מסעדת אינדיגו פועלת בתוך מלון one aldwych והיא כולה ללא גלוטן ומציעה ארוחות בוקר, צהריים וערב.

השף, דומיניק טיג, דאג לייצר במקום תפריט מאוזן ללא גלוטן שרובו גם ללא מוצרי חלב ובין המנות במקום תוכלו למצוא תפריט ארוחת בוקר שכולל מאפין שוקולד ופירות יער, וופל ללא גלוטן, שתי ביצים עלומות, בייקון, שעועית ועוד והכל במחיר 32 פאונד לסועד, תפריט ארוחת צהריים שכולל 2 מנות ב-25 פאונד ו-3 מנות ב-30 פאונד ובין הייתר את מנת הדגל הבריטית פיש אנד צ׳יפס ותפריט טעימות ערב יוקרתי שעלותו 47 פאונד לסועד או 75 כולל משקאות

כתובת: 1 Aldwych

שעות פעילות: רוב ימות השבוע 6:30-10:30 לארוחת בוקר, 12:00-14:30 לארוחות צהריים, 17:30-22:15 לארוחות ערב.

אטרקציות באיזור: קובנט גרדן, גשר ווטרלו.

10. Cookies and scream

״קוקיס אנד סקרים״ (Cookies and scream) שפרושו עוגיות וצרחות (טייק אוף על עוגיות וקצפת), פועל בצפון לונדון כבר עשור, מאז 2010 וכל מוצריו הם ללא גלוטן, ביצים וחלב (אך מכילים סויה ואגוזים למי מכם שאלרגי אליהם).

בחנות המתוקה הזו, תוכלו למצוא מגוון עוגיות, בראוניז, פאי, דונאט וגם סוג של קוקילידה. רוב הקינוחים מושחתים בקטע טוב.

מחירי מרבית המוצרים בחנות נעים בין 3 ל-5 פאונד.

כתובת: 130 Holloway Rd, Highbury East

שעות פתיחה: מדי יום 12:00-20:00. בראשון מהשעה 11:00 ובשבת כבר מהשעה 10:00.

אטרקציות באיזור: בית הספר לבישול של ג׳יימי אוליבר.

11. my old dutch - רשת

my old dutch או בתרגום חופשי מאנגלית: ״ההולנדית שלי״ היא רשת לונדונית בת שלושה סניפים שמחזיקה גם פנקייקים שהם גם ללא גלוטן וגם טבעוניים (יש לברר מול המוכרים).

הפנקייק בגרסה הללא גלוטן שתמצאו ברשת עשוי מתערובת של קמח אורז, טפיוקה, כוסמת ותפוח אדמה.

את הפנקייק ללא  הגלוטן תוכלו להזמין בתוספת שוקולד או פירות יער. עוד בתפריט של המקום סלט חסות ואבוקדו עם שמן זית אבל היי, לא בשבילו הגענו עד הלום.

שלושת הסניפים נמצאים בשכונות צ׳לסי, הולבורן וקנסיגטון.

כתובת: 131-132 High Holborn

שעות פתיחה: מדי יום 11:30-19:00. בשבת מהשעה 10:00. בראשון עד 18:00

אטרקציות באזור: פארק באטרסי, גינות Ranelagh, גלריה סאצ׳י, מוזיאון הצבא הלאומי

12. Leon restaurant - רשת

מאחורי רשת המזון המהיר האיכותית leon (לאון) שלה 4 סניפים בלונדון לבדה, עומדים שלושה יזמים שהחליטו לייצר מזון מהיר שיהיה איכותי יותר וטעים יותר ממה שהם התרגלו לאכול בצעירותם. בתפריט של הרשת הם שילבו טעמים ים תיכוניים. 

עד כאן המילים היפות וכעת לתפריט: האש בראונס מהממים, קציצות (ללא בשר) על מצע גרעינים בתיבול מרוקאי, צ׳יפס (עם או בלי גבינה), מנת עוף קורמה עם עשבי תיבול וגזרים, קופסת עוף סאטאי, חומוס, שקשוקה ללא ביצים, טבעונית וללא גלוטן, שקשוקה ירוקה וגבינת חלומי, קופסת ארוחת בוקר עם חלומי, ביצים ושעועית, קערת נקניקיות ושעועית, קערת סלמון ואבוקדו ועוד.

לרשימת הסניפים המלאה לחצו כאן. סניף Strand ממוקם בכתובת: 73-76 Strand.

שעות פעילות: מרבית הסניפים פועלים מהשעה 7:00 בבוקר ועד 22:00 בלילה. בראשון עד 20:00.

אטרקציות נוספות באיזור: גשר ווטרלו, תיאטרון אדלפי, תיאטרון סבוי

13. Guasacaca london - רשת

בשלושת סניפי Guasacaca הלונדונית, תוכלו למצוא מספר מנות ללא גלוטן ובראשן את הארפה, אותה פיתת כיס מונצואלה העשוי מקמח תירס לבן.

עוד בתפריט של סניפי הרשת, צ׳יפס העשוי מיוקה (מושלם) במחיר 4.25 פאונד, אותו שורש אשר ממנו גם מופקת הטפיוקה, אצבעות גבינה וזהו פחות או יותר.

מנות הארפה מוגשות בארבעה סוגי מילויים: בשר בקר, בשר עוף, שעועית שחורה, יוקה וחלפיניו (צמחוני) וגם גרסה עם בשר לבן. מחירי הארפה נעים בין 8.25 ל-.9.25 פאונד.

כתובת: 42 Newington Causeway.

שעות פעילות: שעות הפעילות בשלושת הסניפים שונה מאד ואפשר להתעדכן כאן באתר שלהם. סניף Hammersmith Lyric Square Market  למשל, פתוח רק בימי שישי בצהריים. שני הסניפים האחרים פועלים 7 ימים בשבוע.

אטרקציות באיזור: מיניסטרי אוף סאונד

 

מסעדות ללא גלוטן בלונדון. דביר בר wheatout
ארפה בסניף Guasacaca בלונדון. ללא גלוטן. צילום מאתר המסעדה

14. Rossopomodoro - רשת

לרשת Rossopomodoro, ארבעה סניפים בלונדון והיא מגישה בעיקר פיצות ופסטות נפוליטניות.

בסניפי הרשת ישנה גם מודעות רבה לנושא הללא גלוטן, כמו מרבית המסעדות בלונדון והיא מגישה גם תפריט ייעודי ללא גלוטן אם רק תבקשו.

בתפריט הזה תמצאו בין היתר סלט קפרזה מחלב בופלו, פסטה בולונז, פסטה עם בזיליקום, שלל פיצות, החל ממרגריטה, ועד תוספות כמו כמהין ועוד. מחירי הפיצות עם התוספות השוות יותר נעים סביב 15 פאונד והפיצות – וואו!.

מומלץ מאד וניתן להזמין מקומות באתר הרשת.

לרשימת הסניפים וכתובתיהם לחצו כאן.

שעות פתיחה: 12:00-23:00

15. Naturally Chinese

חלק בלתי נפרד מלונדון היא סצינת המסעדות הסיניות שרובן מתרכזות בצ׳יינה טאון אבל לא רק. 

מסעדת ״Naturally chinese״ היא המסעדה הסינית היחידה שלה תפריט ללא גלוטן שהוכן ואושר על ידי ארגון הצליאק הבריטי בראשות השפית איימי מואי לי, מאז 2012.

במסעדה תוכלו למצוא דאמפלינגס ללא גלוטן, ספרינג רולס, ספייר ריבס, מרק תירס מסורתי, ברווז צלוי, קריספי פורק בלי, אורז מטוגן ועוד.

טעים ומומלץ.

כתובת: 59-63 Brighton Rd

שעות פעילות: ב׳, ד׳, ה׳ ושישי: 12:30-15:00 ושוב מ-17:30-22:00. שישי עד 22:30. שלישי: סגור. שבת: 12:00-22:30, יום א׳ 12:00-22:00.

אטרקציות באיזור: פארק המפטון קורט.

View this post on Instagram

First GF dumplings in a restaurant in a decade?

A post shared by Matte Elsbernd (@matte.elsbernd) on

16. Cotto

מסעדת Cotto היא מסעדה איטלקית שבה תוכלו למצוא מנות איטלקיות קלאסיות ללא גלוטן ובהן גם פיצות, פסטות ועוד. המסעדה היא קטנה, אינטימית וקצת אולד פאשן אבל זה גם קסמה והיא לרוב מלאה.

התפריט ב׳קוטו׳ פשוט מאד, מצומצם ובסיסי אך נהדר בטעמיו מכל חוות הדעת של סועדים שביקרו בו. מנות הפסטה השונות מתומחרות בין 10 ל-13 פאונד, פסטה בעבודת יד מתומחרת בין 13 ל-20 פאונד, על ניוקי תשלמו ב׳קוטו׳ 13 פאונד, ריזוטו (12-16.5 פאונד תלוי בתוספות) ומחירי הפיצות נעים בין 9 ל-15.5 פאונד, תלוי בתוספות גם כן.

להזמנת מקום הקליקו כאן או התקשרו: +44 20 7928 5535

כתובת: 89 Westminster Bridge Rd, Bishop's.

שעות פתיחה: ב׳-ו׳ 12:00-14:15, 18:00-21:00. בשבת: 17:30-21:00, ראשון: סגור.

אטרקציות באיזור: ווטרלו, מוזיאון המלחמה.

17. GROM - גלידות ועוד

לרשת הגלידות והקינוחים האיטלקית Grom סניף מרכזי בלונדון בכיכר פיקדילי (בעבר סיפרתי לכם על סניף הרשת הזו בפוסט ׳מסעדות ללא גלוטן בליסבון׳).

ברשת, מכינים לא רק את הגלידות בעצמם אלא גם את הקונוסים לגלידות וכל הקונוסים בכל סניפי הרשת בעולם הם ללא גלוטן – איזה כיף!

בנוסף, ניתן ליהנות בסניף זה מאפוגטו (גלידה עם שוט של אספרסו) 

כתובת: 16-18 Piccadilly.

שעות פעילות: מדי יום 14:00-22:00. בשני ושלישי – סגור.

אטרקציות באיזור: כיכר פיקדילי והחנויות סביב.

18. Pizza express

מה שהכי אהבתי ב׳פיצה אקספרס׳, רשת הפיצות הבריטית שלה 20 סניפים ברחבי לונדון, הוא שבאתר שלה, בלי ללכת סחור סחור כמו בפיצריות בארץ, רשום במפורש ״אל תחמיץ את זה בגלל שאתה אלרגי לגלוטן. מרבית המנות שלנו מאושרות על ידי ארגון הצליאק הבריטי״.

ואכן, מרבית התפריט של הרשת הוא ללא גלוטן (למעט למשל מקלות הבצק בסלטים).

בין המנות שתמצאו בסניפי הרשת פרט לפיצות, מנה ראשונה של פיטריה אפויה עם שום, כדורי בצק לטבילה ברטבים, כנפי עוף בעשבי תיבול ולימון, סלט טונה, פסטה פנה בולונז, קינוח פרפה שוקולד ואמרטו, בראוני שוקולד, עוגת גזר וכאמור לא פחות מ-14 סוגי תוספות על פיצה ללא גלוטן (ויש גם טבעונית). מחירי הפיצות נעים סביב 14 פאונד לאחת.

קחו בחשבון כי ישנם גם דילים הכוללים פיצה ומנות נוספות במחירים אטרקטיבים בזמנים שונים במהלך השנה ושווה לשאול לגביהם במעמד ההזמנה בסניף או דרך אתר המשלוחים.

לרשת סניפים נוספים במגוון מדינות ובהן סין, קפריסין, אינדונזיה, כווית, אירלנד, סינגפור, פיליפינים, הונג קונג אולם במדינות אלה התפריטים שונים בהתאם לדרישות השוק המקומי.

כתובת: 4 Borough High St, London

שעות פתיחה: מדי יום: 11:30-23:00. בשישי ובשבת עד 23:30.

אטרקציות באיזור: גשר לונדון

19. Bella italia

מסעדת ׳איטליה היפה׳ (Bella italia) המקסימה והשכונתית המכונה גם La italia מציעה מספר מנות ללא גלוטן בתפריט. בין המנות שניתן לבקש בגרסה ללא גלוטן בתפריט תמצאו לא רק מנות איטלקיות אלא גם מנות כמו שרימפס בשום וצ׳ילי, כנפי עוף, סלט קפרזה, ברוסקטה ללא גלוטן, פסטה עם עוף, פסטה קרבונרה, פסטה פטריות, פסטה בולונז, ריזוטו, פיצות נהדרות, מנות דגים, סטייק, המבורגר, ועוד.

למסעדה מגוון דילים בשעות משתנות, מומלץ לבדוק באתר המסעדה וברשתות החברתיות שלה.

כתובת: 55-57 Queensway, Bayswater

שעות פתיחה: מדי יום 8:00-23:00. שישי ושבת עד 23:30.

אטרקציות באיזור: הייד פארק

20. מקדונלדס - אצבעות פסטו

רשמית, אין המבורגר וצ׳יפס ללא גלוטן במקדונלדס לונדון, וזאת על פי מקדונלדס עצמם. חבל? מאד כי היתרון הגדול של סניפי מקדונלדס בלונדון הוא שעות הפתיחה: ממוקדם בבוקר (בחלק מהסניפים כבר מחמש בבוקר) ועד מאוחר (בחלק מהסניפים עד אחת וחצי בבוקר, באחרים עד אחת עשרה וחצי).

באתר של מקדונלדס בריטניה מצוין כי הרשת אינה מתחייבת לסטריליות מוחלטת מפני גלוטן אך באותה נשימה מציינת כי גלידת המקפלרי והסלט שלהם אינם מכילים גלוטן. 

אז מה כן? בתחילת 2020 הושק בסניפי בריטניה של מקדונלדס מנה בשם גוג׳ונס שהם מעין מקלות פסטו טבעוניים וללא גלוטן שמטוגנים במרבית הסניפים בצ׳יפסר נפרד (לא בכולם, יש לוודא בסניף הספציפי שבו תהיו)

בנוסף, מקדונלדס אנגליה מצהירים כי בצ׳יפס שלהם עצמו אין גלוטן אך בחלק מהסניפים הוא לא מטוגן בנפרד ובחלק הוא כן. תצטרכו לברר בעצמכם בסניף אם הצ׳יפס מטוגן בנפרד. במידה וכן – הוא בטוח עבור צליאקים.

ומה לגבי המבורגרים? בסניפים הבריטים לא תמצאו לחמניות ללא גלוטן ובחלק מהסניפים יסכימו למכור לכם רק המבורגרים מטוגנים מונחים על עלי חסה. מבאס מאד.

21. מרקס אנד ספנסר

מרקס אנד ספנסר היא לא רק רשת בתי כלבו גדולה אלא במרבית מבין 20 סניפיה, תוכלו למצוא גם מתחמי אוכל מגוון לאכול במקום או ארוז לטייק אווי. ברשת מודעות גדולה לנושא נטול הגלוטן ובסניפי הכלבו תוכלו למצוא מגוון רחב של פריטים ללא גלוטן ארוזים ולא ארוזים ובהם חטיפים, כריכים, ראפים, סלטים, מוזלי, מאפים שבהם גם לחמים משגעים (שנמכרים ארוזים בשקית הרמטית) ועוד.

למי מכם שמתגורר באנגליה, בסניפי ובאתר הרשת, גם ניתן להזמין עוגות ראווה ללא גלוטן, החל מעוגות חתונה ועד מגשי כריכים לישיבות ועוד.

גרים בלונדון או שוכרים דירה עם מטבח? במקררי הרשת תוכלו למצוא ארוחות מוכנות ללא גלוטן ובהן מנות פסטה, שניצלים, לזניות ועוד ועוד.

מחירי הפריטים נעים בין פאונדים בודדים ועד 15 פאונד לערך. לרשימת הפריטים ללא הגלוטן המלאה בסניפי הרשת לחצו כאן.

כתובת: למציאת הסניף הקרוב אליכם לחצו כאן או בקרו בסניף הממוקם בכתובת Victoria Street Cardinal Place

שעות פעילות: מדי יום 8:00-21:00 למעט יום א׳ 11:00-17:00. בשבת עד 20:00. בחלק מהסניפים יתכנו שעות פעילות שונות החל מהשעה 9:00.

אטרקציות באיזור: ארמון המלכה.

מסעדות ללא גלוטן בלונדון. מרקס אנד ספנסר ללא גלוטן
מסעדות ללא גלוטן בלונדון. מרקס אנד ספנסר ללא גלוטן

22. Arepa & co

גם בשני סניפי ארפה אנד קו שבלונדון, כל המנות שבתפריט הן ללא גלוטן. במסעדות המקסימות הללו, תמצאו את אותן כיסוני פיתה מקמח תירס לבן שמקורן מונצואלה ותוכלו לאכול אותן כפיתה או את המילוי שלהן בצלחת כמנה לכל דבר.

ניתן להזמין ארפה עם מילוי בקר / עוף / אבוקדו ושעועית / בשר לבן, או קצ׳אפה (חביתת תירס משגעת) גם כמו גם צ׳יפס יוקה מעולה מעולה וקערות עם כל טוב.

כתובת: 58A De Beauvoir Cres, De Beauvoir Town וגם 254 Paradise Row,

שעות פעילות: מדי יום 12:00-21:30. בשני מ8:30, ראשון 10:00-20:00, ראשון 10:00-22:00.

אטרקציות באיזור: הסניף השני נמצא בסמוך לשכונת שורדיץ׳ הטרנדית רווית החנויות ופארק רחב ידיים. הסניף השני ממוקם ליד גני המוזיאון.

23. Wild food cafe - לטבעונים

מאחורי שני בתי הקפה / מסעדות הנושאים את השם Wild food cafe, עומדים ג׳ואל ואיסטה שפועלים כבר שנים רבות כדי לייצר מזון בריא, נגיש, ידידותי לכדור הארץ שלדבריהם הוא ״מזין, מעצים, מהנה וטעים״. במילים אחרות: כל התפריט הוא ללא גלוטן וטבעוני.

כחלק מאותה אג׳נדה, השניים מפעילים לא רק את בתי הקפה אלא גם מכשירים אנשים להכנת מזון מבוסס על הגדל על פני כדור הארץ. לשני המקומות שמפעילים השניים שמות נוספים: ׳החצר של ניל׳ ו׳איסלינגטון׳.

מה בתפריט של המקומות? ובכן, התפריטים של שני המקומות שונים לחלוטין. בעוד שבסניף ניל יארד תוכלו למצוא סמודיז׳ עשירים (7.5 פאונד) וסלטים אבל לא הרבה מעבר, בסניף ׳איסלינגטון׳ תוכלו למצוא חביתת חומוס (12.5 פאונד), קרבונרה טבעונית (13.75 פאונד), בננה ברד (7.5 פאונד), פנקייק קינואה (10.5 פאונד), פיצה טבעונית שניתן לקבל גם בגרסה ללא גלוטן (החל מ-14 פאונד), עוגת גבינה טבעונית בצבעי הקשת (7 פאונד) שמצטלמת נהדר לאינסטגרם ועוד.

רצוי להזמין מקומות מראש כאן באתר.

כתובת: 269 Upper St, Islington

שעות פעילות: מדי יום 12:00-23:30. בשבת מהשעה 10:00, בשני – סגור, בשלישי – רק מהשעה 17:30. בראשון: 10:00-18:00.

אטרקציות באיזור: גלריה לאמנות Estorick Collection.

 

24. Dishoom - הודית מעולה

׳דישום׳ (Dishoom), הפכה בשנים האחרונות למילה נפרדת לאוכל הודי מעולה שבמעולים. מה שהתחיל בסניף אחד, הוא כיום רשת מצליחה של 8 סניפים. מה מיוחד בה? העיצוב של המסעדות שנראות כמו דיינר טרנדי יפיפיה וכמובן האוכל הנהדר.

המודעות לטבעונות ואלרגנים במסעדות היא גבוה בכל הקשור לגלוטן ולרשת תפריט ללא גלוטן הזמין גם כאן באתר הרשת. ומה בתפריט? החל מארוחות בוקר בהיקפים שונים, החל מאומלט טבעוני ועד מוזלי ועוד. בצהריים תוכלו ליהנות מצ׳יקן טיקה מסורתי (8.90 פאונד), צלעות טלה (4.30 פאונד לצלע), קבב טלה (10.20 פאונד), שרימפס מסאלה (12.50 פאונד), מנגו לאסי (4.20 פאונד), תפוחי אדמה הודים מושלמים (6.90 פאונד). 

כדאי ומומלץ להזמין מקומות מראש באחד הסניפים. המומלץ על ידי הוא סניף קנזינגטון שאליו ניתן להזמין מקומות כאן באתר.

כתובת: 4 Derry Street.

שעות פעילות: מדי יום 8:00-23:00. בשבת ובראשון – מהשעה 9:00.

אטרקציות באיזור: ארמון קנזינגטון, הייד פארק

25. בורו מרקט - Borough market

כבר שנים ש׳בורו מרקט׳, (borough market) אחד משווקי האוכל של לונדון, נחשב לאתר עליה לרגל לכל הפודיז באשר הם. וכיאה לשוק אוכל מהמם, תמצאו בו גם כמה אופציות ללא גלוטן. הנהלת השוק אף הגדילה לעשות וריכזה את כל האופציות ללא הגלוטן באתר השוק.

האופציה הראשונה, דוכן בשם Free from (חופשי מ) השייך לקרוליין אהרן ובו היא מוכרת המון סוגי עוגות, עוגיות ומאפים ללא גלוטן. חלק מהם גם ללא חלב, חלק ללא ביצים וללא סוכר.

המקום השני המומלץ בשוק הוא ״פאדרה״ (Padre) דוכן מקסיקני של בחור בשם ניקולס שהגיע ממקסיקו סיטי ומכין בדוכן הזה טאקו מקמח תירס ממולא בשלל מילויים טעימים וללא גלוטן.

עוד בשוק תוכלו להתפנק בקינוח סטיקי רייס מנגו תאילנדי בדוכן  תאילנדי בשם Khanom Krok

כתובת: 8 Southwark St

שעות פעילות: מדי יום 8:00-17:00. בשבת מהשעה 10:00. יום א׳: סגור.

אטרקציות באיזור: גשר לונדון

מסעדות ללא גלוטן בלונדון. דביר בר אתר wheatout
מסעדות ללא גלוטן בלונדון. דביר בר אתר wheatout

26. Heddon street - תפריט ללא גלוטן של גורדון רמזי

מסעדת ׳רחוב הדון׳ של השף סלב גורדון רמזי ממוקמת ממש ליד רחוב רג'נט, בלב הווסט אנד. מטבח ׳רחוב הדון׳ מגיש בראנצ׳ים טעימים, ארוחות ערב וכמובן, משקאות לאחר העבודה כמו שהבריטים כל כך אוהבים. למסעדה הזו מגיעים בעיקר כדי לראות ולהראות וליהנות מהמרפסת והבר הטרנדים ולעשות וי על לאכול במסעדה של רמזי והמחירים – בהתאם. מדי פעם תוכלו למצוא במקום דילים של 2 מנות ב-30 פאונד.

במקום תפריט ללא גלוטן הכולל בין היתר: מרקים וסלטים לפתיחה (באזור 10 פאונד לראשונה), ברווז קונפי (21 פאונד), דג קוד צלוי עם תפוחי אדמה (22.5 פאונד), המבורגר וצ׳יפס (18.5 פאונד) קרם ברולה וסורבה אוכמניות (8.5 פאונד) ונתחי סטייק שונים כמו ריב איי (באזור 40 פאונד)

כתובת: 3-9 Heddon St, Mayfair

שעות פעילות: מדי יום 8:00-24:00. בשבת: 10:00-1:00, ראשון עד חצות.

אטרקציות באיזור: כיכר פיקדילי

27. Gordon Ramsey street food pizza

בהמשך להמלצה על המסעדה של גורדון רמזי בסעיף הקודם, שהיא יקרה יחסית, אז בפיצריה שפתח רמזי לפני שנים מספר ונקראת ״פיצת רחוב״, תוכלו ליהנות מדיל של פיצה ללא הגבלה ב-15 פאונד. 

כתובת: Ground Floor, 10 Bread St

שעות פעילות: ב׳-ד׳-8:00-23:00, ה׳-ו׳ 8:00-3:00, שבת 11:00-3:00, א׳ 11:00-20:00

אטרקציות באיזור: נהר התמזה.

28. Pho cafe

רשת ׳פו קפה׳ (Pho cafe) הויאטנמית שלה 30 סניפים ברחבי לונדון, מתגאה בכך שמרבית התפריט שלה הוא ללא גלוטן. סטפאן וג׳ולייט, בעלי הרשת, פתחו את הסניף הראשון ב-2005 לאחר שטיילו בויאטנאם והתאהבו במטבח הנהדר.

בין המנות ללא הגלוטן ברשת: סאמר רולס (דפי אורז עם ירקות, 5.25 פאונד), כנפי עוף, מנת בקר מגולגל בעלי בטלי, כדורי בשר לבן בלמון גראס, קרפ ויאטנמי, כל מנות מרק הפו (בין 7.5 ל-8.5 פאונד),  מנות האורז עם הבשר (החל מ-8.75 פאונד), מנות הנודלס (החל מ-7.25 פאונד), מרבית הקינוחים (למעט הטראפל) ועוד.

למציאת הסניף הקרוב אליכם לחצו כאן או פשוט גשו לסניף שבcovent garden בכתובת: 65a Long Acre, Covent Garden

שעות פעילות: מדי יום 11:30-23:00. בראשון עד 22:00.

אטרקציות באיזור: קובנט גארדן.

29. Senzala creperie

Senzala creperie החלה את דרכה כבית קפה וקרפריה קהילתית ואילו בשנת 2013 עברה מיתוג מחדש ונפתחה כקרפריה עם נגיעות ברזילאיות. סנזלה היה שמם של בתע העבדים בברזיל במאות הקודמות.

חשוב לומר: הקרפים במקום מכילים גלוטן ואינם מתאימים לצליאקים. לעומתם – מנות הגאלט עשויות מקמח על בסיס כוסמת והם כן מתאימים לצליאקים. ניתן לבקש גם את המנות המלוחות מהתפריט וגם את המתוקות על בסיס הבלילה נטולת הגלוטן.

אז מה האופציות בתפריט? גבינות, טונה,שלל ירקות, סלמון ועוד ואילו במחלקת המתוקים: שוקולד ובננה, נוטלה ועוד. ואיך המחירים? החל מ-6.20 פאונד במתוקים ועד 10.20 פאונד במלוחים, תלוי בתוספות שבחרתם.

כתובת: 41-42 Coldharbour Ln, Brixton

שעות פעילות: ג׳-ש׳: 10:00-22:00, שבת: 9:00-23:00, א׳: 9:00-22:00, ב׳: 11:00-17:00

אטרקציות באיזור: אזור הקניות והבילויים של שכונת ברייטון.

יש לי הרגשה שתרצו לקרוא גם את הפוסטים האלה

מסעדות ללא גלוטן בברצלונה. צילום: יח״צ
המלצות חו״ל

ברצלונה ללא גלוטן

טסים לספרד? קבלו את רשימת מסעדות ללא גלוטן בברצלונה, ושתהיה טיסה נעימה. ברצלונה ללא גלוטן

קרא עוד »

לפוסט הזה יש 8 תגובות

    1. Avatar photo
      דביר בר

      תודה אבירם. יש עוד לא מעט אופציות מעולות בלונדון

  1. אליקי

    כתבה מצויינת ומאוד מועילה. תודה רבה!

    1. Avatar photo
      דביר בר

      תודה רבה אליקי

  2. ניצן

    ממליצה להוסיף את my old Dutch…
    מבחר של ללא גלוטן וטבעוני!

    1. Avatar photo
      דביר בר

      בהחלט אוסיף

  3. חגית

    תודה על הטיפים המעולים,האם מכירים מקום לAfternoon Tea באזור נוטינג הייל או פדינגטון? (כמובן ללא גלוטן)

    1. Avatar photo
      דביר בר

      תודה. את כל הידוע לי ריכזתי כאן בפוסט הזה

כתיבת תגובה

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן