גרנולה ללא גלוטן - בלוג Wheat Out - עולם שלם ללא גלוטן דביר בר

גרנולה ללא גלוטן

גרנולה פיצוץ עם פצפוצי אורז טחינה וסילאן

אמנם ההגדרה המילונית לגרנולה היא תערובת דגנים שמבוססת על שיבולת שועל אבל היי, חוקים נועדו כדי שיפרו אותם, בטח ובטח כשזה מגיע לאוכל.

במהלך השנים נתקלתי בהמון דרכים להכין גרנולה ובסופו של דבר אם יש משהו שאני אשמח שתיקחו מהפוסט הזה – הוא שגרנולה אמורה להכיל בסופו של דבר את התערובת שהכי מתאימה לכם, לטעם שלכם והיא נתונה לשינויים רבים ולערכים תזונתיים וקלורים שונים.

מעבר לזה שמוזלי עם גרנולה הוא טעימה וקראנצ׳ית ונהדרת גם כארוחת צהריים או ערב קלה אם לא מאד רעבים, היא ארוחת בוקר מושלמת מאחר והיא כוללת חלבונים, סוכרים ופחמימות שנותנים אנרגיה לכל היום ועבור צליאקים ונמנעים מגלוטן שצריכים הרבה פעמים להערך מראש לארוחות בחוץ, הגרנולה הזו היא פתרון מושלם משום שאפשר לקחת איתנו קופסה איתה ורק לצרף אותה לקערה עם פרי חתוך ויוגורט עשיר בחלבון – ואנחנו מסודרים.

מתכון לגרנולה טומן בחובו התעסקות עם שאלה אחת בלבד: כמה קראנצ׳י אתם אוהבים את חתיכות הגרנולה שלכם ובסוף הכל תלוי בכמות הסוכר והסילאן שתחליטו לשים כמו גם משך האפיה שתבחרו.

גרנולה ללא גלוטן
צילום: דביר בר

שנתחיל?

המצרכים לתבנית בייתית מלאה במשטח של גרנולה פצפוצי אורז וטחינה אותו תוכלו לחתוך איך בכל גודל וצורה שתרצו:

2 כוסות פצפוצי אורז מלא (אורז תפוח).

1 כוס גרעיני חמניה

1 כוס פקאן טבעי

1 כוס שומשום

כוס וחצי טחינה גולמית מלאה

1 כוס סילאן

רבע כוס סוכר חום

שליש כוס שמן זית

כף מלח גס

נייר אפיה

לשומשום, לגרעיני החמניה ולפקאן תוכלו להוסיף (או להחליפם ב) שקדים, פיסטוקים, צימוקים, אגוזי מלך, דלעת וכו׳. לגמרי עניין של טעם אישי. את הסילאן תוכלו להמיר במייפל או בממתיקים טבעיים אחרים – כל אחד ומה שעושה לו/לה מתוק. אופציה נוספת לתוספת לחובבי הז׳אנר: חצי כפית קינמון.

ודבר אחרון לפני שממשיכים: את פצפוצי האורז תוכלו להחליף בשיבולת שועל ללא גלוטן או לשלב בין השניים במינונים שיתאימו לכם (כוס פצפוצי אורז וכוס שיבולת שועל למשל). אופציה נוספת היא להחליף רבע מכמות הטחינה ב…. חמאת בוטנים! בזכות התזונאית שלי למדתי שבניגוד לדעה הרווחת, היא עשירה בחלבונים ובמינונים עדינים, היא נחשבת לבריאה.

צילום: דביר בר

עכשיו מגיע החלק ה״קשה״ של המתכון בדרך לגרנולה תוצרת בית בריאה, פשוטה וטעימה בטירוף ושמתחסלת מהר. אז כן, בגדול רק מערבבים אבל רגע! יש סדר לדברים.

נחמם תנור ל-150 מעלות. על תבנית אפיה בייתית נניח נייר אפיה, נשמן בכף שמן זית אותה נמרח בעזרת דף נייר סופג באופן אחיד על נייר האפיה.

לקערה גדולה נשפוך את כל החומרים הרטובים ונערבב אותם לכדי עיסה אחידה. לאחר מכן נוסיף לקערה את כל החומרים היבשים ונערבב היטב תוך שאנחנו מוודאים שכל היבשים ״מצופים״ על ידי העיסה הרטובה.

את העיסה נשפוך על נייר האפיה ונפזר אותה כך שיווצר משטח גרנולה אחיד ונכניס את התבנית לתנור למשך 25-30 דקות.

חשוב: כעבור רבע שעה, נערבב את התערובת בשלב שבו היא עדיין מעט עיסתית ולחה ונהדק אותה שוב ונחזיר לתנור לאפיה לייתרת הזמן.

כשהגרנולה מקבלת את הצבע הרצוי על ידכם, הוציאו אותה מהתנור להתקררות בטמפורטורת החדר ובשלב שני, אפילו למקרר למשך כמה שעות. רק כשהגרנולה קרה – שיברו אותה או לטבליות ישרות או לשברים בצורות וגדלים שונים – בקיצור – איך שבא לכם.

הגרנולה מחזיקה בצנצנת אטומה בין שבוע לשבועיים ולפעמים גם יותר, קחו בחשבון שהיא ״תופסת״ לחות ולכן חשוב מאד שלא לשמור אותה בקירור.

הכנתם? צילמתם? שתפו שאראה! צלמו, תעלו לאינסטגרם / לפייסבוק שלכם ותייגו אותי שאראה ואוכל לשתף בעצמי.

בתיאבון, דביר

צילום: דביר בר

יש לי הרגשה שתרצו לקרוא גם את הפוסטים האלה

דביר מבשל

בורקס דפי אורז

בורקס דפי אורז הוא לא רק ללא גלוטן, אלא גם ללא כמויות השמן. כך תכינו אותו בקלות בבית

קרא עוד »
סגירת תפריט

לקבלת עדכונים ללא גלוטן במייל

דילוג לתוכן