הקרוז ללא גלוטן שמשגע את העולם - בלוג Wheat Out - עולם שלם ללא גלוטן דביר בר

הקרוז ללא גלוטן שמשגע את העולם

דמיינו שאתם עולים יוצאים לקרוז של 6 ימים לאורך נהר הדנובה וכל האוכל שעל הספינה - הוא ללא גלוטן. אז תפסיקו לדמיין ושריינו מקומות

קבלו הצצה ראשונה: הקרוז ללא גלוטן שמשגע את העולם. ארגון הצליאק האמריקאי (Celiac disease foundations) מארגן בימים אלו את אחד האירועים הגדולים שנוצרו אי פעם בעולם עבור החולים במחלת הצליאק: שייט / קרוז על ספינת פאר באירופה כאשר מטבחי הספינות הוא על טהרת הללא גלוטן. 

מהו אותו הקרוז? במשך 6 ימים, ישוטו ספינות הפאר, המכונות גם בתי מלון צפים בשל רמת הפאר שלהן, לאורך חלקו של נהר הדנובה, הנהר השני באורכו באירופה.

הקרוז עושה את דרכו החל מהונגריה, דרך צ׳כיה, אוסטריה, סלובקיה והוא מסתיים בווריה אשר בגרמניה. הקרוז מבצע מספר עצירות לאורך מסלול השיט כך שאורחיו יוכלו לבחור אם להשאר על הספינה לאורך כל 6 הימים, או לרדת ולטייל בערים השונות לאורך המסלול ולשוב לספינה להמשך השייט. צוות הספינות אף עתיד לצייד את אורחי השייט ללא גלוטן ברשימת מסעדות המציעות מנות ללא גלוטן בערים בהן תעגונה הספינות.

בינואר 2020, טרום התפרצות מגפת הקורונה העולמית, התקיים פיילוט לשייט שכזה (ראו סרטון מצורף בעמוד זה) ולאור ההצלחה, ולאחר דחיה בת שנה, הוחלט לקיימו שוב באוקטובר 2022. 

הקרוז ללא גלוטן שמשגע את העולם. צילום: יח״צ
הקרוז ללא גלוטן שמשגע את העולם. צילום: יח״צ

מארגני השייט, ארגון הצליאק האמריקאי, לא צפו את גודל הביקוש ובתוך זמן קצר מרגע הכרזת השייט הראשון, כל המקומות במועד הקרוז של אוקטובר, נתפסו בתוך זמן קצר מאד. לאור ההצלחה, נפתח מועד נוסף לקרוז בנובמבר 2022 ואפילו אחד נוסף בסוף מרץ 2022.

עוד לפני פיילוט הקרוז ללא גלוטן שהתקיים בינואר 2020, עבר צוות ספינת הפיילוט, הכולל עשרות רבות של עובדים, הדרכה מקיפה באשר למחלת הצליאק, חשיבות ההקפדה והסברים מקיפים על חומרי גלם ותחליפים. חברות מזון המייצרות תחליפים ללא גלוטן, ובהם חברת Schar העולמית, אף לקחה חסות על השייט הרהבתני מתוך הבנת חשיבות הפרוייקט.

מארגני הקרוז הדגישו בשיחת זום שקיימו עם משתתפים פוטנציאלים כי חשוב להם שאורחי הקרוז ירגישו בטוחים לאכול כל דבר שהם רוצים, מפנקייק וופל בלגי ולחמניות בארוחת הבוקר ועד עיקריות שעברו טיגון, קינוחים שווים מבלי שיצטרכו לשאול את צוות הסיפון אם הכל ללא גלוטן כי התשובה תמיד תהיה כן.

6 ימים בספינת ענק והכל ללא גלוטן. צילום: יח״צ
6 ימים בספינת ענק והכל ללא גלוטן. צילום: יח״צ
חוויות ללא גלוטן על הספינה וגם מחוצה לה. צילום: יח״צ
חוויות ללא גלוטן על הספינה וגם מחוצה לה. צילום: יח״צ

אז כמה עולה שיט שכזה? טוב ששאלתם! על חדר בסיסי של עד 2 אנשים, בגודל 50 מטרים, ישלם כל משתתף 4209 דולר שהם כ-13500 ש״ח לערך כלומר 27 אלף ש״ח לזוג, 54 אלף ש״ח למשפחה עם 2 ילדים ב-2 חדרים עם דלת מקשרת אולם מדובר בחדר הבסיסי ביותר.

על חדר עם מה שמכונה מרפסת צרפתית קטנטנה, ישלם כל משתתף 500 דולרים נוספים, כלומר 4729 דולר. חדרים גדולים יותר מתומחרים ב-5659 דולר לאדם ועד 7609 דולר לאדם עבור סוויטה שבה ניתן לגור עד 4 בני אדם וגודלה 107 מטרים. יש לציין כי לשייט זה, נותרו חדרים בודדים.

הקרוז שייצא בנובמבר 2022, גם הוא לנהר הדנובה, יכיל אופציות מגורים נוספות ומחיריו נעים בין 4409 דולר לאדם ועד 7809 דולר.

חשוב לציין כי המחיר הגבוה כולל גם שהיה של לילה מקדים להפלגה במלון בבודפשט, סיור ללא גלוטן בבודפשט, אירוח כיד המלח על סיפון הAmalea הכולל ארוחות בוקר, צהריים, האפי אוור, ארוחות ערב ואפילו ארוחות ליליות, משקאות אלכוהולים ללא הגבלה ועוד.

המחיר גם כולל מספר אטרקציות בערים בהן עוגנת הספינה, פעילויות משחקים, הרצאות והסברים סביב עולמות הללא גלוטן לאורך ימי הקרוז ועוד. יש לציין כי על הסיפון ישנה בריכת שחיה, מסלול ריצה, מתקנים שונים ואפילו אופניים אותם ניתן להשאיל לסיורים בתחנות העגינה השונות של האוניה.

יש לציין כי הקרוז שייצא בחודש אפריל 2022 שונה מזה האירופאי והוא קרוז אל עבר הקריבים. כל המקומות לשייט הזה אזלו לחלוטין, מה שנקרא sold out (אם כי ניתן להצטרף לרשימת המתנה במקרה ויתפנו חדרים).

השייט הזה מתקיים על ספינה אחרת לגמרי, על ספינת הרויאל קריביאן המפורסמת שעליה מתקני רחצה ושעועים רבים לכל המשפחה. השייט הזה כולל את איי הבהמה המפורסמים ועד למקסיקו. השיט הזה הוא בן 5 לילות בלבד והמחירים אליו נעים בין 599 דולרים לאדם בחדר זוגי ועד 949 דולרים.

אתם בעניין? תוכלו להרשם לקרוז או להצטרף לרשימת ההמתנה של אלו שכבר מלאים כאן באתר הצליאק קרוז. הפלגה נעימה!

נופים עוצרי נשימה ובופה שכולו ללא גלוטן. צילום: יח״צ
נופים עוצרי נשימה ובופה שכולו ללא גלוטן. צילום: יח״צ

יש לי הרגשה שתרצו לקרוא גם את הפוסטים האלה

מסעדות ללא גלוטן בברצלונה. צילום: יח״צ
המלצות חו״ל

ברצלונה ללא גלוטן

טסים לספרד? קבלו את רשימת מסעדות ללא גלוטן בברצלונה, ושתהיה טיסה נעימה. ברצלונה ללא גלוטן

קרא עוד »

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. דודו בניש

    שלום דביר,
    מעוניינים לשמוע פרטים,תאריכים ,עלויות.
    תודה

    1. Avatar photo
      דביר בר

      הכל רשום בפוסט. רק לקרוא

כתיבת תגובה

×
×

עגלת קניות

דילוג לתוכן