איך לחגוג את חנוכה ולשמור על המשקל - בלוג Wheat Out - עולם שלם ללא גלוטן דביר בר

איך לחגוג את חנוכה ולשמור על המשקל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב print

אין דבר שצליאקים רוצים יותר מאשר סופגניה חמה ורכה הדיאטנית הקלינית והצליאקית רותם יהודה זהבי עושה סדר בחג השמנוני מכולם ויש גם מתכון, מעט יותר בריא

כצליאקית, חג החנוכה מזמן לי המון פיתויים ואכזבות. מצד אחד, ריחות הסופגניות והלביבות הטריות מגרים את התיאבון (כמו אצל כל אחד אחר). מצד שני, כמו שכולכם יודעים, לרוב לא מתאפשר לי לטעום ממטעמי החג שמוגשים על ידי מארחים בבתיהם וגם לא במרבית המסעדות. זה מאכזב וזה עוד לפני שתהינו איך לחגוג את חנוכה ולשמור על המשקל.

בתור צליאקית, כשאני נמצאת באירוע חנוכה, ברירת המחדל שלי היא פשוט לא לאכול, משום שאני מאמינה שאם יש ספק – עדיף לא לטעום. זו הסיבה שאף פעם לא אגיע רעבה לאירועים כאלה, ובדרך כלל גם אתנדב להביא איתי כיבוד שמותר לי לאכול.

למרות שאני דיאטנית, שנמנעת ממאכלים עתירי פחמימות ושומן כמו לביבות ולא ממליצה על סופגניות, מתחשק לי, באופן הכי טבעי, לקחת ביס מלביבה פריכה או סופגנייה טרייה (למי לא, בכל זאת, כל כך מגרה…).

בהכנת לביבות, הקמח אינו שחקן מרכזי. אפשר לייצר בקלות לביבות טעימות ללא גלוטן.
אני רוצה לחלוק אתכם מתכון ללביבות מטוגנות, שמתאים לשיטה שלי – לא מתפשר על הטעם אבל דל יחסית בקלוריות ופחמימות.

רותם יהודה. דיאטנית צליאקית. צילום: יח״צ

אחרי הכל, חנוכה נחגג במשך שבעה ימים – הייתי חייבת למצוא דרך ליהנות מהלביבות בלב שלם.
קודם כל, כדי להימנע מטיגון עמוק, נטגן את הלביבות על מחבת ולא בסיר. בנוסף, במקום להשתמש רק בתפוח אדמה, שהוא פחמימה פשוטה, נשלב בתערובת גם בטטה, קישואים, וגזרים. הקישוא והגזר מוסיפים לנפח ולערך התזונתי של הלביבה מבלי להוסיף כמעט קלוריות. במקום קמח או פירורי לחם, נשתמש בקורנפלור – קמח שנמצא כמעט בכל בית.


מתכון:
לגרד ולסחוט 150 גרם תפוח אדמה, 100 גרם בטטה, 150 גרם גזר, 100 גרם קישוא ולשים בקערה. להוסיף לתערובת 6 כפות קורנפלור ו2 בצלים קצוצים ומוקפצים במחבת. ערבבו היטב והשתמשו בכף לייצור לביבות הדוקות. ניתן לטגן קלות במחבת או לאפות בתנור על שחומם מראש ל180 מעלות, בערך 20-30 דק עד שהלביבות מזהיבות.


יש לי גם מתכון נהדר לסופגניות ללא גלוטן ודלות פחמימה שאתם יכולים להחליט אם לטגן או לאפות – כמובן שהאפויות עדיפות!


מצרכים יבשים:
1 כפית שמרים ללא גלוטן
כוסות קמח שקדים1.5
חצי כוס קורנפלור
חצי כפית אבקת אפייה
חצי כפית קינמון
רבע כוס סירופ מייפל (אפשר גם סוכר חום או כל תחליף סוכר) + כפית סוכר (בשביל השמרים)
כף קמח קוקוס

מצרכים רטובים:
שתי ביצים
כפית תמצית וניל
1.5 כוס חלב (ניתן להשתמש בתחליף חלב)
שתי כפות חמאה מומסת.


אופן ההכנה:
לחמם את התנור ל-175 מעלות. בקערית קטנה הכינו את השמרים עם שתי כפות מים חמימים/פושרים וכפית סוכר. להניח לחמש דקות או עד מהשמרים מתחילים לתסוס.
ערבבו יחד בקערה את המרכיבים היבשים. בקערה נוספת ערבבו את המרכיבים הרטובים היטב.
הוסיפו את המרכיבים הרטובים לקערה עם המרכיבים היבשים וערבבו היטב. הוסיפו את השמרים. לא להיבהל, הבלילה יחסית מיימית.
מלאו תבנית קפקייקס או מנג'טים מסיליקון בבלילה ואפו בתנור עד השחמה, כ15 דקות.

מומלץ לצפות ולמלא את הסופגניות בדרך שאת אוהבים, אני מילאתי בשוקולד וריבת פטל. מומלץ מאוד להגיש ולאכול חם, בתיאבון!

רותם יהודה זהבי היא דיאטנית קלינית וצליאקית. מוזמנים לעקוב אחרי המתכונים שלה בדף הפייסבוק.

יש לי הרגשה שתרצו לקרוא גם את הפוסטים האלה

דביר מבשל

בורקס דפי אורז

בורקס דפי אורז הוא לא רק ללא גלוטן, אלא גם ללא כמויות השמן. כך תכינו אותו בקלות בבית

קרא עוד »

כתיבת תגובה

סגירת תפריט

לקבלת עדכונים ללא גלוטן במייל

דילוג לתוכן